|  | آرزوها
				  نقش جهتگیریهای مذهبی درونی و بیرونی بر اهداف و آرزوهای زندگی دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی) [دوره 4، شماره 4] | 
              
              |  | آسیبهای موجود در فعالیتهای پرورشی
				  ادراک دانشآموزان دبیرستانی شهر شیراز نسبت به فعالیتهای پرورشی مدارس و بررسی رابطه آن با متغیرهای زمینهای [دوره 2، شماره 1] | 
              
              |  | آموزش و پرورش
				  طراحی و تبیین مدل عدالت سازمانی با رویکرد ارزشهای اسلامی درسازمان آموزش و پرورش ایران [دوره 6، شماره 2] | 
              
              |  | آموزش و پرورش رسمی
				  ارائه الگوی نظری تربیت عقلانی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی براساس مبانی معرفتشناختی قرآنکریم  [دوره 2، شماره 2] | 
              
              |  | آموزش و پرورش رسمی
				  جایگاه و نقش تزکیه در گفتمانهای تربیتی  (گفتمان سعادت، گفتمان سلامت، گفتمان ریاضت و گفتمان قرآنی) [دوره 2، شماره 3] | 
              
              |  | آموزههای اسلامی
				  شناسایی ابعاد و مؤلفههای رهبری آموزشی در آثار منتشرشده مبتنی برآموزه های اسلامی: مرور نظام مند [دوره 9، شماره 3] | 
              
              |  | آموزههای اسلام.
				  رفتار فرانقشی در سازمانهای آموزشی، تحلیل تطبیقی مولفه ها با تاکید بر آموزه های تربیتی اسلام [دوره 4، شماره 1] | 
              
              |  | آنتروپی شانون
				  تبیین ابعاد و مؤلفه های رشد معنوی انسان و تحلیل آن در  محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران [دوره 1، شماره 1] | 
              
              |  | آنتروپی شانون.
				  تحلیل محتوای کتابهای پیامهای آسمانی و دین و زندگی دوره متوسطه بر اساس مؤلفههای هوش اخلاقی میشل بوربا: مدل آنتروپی شانون [دوره 8، شماره 2] | 
              
              |  | آنتروپی شانون.
				  نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  [دوره 4، شماره 1] | 
              
              |  | آیت الله جوادی آملی
				  واکاوی آموزه های تربیتی سوره یوسف در ساحت های شش گانه تربیت با تاکید بر دیدگاه آیت الله جوادی آملی [دوره 8، شماره 4] | 
              
              |  | اردوی زیارتی و حرم مطهر امام رضا (ع)
				  تجربه دانشآموزان زائر دبیرستانی از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع): مطالعهای پدیدارشناسی [دوره 2، شماره 1] | 
              
              |  | ارزش های اخلاقی
				  اثر بخشی الگوی مدیریت مدرسه محوری و شرایط محیطی بر عملکرد محتوای آموزشی دانش آموزان با نقش تعدیلگری ارزش های اخلاقی [دوره 8، شماره 2] | 
              
              |  | ارومیه
				  روابط ساختاری اخلاق کاری  و هدفمندی در زندگی با بهزیستی معنوی معلمان: نقش میانجی درگیری در کار [دوره 7، شماره 3] | 
              
              |  | اسناد بالادستی
				  شناسایی مولفه های تربیت اقتصادی در قرآن کریم و میزان انعکاس آن در اسناد بالادستی [دوره 7، شماره 1] | 
              
              |  | اسناد بالادستی نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران
				  مقایسه ابعاد و مولفههای حقوق کودک در پیمان نامه جهانی با اسناد بالا دستی نظام آموزشی جمهوری اسلامی  ایران [دوره 7، شماره 4] | 
              
              |  | اسناد تحولی آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران
				  تبیین ایده  دانشگاه ایرانی- اسلامی در اسناد تحولی آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران [دوره 5، شماره 4] | 
              
              |  | اصول و روش های  تربیتی
				  تحلیل مبانی تربیتی کانون های فرهنگی - آموزشی مساجد [دوره 8، شماره 4] | 
              
              |  | اضطراب تحصیلی؛ تاب آوری تحصیلی؛ معنویت و آموزه های اسلامی؛ دانش آموزان
				  اثربخشی آموزش برنامه مبتنی بر معنویت وآموزههای اسلامی بر اضطراب و تابآوری تحصیلی دانشآموزان [دوره 5، شماره 1] | 
              
              |  | اعتبار یابی
				  تدوین و اعتباریابی پرسشنامه «سنجش میزان گرایش به خطرپذیری در دانشآموزان نوجوان ایرانی» در راستای تحقق اهداف تربیت دینی [دوره 3، شماره 3] | 
              
              |  | اعتباریابی
				  واکاوی مولفههای شادی در اسلام و اعتباریابی آن با هدف ایجاد و گسترش مدارس شاد [دوره 4، شماره 3] | 
              
              |  | اعتباریابی
				  ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش سلامت سازمانی مدرسه با رویکرد اسلامی [دوره 10، شماره 1] | 
              
              |  | اعتبارسنجی
				  طراحی و اعتبارسنجی الگوی تحمل پریشانی بر اساس آموزههای دین اسلام [دوره 10، شماره 1] | 
              
              |  | اعمال
				  مبانی، اهداف و اصول تربیتدینی دانشآموزان مبتنی بر پذیرش دورهرمنوتیک میان افکار، احوال و اعمال در حکمت متعالیه [دوره 5، شماره 4] | 
              
              |  | افکار خودکشی
				  اثربخشی روان درمانی مثبت گرا با تأکید بر آموزه های دینی بر بهبود سازگاری روانشناختی دانش آموزان دارای افکار خودکشی [دوره 5، شماره 2] | 
              
              |  | الگوی تعالی انسانی
				  الگوی تربیت اخلاق فردی و اجتماعی زمینهساز ظهور (الگوی تعالی انسان) [دوره 9، شماره 1] | 
              
              |  | الگوی سهم گذاری؛ مسئولیتپذیری؛ سازگاری
				  بررسی اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد سهمگذاری مبتنی بر هستیشناسی اسلامی در ارتقاء مسئولیتپذیری و سازگاری دختران جوان [دوره 7، شماره 2] | 
              
              |  | الگوی سیپ.
				  ارزشیابی نظام آموزشی حوزه علمیه کاشان با استفاده از الگوی CIPP (مورد مطالعه: سطح یک حوزه علمیه کاشان) [دوره 3، شماره 4] | 
              
              |  | الگوی شایستگی - مدیران فرهنگی -  نهج البلاغه - مدیریت اسلامی
				  ارائه الگوی شایستگی مدیران فرهنگی از دیدگاه نهج البلاغه [دوره 8، شماره 3] | 
              
              |  | امام محمد غزالی
				  تحلیل مضمون کتاب احیاء علوم الدین و ساخت و بررسی اعتبار و پایایی مقیاس هوش اخلاقی براساس دیدگاه امام محمد غزالی [دوره 5، شماره 2] | 
              
              |  | انس
				  تعیین راهبردهای ارتقاء بهرهوری آموزش عمومی قرآن
(روخوانی، حفظ، درک معنا و انس) [دوره 4، شماره 2] | 
              
              |  | اوتیسم.
				  تاثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی با تکیه بر منابع معنوی و اعتقادات دینی اسلامی در تابآوری و بهزیستی روانشناختی مادران دارای فرزند اوتیسم [دوره 3، شماره 2] | 
              
              |  | اهداف
				  رویکرد نواندیشی اسلامی در حوزه زنان، مبانی و اهداف تربیتی آن [دوره 7، شماره 2] | 
              
              |  | اهداف تربیتی
				  شناســایی و تبیین مفهوم سواد رسانه ای و اهداف تربیتی مربوطه با تأکید بر قرآن کریم [دوره 4، شماره 4] | 
              
              |  | بازی وارسازی (گیمیفیکیشن).
				  تحلیل محتوای انواع بازی و بازی وارسازی (گیمیفیکیشن) در کتاب های درسی قرآن و دینی دوره ابتدایی و محتوای رسمی این دروس در اپلیکیشن شاد [دوره 6، شماره 3] | 
              
              |  | بانو مجتهده امین؛ تربیت اخلاقی؛ دلالت تربیتی؛ سعادت؛ مبانی فلسفی. 
				  تبیین مبانی فلسفی مفهوم سعادت در نظام تربیت اخلاقی بانو مجتهده امین به منظور تدوین چارچوب نظری و دلالت های تربیتی آن [دوره 7، شماره 3] | 
              
              |  | برنامه آموزش فلسفه برای کودکان
				  بررسی تطبیقی تفکر اجتماعی در اندیشه علامه طباطبایی و لیپمن و استخراج دلالتهای آن در برنامه آموزش فلسفه  برای کودکان  [دوره 3، شماره 1] | 
              
              |  | برنامهدرسی
				  طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی [دوره 6، شماره 1] | 
              
              |  | برنامههای درسی.
				  سبک زندگی در آموزههای تربیتی امامرضا(ع) و استخراج دلالتهای آن در برنامههای درسی رسمی و عمومی  [دوره 2، شماره 4] | 
              
              |  | بعد روانی – اجتماعی  ایجابی و سلبی .
				  واکاوی نمودهای روانی – اجتماعی  احسان فضیلت مدارانه به "دیگران" در 
اسناد تحولی آموزش و پرورش [دوره 6، شماره 3] | 
              
              |  | بهرهمندی عادلانه از منابع
				  طراحی مدل عدالت آموزشی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی و اعتبار یابی آن  [دوره 3، شماره 3] | 
              
              |  | پایه ششم ابتدایی
				  بررسی رابطه روشهای تربیتی مادران با مسئولیتپذیری پسران (با تاکید بر آموزههای تربیت اسلامی) [دوره 2، شماره 2] | 
              
              |  | پدیدارشناسی
				  پیادهنظام اسب تروآ: نفوذ آرام اندیشههای لیبرال و سکولاریسم در دل جامعه دینی مدارس ایران با تأکید بر عفاف و حجاب [دوره 9، شماره 3] | 
              
              |  | تئوری زمینهای.
				  مطالعه چگونگی نهادینه کردن نمازخوانی  فرزندان نوجوان توسط والدین: ارائه مدل مطلوب با رهیافت گراندد تئوری [دوره 4، شماره 3] | 
              
              |  | تحلیل محتوا
				  جایگاه سلامت معنوی در کتاب های هدیه های آسمانی دوره ابتدایی [دوره 7، شماره 1] | 
              
              |  | تحلیل محتوا
				  تحلیل محتوای کتاب درسی پیامهای آسمان پایه هفتم بر اساس میزان پرداختن به انواع روشهای تربیت اسلامی  [دوره 2، شماره 1] | 
              
              |  | تحلیل محتوا
				  بررسی جایگاه عناصر کلیدی و اصول پایه ای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کتاب های درسـی دوره متوسطه اول [دوره 8، شماره 3] | 
              
              |  | تربیت اجتماعی
				  اصول «ارتباطات میان فردی» بر اساس دیدگاه علامه حلی و استخراج دلالت های تربیتی آن [دوره 4، شماره 2] | 
              
              |  | تربیت اخلاقی؛ تبیین فرآیند؛ دانشآموزان؛ نوجوان؛ مدارس؛ نظریه دادهبنیاد
				  ارائه نظریه داده بنیاد برای تبیین فرایندهای جاری تربیت اخلاقی در مدارس متوسطه شهر تهران [دوره 4، شماره 2] | 
              
              |  | تربیت اسلامی
				  طراحی چارچوب برنامه درسی تربیت جنسی بر اساس مبانی تربیت اسلامی [دوره 3، شماره 3] | 
              
              |  | تربیت دینی
				  ضرورت توجه به "قطب سوم" در تربیت دینی و آثار آن بر فضای تربیتی (مربیان، فراگیران و کلاس درس) [دوره 3، شماره 1] | 
              
              |  | تربیت دینی.
				  برگزاری نماز جماعت در مدارس از منظر فقه تریبتی [دوره 8، شماره 1] | 
              
              |  | تعلیم و تربیت اسلامی.
				  تحلیل محتوای کتابهای درسی هدیههای آسمان دوره ابتدایی از نظر توجه به اخلاق زیست محیطی [دوره 3، شماره 3] | 
              
              |  | تعلیم و تربیت رسمی و عمومی
				  ارائه الگوی نظری عدالت تربیتی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی براساس مبانی معرفتشناختی عدالت فارابی [دوره 3، شماره 4] | 
              
              |  | تغییر درونی مطلوب.
				  الگوی مفهومی تغییر درونی مطلوب بر پایه قرآن کریم: استنتاج اصول تربیتی [دوره 7، شماره 2] | 
              
              |  | تغییر نوع اول و دوم و سوم.
				  مطالعه کیفی الگوی سهم گذاری در مشاوره با رویکرد اسلامی و نقش آن در پایداری تغییرات نوع اول، دوم و سوم مراجعان [دوره 5، شماره 4] | 
              
              |  | تمدن اسلامی
				  بررسی تاریخی - تحلیلی تحول مشارکت در حکمرانی نهاد آموزش ایران با تاکید بر تمدن اسلامی [دوره 7، شماره 3] | 
              
              |  | جانبازان و فرزندان شان
				  بررسی تفاوتهای بین نسلی به لحاظ دینداری و هویت دینی: والدین جانباز و فرزندان ساکن در شهرستان بندر لنگه [دوره 7، شماره 4] | 
              
              |  | جمهوری اسلامی ایران
				  اعتباریابی مدل مدیریت استعداد معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی ایران براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 6، شماره 1] | 
              
              |  | جمهوری اسلامی ایران
				  ماهیت گفتمانسازی آموزههای انقلاب اسلامی و ویژگی های آن  در برنامههای درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 2، شماره 3] | 
              
              |  | جنسیت
				  بررسی روابط والد فرزندی با هویت دینی در دانشجویان : نقش تعدیلکننده جنسیت [دوره 6، شماره 1] | 
              
              |  | جهتگیری مذهبی.
				  بررسی اثربخشی آموزش شادی با رویکرد اسلامی بر بهزیستی روانشناختی و جهتگیری مذهبی دانشآموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهر کرمان  [دوره 2، شماره 4] | 
              
              |  | حساسیت اخلاقی
				  اثربخشی آموزش ارزش های اخلاقی به شیوه بازی وارسازی بر حساسیت اخلاقی و اخلاق تحصیلی دانش آموزان پسر پایه سوم  ابتدایی [دوره 9، شماره 3] | 
              
              |  | حلقه کندوکاو فلسفی
				  اثربخشی آموزش فلسفه به نوجوانان بر پرورش باورهای زیبایی شناختی و قضاوت های اخلاقی دانش آموزان دوره متوسطه: به روش حلقه کندوکاو فلسفی [دوره 4، شماره 4] | 
              
              |  | حوزه یادگیری فرهنگ و هنر
				  بررسی مبانی معرفتشناختی حکمت  متعالیه و استخراج کارکردهای آن در تربیت زیباییشناختی(حوزه یادگیری فرهنگ و هنر) 
 [دوره 3، شماره 1] | 
              
              |  | حوزههای یادگیری
				  تدوین چارچوب محتوای اقتصاد مقاومتی  با تمرکز بر رهنمودهای مقام معظم رهبری   برای ورود به حوزه های یادگیری در برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 1] | 
              
              |  | حیات طیبه
				  تبیین نابرخورداری های معنوی (بر گرفته از آموزه های تربیت عرفانی اسلامی)  در تربیت و مواجهه با نیازمتربی از دیدگاه مولانا در راستای تحقق حیات طیبه [دوره 4، شماره 3] | 
              
              |  | خانواده
				  بررسی تنگناها و مشکلات اجرایی طرح شهید بهنام محمدی و ارائه راهکارهای ارتقاء آن (مطالعه موردی استان زنجان) [دوره 6، شماره 4] | 
              
              |  | خودکارآمدی تحصیلی و آموزه های قرآنی
				  تاثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزه های قرآنی، بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر  [دوره 2، شماره 3] | 
              
              |  | خودکارامدی
				  اعتبارسنجی و هنجاریابی  مقیاس فروتنی فکری(CIHS) [دوره 8، شماره 4] | 
              
              |  | داده بنیاد
				  آسیبشناسی آموزش و نهادینهسازی مفهوم حجاب و عفاف در دوره دوم ابتدایی (مورد مطالعه، درس هدیه های آسمان) [دوره 8، شماره 2] | 
              
              |  | دانش آموزان
				  تاثیر حفظ موضوعی قرآن بر میزان خودکارآمدی دانشآموزان دختر متوسطه اول شهرستان فراهان [دوره 6، شماره 4] | 
              
              |  | دانش آموزان
				  بررسی اثربخشی آموزش های پیش دبستانی مکتب القرآن بر  مهارت های اجتماعی دانش آموزان شهرستان میاندوآب [دوره 3، شماره 1] | 
              
              |  | دانش آموزان
				  رابطهساختاریجهتگیریمذهبیباسرسختیروانشناختیبامیانجیگریسبکهویتدر دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 8، شماره 1] | 
              
              |  | دانش آموزان
				  پیش بینی سرسختی روانشناختی وتنظیم هیجان براساس جهت گیری مذهبی وسبک دلبستگی دردانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 9، شماره 1] | 
              
              |  | دانش آموزان دختر
				  تاثیر حفظ موضوعی قرآن بر خودتنظیمی دانشآموزان دختر شهرستان فراهان [دوره 6، شماره 1] | 
              
              |  | دانش آموزان متوسطه دوم روایی و پایایی
				  آماده سازی، و بررسی شاخصهای روایی و پایایی مقیاس درجهبندی رفتار اخلاقی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 5، شماره 2] | 
              
              |  | دانشآموزان
				  بررسی رابطه بین التزام به تعالیم اسلامی و سطح افسردگی و اضطراب در بین دانشآموزان مقطع دبیرستان [دوره 1، شماره 1] | 
              
              |  | دانشجویان
				  نقش سرمایه روانشناختی وعمل به باورهای مذهبی در پیش بینی استرس ادراک شده در دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان [دوره 9، شماره 2] | 
              
              |  | دانشجویان
				  بررسی مدل معادلات ساختاری بین دینداری با سلامت روان: با آزمون نقش میانجی هوش معنوی در دانشجویان دانشگاه ارومیه [دوره 9، شماره 1] | 
              
              |  | دانشجویان دانشگاه ارومیه
				  بررسی مدل روابط ساختاری بین هویت دینی و سرمایه اجتماعی با کیفیت زندگی:  با آزمون نقش واسطه ای تمایزیافتگی خود در دانشجویان دانشگاه ارومیه [دوره 5، شماره 3] | 
              
              |  | دانشجویان.
				  بررسی اثربخشی آموزش هوش معنوی مبتنی بر آموزههای تربیت اسلامی بر آخرت نگری و جهت گیری مذهبی دانشجویان [دوره 7، شماره 2] | 
              
              |  | دانشگاه گیلان
				  رابطه نگرش دینی با عملکرد تحصیلی؛ نقش میانجی تنیدگی تحصیلی
در دانشجویان دانشگاه گیلان [دوره 5، شماره 4] | 
              
              |  | دانشآموزان
				  تاثیر آموزش با مدل تغییر مفهومی بر میزان درک فلسفی مفهوم معاد در دانشآموزان [دوره 2، شماره 4] | 
              
              |  | دانشآموزان دوره متوسطه دوم.
				  نقش میانجیگری کیفیت زندگی اسلامی در رابطه بین کمالگرایی تحصیلی با هوش معنوی دانشآموزان [دوره 8، شماره 1] | 
              
              |  | دانشآموزان.
				  بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای معنوی(مبتنی برآموزههای قرآن کریم و روایات ائمه(ع)) بر شادکامی و سرمایه روانشناختی دانشآموزان [دوره 3، شماره 2] | 
              
              |  | دانشآموزان.
				  بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری با رویکرد اسلامی بر اضطراب اجتماعی دانشآموزان [دوره 6، شماره 2] | 
              
              |  | دبیران و نظام آموزشگاهی.
				  بررسی دیدگاه دبیران دوره متوسطه  پیرامون فرصتها و تهدیدهای  تربیت اخلاقی در نظام آموزشگاهی [دوره 3، شماره 1] | 
              
              |  | دختران
				  اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی از منظر اسلام و روانشناسی بر بهزیستی روانشناختی  [دوره 2، شماره 2] | 
              
              |  | دلالتپژوهی.
				  طراحی الگوی فرایند تصمیمگیری مدیران آموزشی با استراتژی ثبات قدم در رویکرد اسلامی. [دوره 9، شماره 3] | 
              
              |  | دلالتهای تربیتی
				  واکاوی رویکرد «گفتوشنود میان فرهنگی» در اندیشه علامه طباطبایی و ارائه دلالتهای تربیتی آن [دوره 7، شماره 4] | 
              
              |  | دوره آموزش متوسطه
				  اعتباریابی الگوی برنامه درسی اخلاق علمی در پژوهشهای دانش آموزی بر اساس دیدگاه صاحبنظران و دبیران [دوره 10، شماره 1] | 
              
              |  | دوره ابتدایی
				  طراحی و اعتبار سنجی  الگوی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران [دوره 5، شماره 3] | 
              
              |  | دوره ابتدایی
				  تحلیل برداشت اساتید دانشگاه از مولفه های برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی و ارائه الگوی مطلوب [دوره 8، شماره 3] | 
              
              |  | دوره اول متوسطه.
				  بررسی دیدگاه دبیران علوم اجتماعی پیرامون نقش مطالعات اجتماعی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان  [دوره 2، شماره 4] | 
              
              |  | دوره پیش دبستان.
				  آسیبشناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دورهی پیشدبستان از دیدگاه مربیان [دوره 9، شماره 2] | 
              
              |  | دوره دبیرستان
				  بررسی نقش گرایش به اقامه نماز و هوش معنوی بر سلامت روانی دانش آموزان دبیرستانی منطقه 7 شهر تهران [دوره 2، شماره 1] | 
              
              |  | دوره دوم متوسطه
				  پدیدارشناسی پرسشهای دینی دانش آموزان و تحلیل کتب درسی دین و زندگی براساس آنها [دوره 8، شماره 3] | 
              
              |  | دوره دوم متوسطه
				  بازنمائی ادراک و تجربه خود مراقبتی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه: مطالعه ای به روش پدیدارشناختی [دوره 7، شماره 1] | 
              
              |  | دوره دوم متوسطه.
				  تحلیل تطبیقی راهنمای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه دوم با مولفههای سبک زندگی اسلامی – ایرانی  [دوره 3، شماره 4] | 
              
              |  | دوره متوسطه
				  بررسی محتوای کتابهای درسی قرآن دوره متوسطه اول بر اساس شاخصهای رویکرد  اسلامی در تربیت اخلاقی [دوره 6، شماره 2] | 
              
              |  | دوره متوسطه
				  بررسی میزان عمل به هنجارهای اسلامی توسط دانشآموزان پسر دوره متوسطه از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس  و ارایه راهکارهای عملی [دوره 5، شماره 1] | 
              
              |  | دوره متوسطه
				  تحلیل محتوای کتابهای درسی دین و زندگی دوره متوسطه   بر مبنای اصول و روشهای تربیتی مستخرج از المحجه البیضاء  فیالتهذیب الاحیاء (با تأکید بر بخش عادات و منجیات)  [دوره 1، شماره 1] | 
              
              |  | دیدگاه اسلامی
				  بررسی محتوای کتابهای درسی دوره دوم ابتدایی بر مبنای تربیت اقتصادی از دیدگاه اسلام [دوره 3، شماره 4] | 
              
              |  | دین و زندگی.
				  تحلیل محتوای کتابهای پیامهای آسمانی و دین و زندگی دوره متوسطه، براساس چارچوب بینشها، گرایشها و کنشهای حِکمی قرآن [دوره 9، شماره 4] | 
              
              |  | راهبرد فرهنگپذیری
				  تبیین فرآیند فرهنگ پذیری بر اساس آموزه های اسلامی با تاکید بر نقش مدارس [دوره 7، شماره 2] | 
              
              |  | رضایت زناشویی.
				  تبیین نگرش والدین نسبت به فرزند معلول براساس باور مذهبی و حمایت اجتماعی: میانجی گری رضایت زناشویی [دوره 6، شماره 1] | 
              
              |  | رفتار شهروندی
				  اثربخشی آموزش مهارتهای شهروندی مبتنی بر رساله حقوق امام سجاد (ع) بر آگاهی از حقوق شهروندی و عمل به آن در دانشآموزان متوسطه اول [دوره 5، شماره 2] | 
              
              |  | روایات اسلامی
				  واکاوی برآیندی آثار فزاینده و کاهنده "علاقه" در تفکر انتقادی از دیدگاه روایات اسلامی [دوره 7، شماره 1] | 
              
              |  | روش آنتروپی شانون
				  بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرروش درکتابهای درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی  [دوره 2، شماره 2] | 
              
              |  | روش الگویی
				  تحلیل سبک زندگی شهید حسین خرازی بر اساس ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت [دوره 9، شماره 4] | 
              
              |  | روش الگویی.
				  بررسی نقش روش الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی در پیش بینی دین داری   دانش آموزان دختر شهر تهران  [دوره 2، شماره 3] | 
              
              |  | روشهای تنبیه.
				  الگوی تنبیه بر اساس آیات قرآنی و سیره علوی در سازمانهای آموزشی [دوره 4، شماره 3] | 
              
              |  | رویکرد اسلامی
				  تأثیر آموزش برنامۀ ارتقاء راهبردهای تفکر چندجانبه(PATHS) بر احترام، همدلی و خویشتنداری کودکان پیشدبستانی با رویکرد اسلامی [دوره 2، شماره 4] | 
              
              |  | رویکرد اسلامی
				  آموزش خویشتنبانی به کودکان سنین 7 تا 14 سال؛ با کدام منطق و رویکرد؟  تحلیل نتایج یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 2، شماره 3] | 
              
              |  | رهبری حکمت محور
				  الگوی رهبری حکمت محور از منظر اسلام در سازمان های آموزشی [دوره 4، شماره 3] | 
              
              |  | سازگاری با مدرسه.
				  روابط ساختاری سبک زندگی اسلامی و موفقیت تحصیلی با واسطهگری سازگاری با مدرسه در دانش آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 5، شماره 3] | 
              
              |  | سبک رهبری هادی.
				  طراحی الگوی نقش رهبری آموزشی در هدایتپذیری دانشآموزان با تأکید بر قرآن کریم: سبک رهبری هادی [دوره 9، شماره 1] | 
              
              |  | سبک زندگی
				  مقایسه سبک زندگی مادران حافظ قرآن و همتایان آنان در شهر تهران [دوره 2، شماره 2] | 
              
              |  | سناریو ویزارد
				  سناریوهای پیش روی آینده مدارس حمهوری اسلامی  ایران در افق 1420 [دوره 8، شماره 4] | 
              
              |  | سند تحول آموزش و پرورش
				  الزامات حمایت سازمانی ادراک شده در مدرسه صالح در سند تحول آموزش و پرورش [دوره 5، شماره 1] | 
              
              |  | سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
				  ارائه مدل برنامه درسی تربیت سیاسی بر اساس ساحت تربیت اجتماعی – سیاسی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش برای دانشآموزان دوره متوسطه اول [دوره 5، شماره 1] | 
              
              |  | شادکامی دانش آموزان
				  رابطه بین متغیرهای هوش معنوی والدین و معلمان و شادکامی دانشآموزان دوره ابتدایی: نقش واسطهگری  بهزیستی معنوی دانشآموزان [دوره 5، شماره 1] | 
              
              |  | شهر قم
				  تأثیر آموزش هوش معنوی بر مسئولیتپذیری دانشآموزان دختر دوره متوسطه اول شهر قم در سال 99-1398 [دوره 5، شماره 3] | 
              
              |  | شهرستان اردبیل
				  طراحی و اعتبارسنجی الگوی توسعه رهبری معنوی در مدارس ابتدایی شهرستان اردبیل [دوره 9، شماره 4] | 
              
              |  | طلاب (دانشجویان علوم دینی)
				  بررسی میزان و عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی طلاب سطح یک حوزه علمیه مشهد [دوره 6، شماره 3] | 
              
              |  | عفاف جنسی؛ روابط جنسی پیش از ازدواج؛ پیشرانِ رعایت عفاف؛ چالشِ رعایت عفاف
				  بررسی پدیدارشناسانۀ پیشرانها و چالشهای رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 6، شماره 3] | 
              
              |  | عمل  به باورهای دینی
				  اثربخشی بسته اموزشی درس دین و زندگی مبتنی برتئوری انتخاب پر مسئولیت پذیری و عمل به باورهای دینی در دانش اموزان [دوره 8، شماره 4] | 
              
              |  | عمل و رفتار
				  بررسی دیدگاه دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه پیرامون تحقق اهداف قلمرو "عمل و رفتار" برنامه درسی دین و زندگی [دوره 2، شماره 1] | 
              
              |  | فراتحلیل
				  فراتحلیل کمی نتایج پژوهش های  پیرامون دروس معارف اسلامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور [دوره 8، شماره 2] | 
              
              |  | فرهنگ ایرانی– اسلامی
				  شناسایی مولفههای مدرسه شاد در نظام آموزش ابتدایی ایران بر مبنای فرهنگ ایرانی– اسلامی [دوره 5، شماره 3] | 
              
              |  | فرهنگمحور-بوممحور.
				  مرجعیت علمی و ارزشهای بوممحور در نقشه جامع علمی کشور [دوره 7، شماره 3] | 
              
              |  | فضای مجازی؛ تغییرپذیری؛ دانشآموزان دوره متوسطه
				  فضای مجازی و نقش آن در دگرگونیهای باورهای دینی دانشآموزان: پژوهشی پدیدارشناختی [دوره 8، شماره 1] | 
              
              |  | فقدان پدر
				  مطالعه پدیدارشناسانه مولفه های تربیتی دانش آموزان یتیم از منظر رهبران آموزشی مدارس شاهد [دوره 8، شماره 4] | 
              
              |  | فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران
				  ارائه الگویی نظری در برنامه درسی آموزش حرفهای براساس فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران [دوره 2، شماره 1] | 
              
              |  | فهم محافظه-کارانه ارزشها تربیت دینی
				  مولفههای اثرگذار بر شکاف نسلی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم منطقه چهار شهر تهران از منظر والدین و معلمان 
(با تاکید بر تربیت دینی) [دوره 8، شماره 1] | 
              
              |  | قرآن
				  تحلیل محتوای کتابهای درسی به لحاظ میزان توجه به ابعاد زیباییشناسی با تأکید بر زیباییهای قرآنی [دوره 6، شماره 2] | 
              
              |  | قرآن کریم
				  تبیین نقش معلم از دیدگاه قرآن کریم: ارائه یک الگوی چند وجهی در جهان امروز [دوره 10، شماره 1] | 
              
              |  | قرآن کریم
				  مبانی الگوی مشاوره انتخاب احسن مبتنی بر آیات قران کریم [دوره 9، شماره 2] | 
              
              |  | قرآن کریم.
				  اولویت رویکرد تشویق در تعلیم و تربیت بر اساس تقدیم و تأخیرهای لفظی قرآن و ارائه روشهای قرانی برای تحقق آن در آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور [دوره 4، شماره 1] | 
              
              |  | کار و فنّاوری
				  ارتقاء هوش اخلاقی دانشآموزان متوسطه اول در درس کار و فنّاوری [دوره 4، شماره 4] | 
              
              |  | کتاب درسی هدیههای آسمان
				  واکاوی مولفههای آموزش چندفرهنگی در کتاب های هدیههای آسمان دورهی ابتدایی بر اساس معیارهای برنامه درسی فلسفه برای کودکان [دوره 8، شماره 3] | 
              
              |  | کتاب های درسی
				  بررسی جایگاه مولفه های تربیت جهادی در کتاب های درسی دوره متوسطه اول [دوره 5، شماره 2] | 
              
              |  | کشف حجاب
				  تجارب زیسته دانشآموزان مقطع متوسطه دختر از چالش کشف حجاب در مسیر مدرسه  (یک مطالعهی پدیدارشناسانه) [دوره 8، شماره 2] | 
              
              |  | کودک
				  مبانی فلسفی  پرورش تفکر وخلاقیت درکودکان با تکیه برسند تحول بنیادین آموزش وپرورش [دوره 9، شماره 3] | 
              
              |  | کودکان
				  اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر امید کودکان [دوره 4، شماره 4] | 
              
              |  | کودکی
				  تعامل  بین ساختار و عاملیت و اشارات تربیتی آن برای دوره کودکی؛ با تأکید بر نظریه انسان عامل [دوره 8، شماره 3] | 
              
              |  | گرایش به تفکر انتقادی
				  واسطه گری جهت گیری مذهبی دانشجویان در رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و گرایش به تفکر انتقادی [دوره 1، شماره 1] | 
              
              |  | گسست اخلاقی.
				  طراحی خطوط اصلی بسته آموزشی «اخلاق مبتنی بر شهود اخلاقی با ملاحظات گسست اخلاقی» و اعتباریابی آن برای دانشآموزان متوسطه دوم [دوره 6، شماره 4] | 
              
              |  | گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی
				  نقش آموزش و پرورش در گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی (در چارچوب اقتصاد اسلامی) [دوره 7، شماره 4] | 
              
              |  | مادر زمین
				  مدل ادب محیط زیست و تبیین اهداف آموزش محیط زیست بر اساس دیدگاه اسلامی «مادر بودن زمین» [دوره 4، شماره 4] | 
              
              |  | مؤسسه استنادی و پایش علوم و فناوری جهان اسلام (آیاسسی)
				  روند موضوعی مطالعات حوزه حجاب در پایگاه استنادی و پایش علوم و فناوری جهان اسلام (ISC) به منظور شناسایی حوزههای پژوهشی بالغ و نوظهور [دوره 9، شماره 3] | 
              
              |  | مبانی و اصول.
				  تبیین تربیت زیست محیطی بر اساس فلسفه تربیت جمهوری اسلامی ایران  [دوره 2، شماره 4] | 
              
              |  | متوسطه دوم .
				  بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری مادران با پایگاه هویت و دینداری دانش آموزان دختران دوره متوسطه دوم [دوره 5، شماره 3] | 
              
              |  | مدارس اسلامی.
				  شناسایی مؤلفههای ارزیابی آموزشی-رفتاری معلمان و دبیران مدارس اسلامی: مورد مطالعه مدارس طلوع  شهر تهران (یک مطالعه کیفی) [دوره 6، شماره 3] | 
              
              |  | مدارس اسلامی.
				  رابطه بین هویت سازمانی و خوشبینی تحصیلی با نقش میانجی تصویر سازمانی در مدارس اسلامی شهر تهران [دوره 6، شماره 3] | 
              
              |  | مدرسه.
				  طراحی و اعتبارسنجی الگوی معلمرهبری در نظام تعلیم و تربیت [دوره 9، شماره 2] | 
              
              |  | مدل مفهومی.
				  شناسایی ابعاد و مؤلفههای تربیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی در دوره ابتدایی و ارائه مدل مفهومی [دوره 3، شماره 2] | 
              
              |  | مدلسازی معادلات ساختاری
				  نقش واسطهای ذهنآگاهی در پیشبینی هوش معنوی براساس ویژگیهای شخصیتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 4] | 
              
              |  | مدیران آموزشگاهی.
				  شناسایی مولفههای مدیریت زمان از منظرآموزههای اسلامی و اعتبار بخشی آن توسط مدیران آموزشگاهی  [دوره 3، شماره 3] | 
              
              |  | مربیان پرورشی
				  شناسایی واعتباریابی ویژگی های فضای کالبدی مدارس بر اساس معماری اسلامی و از دیدگاه مربیان پرورشی [دوره 5، شماره 4] | 
              
              |  | مرودشت
				  بررسی رابطه استفاده از اینترنت، برنامههای شبکههای ماهوارهای و هویت دینی دانشآموزان [دوره 1، شماره 1] | 
              
              |  | مرور سیستماتیک
				  مؤلفههای سواد دینی معلمان: مرور سیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 8، شماره 2] | 
              
              |  | مشارکت
				  بررسی رابطه بین استفاده جوانان از شبکههای اجتماعی و شرکت در مراسم مذهبی [دوره 2، شماره 2] | 
              
              |  | مشارکت والدین؛ راهبردهای آموزش مذهبی؛ کودکان پیشدبستانی
				  طراحی مدل راهبردهای آموزش مذهبی کودکان پیش دبستانی در خانواده (پژوهشی آمیخته) [دوره 5، شماره 1] | 
              
              |  | معلمان ابتدایی شهرستان سبزوار
				  روابط ساختاری جهتگیری مذهبی با اخلاق حرفهای معلمان: نقش میانجیگر تحول اخلاقی [دوره 8، شماره 1] | 
              
              |  | معلمان ابتدایی.
				  تاثیر آموزش ذهنیت فلسفی بر نگرش دینی و مهارتهای زندگی معلمان [دوره 3، شماره 2] | 
              
              |  | معلمان.
				  روابط ساختاری هوش اجتماعی و خودمتمایزسازی با واسطهگری دینداری  معلمان [دوره 5، شماره 2] | 
              
              |  | معلّمان
				  نقش واسطه ای تصور از خدا در ارتباط با  باورهای مذهبی با خوشبینی و اخلاق حرفهای معلمان [دوره 9، شماره 2] | 
              
              |  | معیارهای مطلوبیت محتوا
				  کاربست داستان برای آموزشِ حجاب به دختران دورۀ ابتدایی: مطالعه ارزیابانۀ کیفی [دوره 7، شماره 4] | 
              
              |  | مفاهیم دینی
				  اثر بخشی آموزش مفاهیم دینی به شیوه قصهگویی بر کنترل خشم و رشد اخلاقی دانشآموزان [دوره 9، شماره 4] | 
              
              |  | مقابله مذهبی
				  اثربخشی آموزش راهبرد مقابله مذهبی صبر  به شیوه گروهی بر مهارت حل مساله دبیران [دوره 6، شماره 4] | 
              
              |  | مکتب اسلام
				  طراحی الگوی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دوره ابتدایی، برآمده از    مؤلفه های مکتب اسلام [دوره 6، شماره 4] | 
              
              |  | مکتب اسلامی سبزوار
				  نسبت اصول برنامه ریزی درسی و تربیتی مدرسه حکمت بنیان با سند برنامه درسی ملی : مطالعه موردی مکتب اسلامی سبزوار [دوره 7، شماره 3] | 
              
              |  | ملاصدرا
				  فهمِ دلالت های تربیتیِ (کاربردی) ایده ی اسفار اربعه ی ملاصدرا [دوره 7، شماره 3] | 
              
              |  | مناجات خمسهعشر؛ حقالله؛ حقالمعصوم؛ حقالناس؛ حقالنفس.
				  شناسایی مولفههای انگیزهبخش مناجات خمسه عشر بر انس دانشآموزان با خدا [دوره 5، شماره 4] | 
              
              |  | مهیاسازی دختران
				  بازنمایی تجربه زیسته مادران در مهیاسازی فرزندان دختر برای انجام تکالیف عبادی [دوره 7، شماره 2] | 
              
              |  | نجات
				  وظیفهمندی و نقشهای آموزش و پرورش در ترویج دوستی و برادری میان مذاهب اسلامی و مبانی آن [دوره 7، شماره 1] | 
              
              |  | نظام تربیت رسمی و عمومی.
				  تحلیل مفهوم مدیریت خشم در آموزههای تعلیمی سعدی نامه  به عنوان یکی از راهبردهای تربیت اخلاقی دانشآموزان در نظام تربیت رسمی و عمومی 
 [دوره 3، شماره 2] | 
              
              |  | نظریه اسلامی تعلیم و تربیت هنری؛ ابن عربی؛ ملاصدرا؛ تربیت هنری؛ خداگونگی
				  تبیین چیستی و چرایی تربیت هنری اسلامی در بستر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت هنری (با تکیه بر آرای ابن عربی و ملاصدرا) [دوره 7، شماره 4] | 
              
              |  | نظریه تربیت دینی فضامند بومی- جهانی
				  ارزیابی تربیت دینی  دانش آموزان دوره دوم متوسطه: مطالعه موردی شهر شیراز [دوره 4، شماره 2] | 
              
              |  | نظریه داده بنیاد.
				  الگوی پارادایمی نقش اذان در اغنای نماز جماعت مدارس [دوره 9، شماره 1] | 
              
              |  | نقشهای سهگانه آموزشی/ پرورشی/ سازمانی
				  تبیین عوامل مؤثر بر مسئولیتپذیری دانش آموزان بر اساس رساله حقوق امام سجاد (ع) با تأکید بر نقش مدرسه [دوره 4، شماره 2] | 
              
              |  | نگرش
				  آموزش خداباورانه علم در ساحت نگرش به مثابه راه حلی برای تلفیق تعلیم و تربیت دینی با آموزش علوم تجربی در برنامه درسی ملی [دوره 7، شماره 1] | 
              
              |  | نگرش و مرگ
				  تأثیر آموزش با مدل تغییر مفهومی بر نگرش  به مرگ در دانش آموزان دختر پایه دهم دوره متوسطه [دوره 4، شماره 3] | 
              
              |  | نوجوانان دانش آموز
				  نقش جهت گیری مذهبی و وضعیت اقتصادی - اجتماعی در تحول قضاوت اخلاقی نوجوانان دانش آموز [دوره 1، شماره 1] | 
              
              |  | نوجوانان.
				  بررسی نقش استفادۀ آسیبزای والدین از اینترنت در تفکر انتقادی و هویت دینی نوجوانان [دوره 10، شماره 1] | 
              
              |  | نوجوانان.
				  طراحی چارچوب نظری نظارت اجتماعی نوجوانان براساس اهداف، مبانی، اصول و روشهای منبعث از تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 3] | 
              
              |  | نوجوانی
				  اثربخشی معنویت درمانی مبتنی بر آموزههای اسلامی بر خشم نوجوانان [دوره 4، شماره 2] | 
              
              |  | نهج البلاغه.
				  شناسایی مولفه های سرمایه های روانشناختی دانشجویان از دیدگاه اسلام  [دوره 4، شماره 1] | 
              
              |  | والدین و کودکان
				  بازنمایی تجربه زیسته والدین از چگونگی پاسخدهی به سؤالات دینی فرزندان مقطع ابتدایی [دوره 6، شماره 1] | 
              
              |  | وزارت آموزشوپرورش
				  طراحی الگوی مشارکت مردمی در فرآیند خطمشیگذاری تعلیموتربیت رسمی کشور مبتنی بر نظام معرفتی قرآن کریم [دوره 9، شماره 1] | 
              
              |  | ویژگیهای علمی اساتید.
				  بررسی عوامل مؤثر بر تربیت دینی دانشجویان دانشگاه کاشان [دوره 3، شماره 4] | 
              
              |  | هدیه های آسمانی.
				  بررسی حکمتهای قرآنی بر مبنای ساحتهای بینشی، گرایشی و کنشی در محتوای کتب درسی هدیههای آسمانی دوره ابتدایی [دوره 10، شماره 1] | 
              
              |  | همسانی درونی.
				  آزمون ساختار عاملی و سنجش همسانی درونی پرسشنامه عوامل آموزشی مؤثر بر تربیت دینی دانشآموزان [دوره 4، شماره 1] | 
              
              |  | هوش اخلاقی
				  تدوین برنامه آموزشی ارتقای بلوغ عاطفی مبتنی بر آموزه های اسلامی و ارزیابی اثربخشی آن بر هوش اخلاقی [دوره 9، شماره 2] | 
              
              |  | هوش اخلاقی
				  بررسی رابطه هوش اخلاقی با وجدانکاری و تعهد سازمانی با تأکید بر رویکرد اسلامی در مدیران مدارس شهرستان میبد [دوره 2، شماره 3] | 
              
              |  | هوش اخلاقی.
				  اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارتهای زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دانش آموزان دختر [دوره 4، شماره 1] | 
              
              |  | هوش معنوی
				  نقش واسطهای ارزشهای شخصی در پیشبینی خویشتنداری جنسی براساس رابطه مادر- دختر، اخلاق اسلامی و هوش معنوی دانش آموزان دختر شهر اصفهان  [دوره 3، شماره 2] | 
              
              |  | هویت ایرانی - اسلامی
				  مدل معادلات ساختاری بین هویت ایرانی - اسلامی با سلامت روان: با آزمون نقش میانجی سرمایه روانشناختی [دوره 9، شماره 4] | 
              
              |  | هویت رسانهای
				  مطالعه تطبیقی و طراحی الگوی مفهومی سواد رسانهای مبتنی بر اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران [دوره 6، شماره 2] | 
              
              |  | یادگیرندگان.
				  تبیین مفهوم انضباط گفتاری در قرآن و استخراج دلالتهای ضمنی آن در تربیت گفتاری یادگیرندگان  [دوره 3، شماره 4] | 
              
              |  | یادگیری
				  اثربخشی روش تدریس همتایان برمیزان باورهای انگیزشی و یادگیری درس هدیههای آسمان دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر فراهان [دوره 6، شماره 4] | 
              
              |  | یادگیری الکترونیکی.
				  تبیین تربیت معنوی برای کودکان با تأکید بر مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تربیت رسمی عمومی ایران و بررسی فرصتها و چالشهای یادگیری الکترونیکی برای آن؛ [دوره 6، شماره 2] |