[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 3، شماره 4 - ( 1397 ) ::
جلد 3 شماره 4 صفحات 94-67 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی نظام آموزشی حوزه علمیه کاشان با استفاده از الگوی CIPP (مورد مطالعه: سطح یک حوزه علمیه کاشان)
رسول شعبانی1 ، فائزه ناطقی* 2، علیرضا فقیهی3
1- دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران.
2- استادیار برنامه‌ریزی درسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران. ، f-nateghi@iau-arak.ac.ir
3- استادیار مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک، ایران.
چکیده:   (3539 مشاهده)
هدف پژوهش، ارزشیابی سطح یک نظام ‌آموزشی حوزه‌ علمیه شهر کاشان براساس الگوی سیپ و جامعه آماری پژوهش چهار گروه، شامل: مسئولین(25نفر)، اساتید(32 نفر)، طلاب مشغول به تحصیل(650نفر) و فارغ‌التحصیلان مرحله مقدمات در دو سال گذشته(189نفر) بودند که در دو گروه مسئولین و اساتید، نمونه‌گیری به صورت تمام‌شماری صورت گرفت و در ارتباط با دو گروه دیگر، براساس جدول مورگان به ترتیب 242 و 123 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. به‌منظور گرد‌آوری داده‌ها از چهار پرسش‌نامه محقق‌ساخته، بهره‌گیری شد. در ارزیابی عامل زمینه، ملاک‌های: «میزان اشتیاق طلاب برای ورود به حوزه»، «شرایط فرهنگی-اجتماعی» و «اهداف» بررسی‌ شد. نتایج نشان داد که «اهداف» نسبتاً مطلوب هستند و سایر ملاک‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار می‌باشند. ملاک‌ها در ارزیابی درونداد عبارت بودند از: «طلاب»، «محتوا»، «امکانات و فضای آموزشی»، «زمان» و «استاد» که ملاک «استاد»، نامطلوب و ملاک‌های؛«طلاب» و «زمان» از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند و بقیه ملاک‌ها، وضعیت نسبتاً مطلوبی داشتند. ملاک‌های مورد ارزیابی در عامل فرآیند: «روش‌های تدریس» و «سنجش پیشرفت ‌تحصیلی» بودند که نسبتاً مطلوب ارزشیابی شدند. در عامل برونداد نیز، ملاک‌های مورد ارزیابی؛«میزان یادگیری طلاب» و «نتایج رفتاری و عملکردی» بودند که نسبتاً مطلوب ارزشیابی شدند.

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، نظام آموزشی، حوزه علمیه، الگوی سیپ.
متن کامل [PDF 791 kb]   (2253 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1397/9/24 | ویرایش نهایی: 1398/2/4 | پذیرش: 1397/12/5 | انتشار: 1398/2/4 | انتشار الکترونیک: 1398/2/4



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shabany R, Nateghi F, Faghihi A. (2018). Evaluation of Kashan Seminary Educational System on the Basis of CIPP Model(Case Study: The First Level of Kashan Seminary). qaiie. 3(4), 67-94. doi:10.29252/qaiie.3.4.67
URL: http://qaiie.ir/article-1-250-fa.html

شعبانی رسول، ناطقی فائزه، فقیهی علیرضا. ارزشیابی نظام آموزشی حوزه علمیه کاشان با استفاده از الگوی CIPP (مورد مطالعه: سطح یک حوزه علمیه کاشان) مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1397; 3 (4) :94-67 10.29252/qaiie.3.4.67

URL: http://qaiie.ir/article-1-250-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 4 - ( 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)