[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( 1396 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 146-128 برگشت به فهرست نسخه ها
تجربه دانش‌آموزان زائر دبیرستانی از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع): مطالعه‌ای پدیدارشناسی
محمد نیرو*
برنامه درسی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی ، mniroo.sobhan@gmail.com
چکیده:   (4768 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر پدیدار شناسی تجربیات دانش‌آموزان زائر حرم مطهر امام رضا(ع) است. روش پژوهش کیفی است. جامعۀ مورد مطالعه کلیه دانش‌آموزان دبیرستانی منطقه 3 شهر تهران بودند که به‌طور هدفمند از این منطقه یک دبیرستان پسرانه انتخاب شد و 40 دانش‌آموز آن که در اردوی 5 روزه زیارتی مشهد مقدس شرکت کرده بودند مورد مطالعه قرارگرفتند. داده‌های حاصل، با روش کولیزی تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که اردوی زیارتی، برای دانش‌آموزان زائر دارای آثار و پیامدهای مثبت است. از جمله آثار و پیامدها می‌توان به آثار اردوی زیارتی در حوزه‌های رفتاری (مشتمل بر رفتار فردی از قبیل توبه و بازدارندگی از گناه و رفتار جمعی از قبیل احسان به خانواده، دوستی و محبت به دیگران)، روحی - روانی (تحول، آرامش، شادابی، پالایش ذهنی، امیدواری به آینده) و اعتقادی (تقویت ایمان، توکل، خودسازی، مقید شدن به آداب و مناسک مذهبی، عهد در حفظ دستاوردهای معنوی، اخلاص، تقوا، ذکر، خضوع و صبر) اشاره کرد.
واژه‌های کلیدی: پدیدارشناسی، تجربیات دانش‌آموزان، اردوی زیارتی و حرم مطهر امام رضا (ع)
متن کامل [PDF 404 kb]   (2253 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كيفي
دریافت: 1394/4/20 | ویرایش نهایی: 1397/6/13 | پذیرش: 1395/3/10 | انتشار: 1396/8/13 | انتشار الکترونیک: 1396/8/13
فهرست منابع
1. Creswell, J. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
2. Lincoln, Y., & Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Niroo M. (2017). High School Boys’ Experiences on the Pilgrimage to the Razavi Holy Shrine: A Phenomenological Study. qaiie. 2(1), 128-146. doi:10.29252/qaiie.1.2.128
URL: http://qaiie.ir/article-1-49-fa.html

نیرو محمد. تجربه دانش‌آموزان زائر دبیرستانی از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع): مطالعه‌ای پدیدارشناسی مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1396; 2 (1) :146-128 10.29252/qaiie.1.2.128

URL: http://qaiie.ir/article-1-49-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)