1. • قرآن کریم 2. • احمدی،ساره؛ ملکی، حسن؛پارسانیا،حمید؛ آیتی، محسن؛ و عباسپور، عباس.(1396). شناسایی و تبیین فرهنگ برنامه درسی بر اساس تفسیر تسنیم. فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 25(37), 29-55 3. • العطاس،محمدنقیب(1374) درآمدی بر جهان شناسی اسلامی،ترجمه گروه مترجمان، تهران: انتشارات موسسه مطالعات اسلامی دانشگاه تهران و ایستاک (کوالالامپور). 4. • امانیطهرانی،محمود؛علیعسگری،مجید؛و عباسی، عفت(1395)، طراحی و تدوین مدلی کارآمد برای آموزش علوم در دوره اول متوسطه،تعلیم و تربیت، دوره 32 بهار 32( 125). 5. • باقری،خسرو؛ سجادیه، نرگس؛ و توسلی،طیبه (1394)رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، چاپ دوم، انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی . 6. • باقری،خسرو؛سجادیه،نرگسسادات؛خدایاریفرد، محمد؛ محمدی،آزاد؛ گواهی،عبدالرحیم؛ و اکبری زرادخانه، سعید.(1399). وحدت اندراجی عقل و دین و الهام بخشیهای آن برای تربیتدینی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, 1(2), 90-117. 7. • جوادیآملی، عبدالله(1386)، منزلت عقل در هندسه معرفت دینی، چاپ اول، قم: انتشارات اسراء. 8. • جوادیآملی، عبدالله(1388)، تبیین برخی از مطالب منزلت عقل در هندسه معرفت دینی، فصلنامه اسراء، سال اول، شماره 2، زمستان. 9. • دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.(1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، مصوبه 1391. تهران: شورای عالی آموزش و پرورش با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی. 10. • سجادی، سیدهدایت(1398)، علم دینی با رویکرد متافیزیکگرایانه: بررسی امکان و معناداری آن، فصلنامه حکمت و فلسفه، دوره 15، شماره 60 صص69-98. 11. • سجادی، سید هدایت. (a١٤٠٠)، علم شناسی و آموزش علوم: چارچوبی نظری در به کارگیری تاریخ و فلسفه علم در آموزش علوم تجربی. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت; ۳۷ (۲) :۲۶-۷ 12. • سجادی، سیدهدایت(b١٤٠٠) ،آموزش علم دینی یا آموزش دینی علم: از آرمان تا تناقضنمایی، فصلنامه پژوهشهای علم و دین، 12(1). 13. • سجادی، سیدهدایت(c١٤٠٠)،آموزش دینی علم: از رویکرد بینرشته ای تا آموزش خداباورانه علم، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، زمستان، شماره 89. 14. • سجادی، سیدهدایت(d١٤٠٠)،تاملی بر تحققپذیری نظریههای علم دینی: تعلیم و تربیت با محوریت نگرش خداباورانه در آموزش علوم، ششمین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی اسلامی، قم. 15. • گلشنی، مهدی(1380)، از علم سکولار تا علم دینی،چاپ دوم، تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی. 16. • موسیپور،نعمتالله(١٣٩٥)،مبانی برنامهریزی آموزش متوسطه، چاپپنجم،مشهد: انتشارات 18. • American Association for the Advancement of Science(1990).Science for all Americans. New York: Oxford University Press. 19. • Billingsley, B., Chappell K., &Reiss M.J.(2019), Science and Religion in Education, Berry Billingsley, Keith Chappell, Michael J. Reiss(eds.), Springer. 20. • Billingsley, B., Taber, K., Riga, F., & Newdick, H. (2012). Secondary school students’ epistemic insight into the relationships between science and religion; a preliminary enquiry. Research in Science Education, 1–18. 21. • Coombs, J. R, and Daniels, L. B. (1991). Philosophical inquiry: Conceptual analysis. In E. C. Short (Ed.), Forms of curriculum inquiry. Albany: State University of New York. 22. • Gunstone, Richard(ed.)(2015). Encyclopedia of Science Education, Springer. 23. • Irzik,Gurol&Nola,Robert(2011).A Family Resemblance Approach to the Nature of Science for Science Education, Science&Education,20(7-8),591–607. 24. • Matthews, M.R.(2009). Teaching the Philosophical and Worldview Components of Science, in Science, Worldviews, and Education, ed. By M.R. Matthews. Springer. 25. • Matthews, Michael R. (2012).Changing the Focus: From Nature of Science(NOS) to Features of Science(FOS), in Advances in Nature of Science Research Concepts and Methodologies, ed. Myint Swe Khine, Springer. 26. • McComas, William(ed.)(2020), Nature of Science in Science Instruction: Rationales and Strategies, ed. By McComas, Springer. 27. • National Research Council(NRC). (1996). National Science Education Standards. Washington, DC: National Academy Press. 28. • Sæther, Jostein (2019), Three Perspectives on the Science-Religion Issue in Science Education: Interdisciplinarity, Value or Ideology, Orientation and Responsible, Personalization, IN: Science and Religion in Education, Berry Billingsley, Keith Chappell, Michael J. Reiss(eds.), Spring.
|