1. آذر، عادل.(1380).بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش داده ها در تحلیل محتوا. فصلنامه علمی –پژوهشی دانشگاه الزهرا. 11(37)، 17-1. 2. احمدی، عباس.(1395). تحلیل معنا و مفهوم سلامت معنوی در روانشناسی و آموزههای فلسفی ملاصدرا. خردنامه صدرا، 22(1)،36-23. 3. اسدی، فرزانه.(1395). سلامت معنوی از منظر قران و حدیث. پایان نامه کارشناسی ارشد گروه معارف اسلامی، رشته علوم قران و حدیث، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. 4. اسکات، ویلیام.(2012). تئوری حسابداری مالی، ترجمه علی پارسائیان.تهران: انتشارات ترمه، چاپ اول. 5. اسکندری، اعظم؛ وزیری، سعید؛ فلاح، محمد حسین. (1400). تدوین و اعتبارسنجی ابزار سنجش سلامت معنوی مبتنی بر متون اسلامی مرتبط، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی. 12(48)،196-165. 6. اسماعیلی، مصطفی.(1396). مبانی و شاخصهای سلامت معنوی در قران و حدیث. تهران: انتشارات حقوقی، چاپ اول. 7. امیدواری، سپیده.(1387). سلامت معنوی، مفاهیم و چالشها، فصلنامه پژوهشهای میان رشتهای قران کریم. 1(1)، 17-5. 8. امینی، آرزو؛ قاسملو، مریم؛ شریعتمدار، آسیا.(1398). اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر امید کودکان. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(4)، 36-7. 9. امینی، علیرضا.(1396). سلامت معنوی و شاخصهای آن از منظر قران، پایان نامه دکتری رشته مدرسی معارف اسلامی، دانشگاه معارف اسلامی، قم، ایران. 10. ایزدی، صمد؛ صالحی عمران، ابراهیم؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ عابدینی، میمنت. (1389). تجزیه و تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی بر اساس مؤلفههای آموزش سلامت. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 9(33)، 162-139. 11. جامعی ندوشن، فاطمه؛ ایزدی، مهشید.(1395). بررسی نقش گرایش به اقامه نماز و هوش معنوی در سلامت روانی دانشآموزان دختر دبیرستانی منطقه 7 شهر تهران. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی 1(2)، 74-53. 12. جعفریزاده، اسماء(1394). بررسی جایگاه سلامت معنوی در تعلیم و تربیت از منظر قران و روایات، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. 13. سام آرام، عزت الله؛ هزارجریبی، جعفر؛ فداکار، محمدمهدی.(1392). سلامت معنوی، چارچوب، محدوده و مولفه های مبتنی بر آموزه های اسلام، فصلنامه برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی.4(14)، 26-1. 14. سرمد،زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه.(1393).روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگه، چاپ دوازدهم. 15. سعدیپور، اسماعیل.(1399). روش های تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر دوران، چاپ دهم 16. صاحبیار، حافظ؛ زوار،تقی.(1398). تحلیل محتوای کتاب های پایههای دوره اول ابتدایی براساس مفروضه های نظام آموزش سلامت: مدل آنتروپی شانون، فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت. 7(1)، 29-21. 17. صالحی عمران، ابراهیم؛ سبحانی نژاد، مهدی.(1394). تحلیل میزان توجه به مولفه های شهداء و ایثارگران دفاع مقدس در محتوای کتب درسی دوره ابتدایی. فصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری(دانشور رفتار)، 22(6)،234-211. 18. صالحی عمران، ابراهیم؛ عابدینی، میمنت.(1390). ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮای ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻼﻣﺖ در ﻛﺘﺎبهای درسی، فصلنامه مدیریت اطلاعات سلامت. 8(4)،608-601. 19. صبا، بهمن؛ اصل فتاحی، بهرام(1396). تاثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزههای قرآنی، بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی،2(3)، 136-117. 20. عابدینی،میمنت؛ اسدنیا، مهین و عقیلی، رمضان.(1391). بررسی وضعیت آموزش سلامت در کتابهای درسی دوره ابتدایی. مجله بهداشت و توسعه. 1(4)، 254-245. 21. عباسی، محمود ؛ شمسی، احسان؛ ابوالقاسمی، محمد جواد.(1393). درآمدی بر سلامت معنوی. تهران: حقوقی، چاپ اول. 22. عباسی،محمود؛ شمسی،احسان؛ معماریان،نادره.(1398). سلامت معنوی در برنامههای نظام سلامت. تهران:انتشارات حقوقی،چاپ اول. 23. عزیزی، فریدون.(1393). سلامت معنوی. تهران: انتشارات حقوقی، چاپ اول. 24. قران کریم 25. کرمی، مجید؛ رحمانی، عبدالحمید.(1399). عوامل و موانع سلامت معنوی از دیدگاه علامه جوادی آملی. فصلنامه اخلاق وحیانی،8(2)، 37-5. 26. کریپندورف، کلوس.(1980). تحلیل محتوا، مبانی روش شناسی. ترجمه هوشنگ نایبی.(1397). تهران: نشر نی، چاپ دوازدهم. 27. گال، مردیت؛ بورگ، والتر.(2007). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی. ترجمه نصر و همکاران.(1399). تهران: انتشارات سمت،چاپ نهم. 28. مصباح، مجتبی.(1393). سلامت معنوی از دیدگاه اسلام. تهران: انتشارات حقوقی،چاپ اول. 29. مصلحی، جواد.(1398). سلامت معنوی، رویکردی مبتنی بر آموزههای اسلامی. فصلنامه تحقیقات بنیادین علوم انسانی،5(4)،91-65. 30. معارف، مجید؛ اسدی، فرزانه.(1396).ﻋﻮاﻣﻞ دﺳﺘﯿﺎﺑﻰ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﻌﻨﻮی از ﻣﻨﻈﺮ ﻗﺮآن و ﺣﺪیﺚ، بصیرت و تربیت اسلامی، 14(41). 40-9. 31. مکارم شیرازی، ناصر.(1387). تفسیر نمونه(جلد4). تهران: دارالکتاب الاسلامیه، چاپ سی و هشتم. 32. نجفی، حسن؛ وفائی، رضا و ملکی، حسن.(1394). تبیین ابعاد و مؤلفههای رشد معنوی انسان و تحلیل آن در محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 1(1)، 156-133. 33. نیکلس، ادری و هاوارد(1994). راهنمای عملی برنامه ریزی درسی، ترجمه داریوش دهقان.(1381). تهران:انتشارات قدیانی، چاپ چهارم. 34. وزارت آموزش و پرورش(1400). کتابهای درسی هدیههای آسمانی دوره های ابتدایی در سال تحصیلی 1401– 1400. تهران: وزارت آموزش و پرورش. 35. هولستی، ال.آر(2007). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمه نادر سالار زاده.(1374). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ اول. 36. یارمحمدیان، محمدحسین.(1397).مبانی اصول برنامه ریزی درسی. تهران:انتشارات یادواره کتاب،چاپ هفدهم. 37. Altabach, P. C. (1991). Textbook in American society: Politics, and Pedagogy. Albany, NY: state university of New York Press. 38. Ross Ln W(1995). The spiritual dimension: its importance to patients' health, well-being and quality of life and its implications for nursing practice. Institute Journal for Nursing Studies, 32(5), 457-468
|