[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 5، شماره 3 - ( 1399 ) ::
جلد 5 شماره 3 صفحات 126-101 برگشت به فهرست نسخه ها
روابط ساختاری سبک زندگی اسلامی و موفقیت تحصیلی با واسطه‌گری سازگاری با مدرسه در دانش آموزان دوره‌ متوسطه‌ دوم
فهیمه عسکری1 ، علیرضا منظری توکلی* 2، حمدالله منظری توکلی1 ، زهرا زین الدینی1
1- آزاد اسلامی واحد کرمان
2- آزاد اسلامی واحد کرمان ، manzari.v63@gmail.com
چکیده:   (1797 مشاهده)
هدف : در این پژوهش رابطه­ ساختاری سبک زندگی اسلامی و موفقیت تحصیلی با واسطه­گری سازگاری با مدرسه در دانش­آموزان دوره­ متوسطه­ دوم مورد بررسی قرار گرفت.روش :  روش تحقیق از نوع روش توصیفی- همبستگی و از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه­ی آماری پژوهش حاضر،کلیه­ی دانش­آموزان دوره­ی متوسطه­ی دوم شهر کرمان به تعداد 7370 نفر بودند. مشارکت کنندگان به تعداد 380 نفر (220 دختر و 160 پسر) و با استفاده از روش تصادفی خوشه­ای انتخاب شدند و به سه پرسشنامه­ سبک زندگی اسلامی کاویانی(1391)، موفقیت تحصیلی صالحی(1393) و سازگاری با مدرسه سینها و سینگ (1993) پاسخ دادند.تجزیه  و تحلیل داده­ها با روش تحلیل مســیر از نوع مدل­یابی معادلات ساختاری توسط نرم افزارهای SPSS22 و AMOS16 انجام شد. یافته ها : نتایج نشان داد ضریب مسیر بین متغیر سبک زندگی اسلامی و موفقیت تحصیلی در مدل اثرکامل بدون حضور متغیرمیانجی معنی دار است. همچنین یافته­ها اثر مســتقیم سبک زندگی اسلامی بر  موفقیت تحصیلی را تأیید می­کند و متغیر سازگاری با مدرسه این رابطه را واسطه­گری می­کند. نتیجه گیری : بر  این اســاس می­توان پیشــنهادکردکه به منظور افزایش این دو ویژگی تدابیری در جهت ارتقای مؤلفه­های سبک زدگی اسلامی دانش­آموزان  اندیشید.
واژه‌های کلیدی: واژگان کلیدی: سبک زندگی اسلامی، موفقیت تحصیلی، سازگاری با مدرسه.
متن کامل [PDF 857 kb]   (901 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1399/7/10 | ویرایش نهایی: 1400/1/21 | پذیرش: 1399/10/14 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/11/25 | انتشار: 1399/11/29 | انتشار الکترونیک: 1399/11/29



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

askari F, manzari tavakoli A, manzari tavakoli H, zeinadini Z. (2020). The Structural Relationships of the Islamic Lifestyle and the Academic Success with the Mediation through Adaptation to School. qaiie. 5(3), 101-126. doi:10.29252/qaiie.5.3.5
URL: http://qaiie.ir/article-1-675-fa.html

عسکری فهیمه، منظری توکلی علیرضا، منظری توکلی حمدالله، زین الدینی زهرا. روابط ساختاری سبک زندگی اسلامی و موفقیت تحصیلی با واسطه‌گری سازگاری با مدرسه در دانش آموزان دوره‌ متوسطه‌ دوم مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1399; 5 (3) :126-101 10.29252/qaiie.5.3.5

URL: http://qaiie.ir/article-1-675-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 3 - ( 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)