[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 6، شماره 3 - ( 1400 ) ::
جلد 6 شماره 3 صفحات 122-103 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه بین هویت سازمانی و خوش‌بینی تحصیلی با نقش میانجی تصویر سازمانی در مدارس اسلامی شهر تهران
امید مهنی* 1، منصوره مشایخی2 ، سهیلا مختاری2 ، ایوب فیضی2 ، عباس توان3
1- دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، OMehni@Chmail.ir
2- دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
3- دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایران
چکیده:   (3212 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی تصویر سازمانی در رابطه بین هویت سازمانی و خوش­بینی تحصیلی در مدارس اسلامی شهر تهران انجام شده است.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس اسلامی مقطع ابتدایی شهر تهران به تعداد 270 نفر می­باشد. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول Krejcie & Morgan (1970) 159 نفر تعیین شد. جهت انتخاب نمونه آماری پژوهش نیز از  روش نمونه­گیری تصادفی ساده استفاده گردید. به منظور جمع­آوری داده­ها و اطلاعات موردنیاز در این پژوهش از پرسشنامه خوش­بینی تحصیلی Beard, Hoy & Woolfolk Hoy (2010)، پرسشنامه هویت سازمانی Mael & Ashforth (1992)  و پرسشنامه محقق ساخته تصویر سازمانی استفاده شد که پایایی هر یک از آن­ها به ترتیب برابر با 85/0، 81/0 و 79/0 به دست آمد. با هدف تجزیه وتحلیل داده­ها از آزمون­های ضریب همبستگی پیرسون و مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شد.
یافته­ها: یافته­های پژوهش نشان داد که هویت سازمانی با خوش­بینی تحصیلی، هویت سازمانی با تصویر سازمانی و تصویر سازمانی با خوش­بینی تحصیلی رابطه دارند. همچنین نتایج نشان داد هویت سازمانی با میانجی­گری تصویر سازمانی با خوش­بینی تحصیلی  رابطه دارد.
نتیجه­گیری: خوش­بینی تحصیلی از نشانه­های موفقیت یک مدرسه است وآنچه را که موجبات بهبود این مولفه مهم در مدارس اسلامی خواهد شد، توجه به هویت سازمانی و تصویر سازمانی مدارس اسلامی است. درک نامناسب ذینفعان از هویت سازمانی و  تصویر سازمانی یک مدرسه اسلامی و ظرفیت­های موجود در آن بر کیفیت آموزشی و عملکرد کلی مدرسه تاثیرگذار خواهد بود.
واژه‌های کلیدی: تصویر سازمانی، هویت سازمانی، خوش‌بینی تحصیلی، مدارس اسلامی.
متن کامل [PDF 1448 kb]   (1748 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1400/2/24 | ویرایش نهایی: 1400/9/15 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1400/9/9 | انتشار: 1400/9/15 | انتشار الکترونیک: 1400/9/15



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mehni O, Mashayekhi M, Mokhtari S, Faizy A, Tavan A. (2021). The Relationship between Organizational Identity and Academic Optimism with the Mediating Role of Organizational Image in the Islamic Schools in Tehran. qaiie. 6(3), 103-122. doi:10.52547/qaiie.6.3.103
URL: http://qaiie.ir/article-1-751-fa.html

مهنی امید، مشایخی منصوره، مختاری سهیلا، فیضی ایوب، توان عباس. رابطه بین هویت سازمانی و خوش‌بینی تحصیلی با نقش میانجی تصویر سازمانی در مدارس اسلامی شهر تهران مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1400; 6 (3) :122-103 10.52547/qaiie.6.3.103

URL: http://qaiie.ir/article-1-751-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 3 - ( 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4660
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)