[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 52-33 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل محتوای کتاب درسی پیام‌های آسمان پایه هفتم بر اساس میزان پرداختن به انواع روش‌های تربیت اسلامی
طیبه توسلی*1 ، اکرم بختیاری2
1- فلسفه تعلیم و تربیت دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه قم ، tavassoli_t@yahoo.com
2- فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده علوم تربیتی قم
چکیده:   (6771 مشاهده)
هدف از تحقیق ح‍اضر تحلیل محتوای کتاب درسی پیام­های آسمان پایه هفتم بر اساس میزان پرداختن به انواع    روش­های تربیت اسلامی است. روش پژوهش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا است. جامعه تحلیلی شامل کتاب درسی پیام‌های آسمان پایه هفتم در سال تحصیلی 94-1393 بوده که با توجه به ماهیت موضوع و محدودیت جامعۀ پژوهشی از نمونه‌گیری صرف­نظر شد و کل جامعه تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت. ابزار جمع‌آوری اطلاعات فرم فیش‌برداری و نیز سیاهه تحلیل محتوای محقق ساخته بود. داده‌های حاصل با استفاده از شاخص‌های توصیفی در فرایند تحلیلی "آنتروپی شانون" مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که در مجموع، درکتاب درسی پیام‌های آسمان 408 مرتبه به روش‌های تربیت اسلامی توجه شده است که در این میان به روش‌ اصلاحی با بار اطلاعاتی 975/0 و ضریب اهمیت 340/0 بیشترین توجه، سپس روش اقتضایی با بار اطلاعاتی 951/0 و ضریب اهمیت 331/0 و نهایتاً ‌‌روش‌ ایجادی با بار اطلاعاتی 945/0 و ضریب اهمیت 329/0 کمترین توجه شده است.
واژه‌های کلیدی: روش‌های تربیت اسلامی، کتاب پیام‌های آسمان، پایه هفتم، تحلیل محتوا
متن کامل [PDF 420 kb]   (15585 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1394/8/20 | ویرایش نهایی: 1397/6/13 | پذیرش: 1395/3/12 | انتشار: 1396/8/13 | انتشار الکترونیک: 1396/8/13
فهرست منابع
1. Brezinka, W. (1994). Basic concepts of educational science. US: University Press of America.



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tavassoli T, Bakhtiyari A. (2017). A Content Analysis of the 7th Grade Payamhay-e-Asemani Textbook Based on the Extent of Focus on the Methods of Islamic Education. qaiie. 2(1), 33-52. doi:10.29252/qaiie.1.2.33
URL: http://qaiie.ir/article-1-47-fa.html

توسلی طیبه، بختیاری اکرم. تحلیل محتوای کتاب درسی پیام‌های آسمان پایه هفتم بر اساس میزان پرداختن به انواع روش‌های تربیت اسلامی مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1396; 2 (1) :52-33 10.29252/qaiie.1.2.33

URL: http://qaiie.ir/article-1-47-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4713
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)