[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 9، شماره 4 - ( 1403 ) ::
جلد 9 شماره 4 صفحات 140-121 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر بخشی آموزش مفاهیم دینی به شیوه قصه‌گویی بر کنترل خشم و رشد اخلاقی دانش‌آموزان
سید جواد میرمهدی پور1 ، شیرین زینالی*2 ، محمدحسین عسگری1
1- دانشگاه ارومیه
2- دانشگاه ارومیه ، sh.zeinali@urmia.ac.ir
چکیده:   (537 مشاهده)
هدف:  هدف مطالعه حاضر اثر بخشی آموزش مفاهیم دینی به شیوه قصه­گویی  بر کنترل خشم و رشد اخلاقی دانش­آموزان بود.
روش: این مطالعه نیمه آزمایشی با گروه آزمایش و کنترل بود. در ابتدا بسته آموزشی استخراج شده و توسط متخصصین از لحاظ اعتبار محتوایی با روش شاخص نســبت روایی محتوایی و شاخص روایی محتوایی مورد بررسی و تائید قرار گرفت. جامعه آماری دانش­آموزان پسر پایه ششم مدرسه خلیج‌فارس ارومیه بودند که در سال ۱۴۰۲-۰۳ تحصیل می­کردند و ۳۰ نفر از دانش­آموزان به­صورت در دسترس انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفته و به­مدت ۱۳ جلسه توسط نویسنده سوم در تاق سمعی بصری مدرسه خلیج‌فارس آموزش مفاهیم دینی به­­صورت قصه را دریافت نمودند. لازم به ذکر است قبل از اجرای جلسات آموزشی، از هر دو گروه پیش­آزمون و در انتها پس­آزمون به عمل آمد. در این مطالعه دانش­آموزان پرسش‌نامه­های رشد اخلاقی لطف­آبادی (۱۳۸۸) و والدین پرسشنامه خشم  محمدکریمی (۱۳۹۱) را در مرحله پیش و پس‌آزمون  تکمیل  نمودند و داده­های مطالعه به روش تحلیل کواریانس چند متغیره با نرم­افزار اس پی اس اس 21 تحلیل شدند.
یافته­ها: نتایج نشان داد آموزش مفاهیم دینی به روش قصه منجر به افزایش رشد اخلاقی (۰۵/۰>p) و کاهش خشم (۰۰۱/۰>P) دانش‌آموزان پایه ششم شد.
نتیجه ­گیری: از نتایح مطالعه استنباط می­­شود استفاده از روش­های آموزشی مانند قصه مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی بر بهبود رفتار و شناخت دانش‌آموزان مؤثر است.
واژه‌های کلیدی: خشم، رشد اخلاقی، قصه، مفاهیم دینی
متن کامل [PDF 1897 kb]   (135 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1403/9/20 | ویرایش نهایی: 1404/1/23 | پذیرش: 1403/11/13 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1403/12/15 | انتشار: 1404/1/23 | انتشار الکترونیک: 1404/1/23



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mirmehdipour S, zeinali S, Asgarizad naghadeh M H. (2025). Effectiveness of teaching religious concepts through the stories on anger control and student's moral development. qaiie. 9(4), 121-140. doi:10.61186/qaiie.9.4.1
URL: http://qaiie.ir/article-1-1170-fa.html

میرمهدی پور سید جواد، زینالی شیرین، عسگری محمدحسین. اثر بخشی آموزش مفاهیم دینی به شیوه قصه‌گویی بر کنترل خشم و رشد اخلاقی دانش‌آموزان مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1403; 9 (4) :140-121 10.61186/qaiie.9.4.1

URL: http://qaiie.ir/article-1-1170-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 4 - ( 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4710
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)