[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 3، شماره 3 - ( 1397 ) ::
جلد 3 شماره 3 صفحات 100-85 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مولفه‌های مدیریت زمان از منظرآموزه‌های اسلا‌می ‌و اعتبار بخشی آن توسط مدیران آموزشگاهی
علیرضا قاسمی زاد* 1، پری مشایخ2 ، الهام خواجه3
1- استادیار مدیریت آموزش عالی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کازرون، ایران. ، ghasemizad@kau.ac.ir
2- استادیار برنامه‌ریزی درسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کازرون، ایران.
3- دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کازرون، ایران.
چکیده:   (3337 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفه‌های مدیریت زمان از منظر اسلامی و با رویکرد تحلیل مضمون و اعتبار یابی آن است‌. روش پژوهش یک مطالعه ترکیبی و جزء طرح‌های متوالی اکتشافی از نوع ابزارسازی ‌می‌باشد، در بخش کیفی به شیوه تحلیل مضمون، ابعاد و گویه‌های سازنده مولفه مدیریت زمان از منظر اسلامی مشخص شد‌. در بخش کمی این مولفه‌ها اعتباریابی و اولویت‌بندی شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل منابع اسلامی از جمله قرآن و نهج‌البلاغه ‌می‌باشد که با مطالعه کل کتاب‌ها احادیث و آیات مربوط به زمان استخراج و مورد تحلیل قرار گرفت و در بخش کمی نیز جامعه پژوهش شامل مدیران مدارس شهرستان کازرون بود که به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش متون کاوی و ‌پرسش‌نامه محقق ساخته است. ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده برای ‌پرسش‌نامه 93/0 و روایی آن توسط تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفت. داده‌های پژوهش در بخش کیفی توسط شیوه تحلیل مضمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بخش کمی از تحلیل عامل تاییدی استفاده شد. براساس نتایج به دست آمده در بخش کیفی مدل مدیریت زمان از منظر آموزه‌های اسلامی مشتمل بر پنج مولفه تعهد، مدیریت، وجدان مداری، بصیرت و مراقبه شد که در اعتبار یابی توسط مدیران آموزشگاهی مورد تایید قرار گرفت.
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت زمان، مولفه‌ها، آموزه‌های اسلامی، اعتباریابی، مدیران آموزشگاهی.
متن کامل [PDF 496 kb]   (1599 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1397/5/22 | ویرایش نهایی: 1397/9/6 | پذیرش: 1397/9/6 | انتشار: 1398/1/2 | انتشار الکترونیک: 1398/1/2



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghasemizade A, Mashayekh P, Khaje E. (2018). The Identification of Time Management Components from the Perspective of Islamic Teachings and Its Validation by School Principals. qaiie. 3(3), 85-100. doi:10.29252/qaiie.3.3.85
URL: http://qaiie.ir/article-1-227-fa.html

قاسمی زاد علیرضا، مشایخ پری، خواجه الهام. شناسایی مولفه‌های مدیریت زمان از منظرآموزه‌های اسلا‌می ‌و اعتبار بخشی آن توسط مدیران آموزشگاهی مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1397; 3 (3) :100-85 10.29252/qaiie.3.3.85

URL: http://qaiie.ir/article-1-227-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 3 - ( 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)