[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 5، شماره 3 - ( 1399 ) ::
جلد 5 شماره 3 صفحات 60-33 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مولفه‌های مدرسه شاد در نظام آموزش ابتدایی ایران بر مبنای فرهنگ ایرانی– اسلامی
سمیه بهرامیان1 ، محمد علی نادی* 2، فریبا کریمی3
1- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی،واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان،ایران - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان،ایران
2- دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی،واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان،ایران ، nadi2248@yahoo.com
3- دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی،واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان،ایران
چکیده:   (2757 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه­ های مدرسه شاد در نظام آموزش ابتدایی ایران به انجام رسیده است. روش: این پژوهش با استفاده از رویکرد ترکیبی پژوهش، راهبرد اکتشافی متوالی و مدل تدوین ابزار به انجام رسید. در مرحله کیفی پژوهش از روش تحلیل مضمون استقرایی و در مرحله کمی از روش پیمایش استفاده شد. حوزه­ی پژوهش در مرحله کیفی منابع و متون ایرانی اسلامی مرتبط با موضوع شادی و در مرحله کمی جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران مدارس دوره ابتدایی کشور در زمان مطالعه بودند. شیوه نمونه ­گیری در مرحله کیفی پژوهش هدفمند و در مرحله کمی احتمالی (خوشه­ ای چندمرحله­ ای) است. ابزار گردآوری داده­ ها در مرحله کیفی پژوهش یادداشت ­برداری (چک لیست) و در مرحله کمی پژوهش پرسشنامه بوده است.یافته ­ها: بر اساس نتایج مرحله کیفی پژوهش شادی ایرانی اسلامی پیرامون سه مضمون فراگیر شادی درونی (بینش معطوف به شادی، منش معطوف به شادی و پویش معطوف به شادی)، زیست معطوف به شادی (زیست­ جهان شاد، بهزیستی معنوی و مادی) و کنش­ های معطوف به شادی (کنش­ های مناسکی، عاطفی و اجتماعی معطوف به شادی) شکل گرفته است. نتیحه گیری: اینکه نتایج مرحله کمی پژوهش بیانگر این است که نقش مولفه­ های شادی ایرانی اسلامی در تحقق مدرسه شاد از نظر جامعه آماری پژوهش بالاتر از حد متوسط برآورد شده است و مولفه ­های مدرسه شاد از اعتبار مطلوبی برخوردار هستند.   
واژگان کلیدی: شادی، مدرسه شاد، آموزش ابتدایی، فرهنگ ایرانی اسلامی
واژه‌های کلیدی: شادی، مدرسه شاد، آموزش ابتدایی، فرهنگ ایرانی– اسلامی
متن کامل [PDF 859 kb]   (1634 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كيفي
دریافت: 1399/3/29 | ویرایش نهایی: 1400/1/21 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/9/19 | انتشار: 1399/11/29 | انتشار الکترونیک: 1399/11/29



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bahramian S, nadi M A, karimi F. (2020). Providing an Iranian-Islamic Model for a Happy School in the Elementary Education System in Iran. qaiie. 5(3), 33-60. doi:10.29252/qaiie.5.3.2
URL: http://qaiie.ir/article-1-571-fa.html

بهرامیان سمیه، نادی محمد علی، کریمی فریبا. شناسایی مولفه‌های مدرسه شاد در نظام آموزش ابتدایی ایران بر مبنای فرهنگ ایرانی– اسلامی مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1399; 5 (3) :60-33 10.29252/qaiie.5.3.2

URL: http://qaiie.ir/article-1-571-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 3 - ( 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)