1. برجعلی، احمد (1384). تحول شخصیت نوجوان. انتشارات ورای دانش. 2. توسلی، غلامعباس و نجاتیحسینی، سیدمحمود. (1383). واقعیت اجتماعی شهروندی در ایران. مجله جامعه شناسی ایران، 5 (2)، 62-32. 3. چلپی، مسعود. (1389). جامعهشناسی نظم: تشریح و تحلیل نظری نظم اجتماعی. تهران: نشر نی. 4. خرمدل، سکینه. (1393). بررسی رابطه بین عزتنفس خودمختاری و انصاف با مسئولیتپذیری دانشآموزان. جامعهشناسی آموزش و پرورش، 2 (2)، 5-1. 5. جباری، طاهره، اسمعیلی، معصومه و کلانتر هرمزی، آتوسا. (1393). تاثیر آموزش حقوق متقابل والد- فرزند از دیدگاه آموزههای اسلامی بر کاهش تعارضات والد- فرزند. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 5 (19)، 16-1. 6. ربانی خوراسگانی، علی و کیانپور، مسعود. (1392). آموزش حقوق شهروندی به جوانان با تأکید بر مجمعهای محلی ارزیابی و پژوهش به عنوان یک راهکار عملی. مطالعات جامعهشناختی شهری، 3 (6)، 56-23. 7. رضوی، سید عباس. (1390). مباحث نوین در فناوری آموزشی. اهواز: دانشگاه شهید چمران. 8. سوهانی، عاطفه، امیری قائمی، علی، وکیلی، نجمه و آهنگران، خلیل. (1396). تبیین نقش مربیان و والدین در تعمیق باورهای دینی در کودکان با رویکرد قرآنی. فصلنامه مطالعات قرآنی، 3 (8)، 86-67. 9. شاهطالبی، بدری و قپانچی، اکرم. (1392). تاثیر آموزش های شهروندی بر افزایش آگاهی شهروندی کودکان هشت ساله شهر اصفهان. فناوری ارتباطات و اطلاعات در علوم تربیتی، 3 (3)، 150- 129. 10. شریفی، محمدرضا. طاهرپور، محمدشریف. (1387). نقش نهاد آموزشی در تربیت شهروندی. ماهنامه مهندسی فرهنگی، 15، 49-37. 11. صابر کیوج، اسماعیل (1390). نظام حقوق و تکالیف در روابط اجتماعی از دیدگاه اسلام بر اساس رساله حقوق و نامه امام سجاد علیه السلام. معرفت، 20 (171)، 42-25. 12. صالحی، اکبر، محمدیپویا، فرامرز و ترکاشوند، سینا. (1398). ارائه الگویی برای تربیت شهروند تراز جامعه اسلامی بر اساس رهیافتهایی از رساله حقوق امام سجاد. تربیت اسلامی، 14 (30)، 154-131. 13. صفورایی پاریزی، محمدمهدی. (1389). نقش حقوق در کارآمدی خانواده از دیدگاه اسلام. معرفت، 19 (154)، 69. 14. ضیاء جلدی، ایمان. (1386). بررسی فقهی- حقوقی حقوق خانواده در رساله حقوق امام سجاد (ع). پایاننامه کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق. دانشگاه قم. 15. عربیفر، مهدیه. (1389). مفهوم حقوق شهروندی در نهج البلاغه. معرفت، 153، 86-71. 16. عمویی، محمد و خیاطان، فلور. (1398). اثربخشی معنویت درمانی مبتنی بر آموزههای اسلامی بر خشم نوجوانان. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت، 4(2)، 67-34. 17. قاسمی، وحید، ربانی خوراسگانی، علی، کیانپور، مسعود و یاوری، سمیرا. (1386). اصول و مبانی آموزش شهروندی. ناشر: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان. 18. کیشانی فراهانی، عزت اله، فرمهینی فراهانی، محسن و رهنما، اکبر. (1392). مولفههای اساسی تربیت شهروندی اسلامی- ایرانی. مطالعات ملی، 14 (4)، 74-51. 19. نبوی، سید صادق. (1399). بررسی میزان عمل به هنجارهای اسلامی توسط دانشآموزان پسر دوره متوسطه از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس و ارائه راهکارهای عملی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 5 (1)، 128-93. 20. نریمانی، محمد. (1398). بررسی میزان رعایت مبانی، اصول و مولفه های تربیت شهروندی بر اساس آموزههای اسلامی با نظرسنجی دانش آموزان متوسطه شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان. 21. محمدی، جمال و تبریزی، نازنین. (1390). سنجش میزان آگاهی های عمومی به حقوق شهروندی و قوانین شهری (مورد مطالعه: گروه سنی 20 تا 35 سال شهرهای ساری، بابل، آمل و قائمشهر. مجله دانشگاه آزاد، 1، 190-175. 22. مدبر، محمدحسین و اسلامیاکبر، رسول. (1392). کنترل خشم از دیدگاه دین: راهکارهای نظری و عملی رعایت یک ضرورت برای بهداشت روانی و اخلاقی پزشکان و پرستاران. فصلنامه آموزش و اخلاق در پرستاری، 3(1)، 48-43. 23. مشهودی، زینب. (1393). حقوق شهروندی با تاکید بر دیدگاه صحیفه سجادیه. نشر دانشگاه آزاد قم. 24. معماری، داوود و زمردی، رسول. (1394). خشم و مدیریت آن در قرآن کریم. فصلنامه سراج منیر، 6 (18)، 136-115. 25. مهرمحمدی، محمود (1377). آموزش و پرورش و جامعه مدنی. پژوهشهای تربیتی، 6 (3 و 4)، 91-61. 26. یادگاری، مطهره، صالحی، کیوان و سجادیه، نرگس سادات. (1398). ارائه نظریه داده بنیاد برای تبیین فرایندهای جاری تربیت اخلاقی در مدارس متوسطه شهر تهران. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(2)، 186-147.
|