1. احمدی، اسماعیل (1393). روحیه جهادی، ویژگی ها و شاخصه ها. روزنامه کیهان. تاریخ انتشار : 1393/3/27 2. آذر، عادل(1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش داده ها و تحلیل محتوا، فصلنامه علوم انسانی، دانشگاه الزهرا(س)، 11(38-37)،11-1. 3. آذرشب، معصومه، میر مرادی، عیسی (۱۳۹۳). شاخصه های سبک زندگی اسلامی، مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در هزاره سوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، ۱ - ۱۲. 4. آذری، رضا(1395). جایگاه آموزش و پرورش در پروژه ی نفوذ دشمن، شبکه اطلاع رسانی دنا. 5. اسماعیل پور، منصور(1393). شاخصه های مدیریت جهادی از دیدگاه قرآن، روزنامه کیهان. 6. اصغری، علی اصغر؛حسین آبادی ،معصومه؛ اسماعیل زاده ، فریبا(1397). تحلیل محتوای مفاهیم ارزشی ایثار شهادت در کتب درسی دوره اول متوسطه، دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم تربیت. 7. اصفهانی، راغب(1374). ترجمه و تحقیق مفردات الفاظ قرآن با تفسیر لغوی و ادبی قرآن، انتشارات مرتضوی 8. باقری، خسرو) 1393). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج ۱ ، تهران: انتشارات مدرسه. 9. بنسون، جان(1382). اخلاق محیط زیست، ترجمه عبدالحسین وهاب زاده، مشهد: انتشارات جهاد دانشگاهی. 10. جانیپور، محمد، ستودهنیا، محمد رضا(1392). تبیین راه برد نرمافزارگرایانه جهاد در قرآن کریم. فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات علوم قرآن و حدیث دانشگاه الزهرا (س). سال یازدهم، شماره 3، پاییز ، پیاپی 23، 61 - 85. 11. جعفری هرندی،رضا ، یزدخواستی، علی(1393). تحلیل میزان توجه به مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت در کتاب های درسی دوره آموزش عمومی، فصلنامه تربیت اسلامی، سال نهم بهار و تابستان ، شماره 18. 12. حسنی، محمد( 1395). بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی. تربیت اسلامی ، (22)،25-51 13. حسینی دشتی، سید مصطفی(1385). معارف و معاریف،ج 2.تهران: بنیاد 14. خاتمی، سید جواد، خاتمی ، سیده سمیه ، براتی، حسین (1391). امر به معروف و نهی از منکر و روش های تأثیرگذار آن از منظر امام رضا (ع. معرفت حقوقی، سال دوم، شماره دوم، بهار و تابستان ، 7 - 26. 15. خاکپور ، حسین؛ حسومی ، ولی الله، گلی، مهرناز ، ایرانمنش، اسماء (1392). کارکردهای تربیتی امید و نقش آن در سلامت روان از دیدگاه قرآن، فصلنامه اخلاق زیستی، سال سوم، شماره دهم، زمستان ، 59 - 90. 16. دانشنامه مجازی مکتب اهل بیت، ویکی شیعه( 1397). 17. دیبایی صابر، محسن؛ جعفری ثانی، حسین، آیتی، محسن(1389). میزان درگیری برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی (پایه سوم و چهارم) با مهارتهای سواد خواندن بر اساس مطالعه بین المللی پرلز. فصلنامه نوآوریهای آموزشی ،9(36)،29-49 18. رجبی، طیبه، نوروزی، رضا علی (1396). تربیت جهادی و الزامات راهبردی آن از منظر قرآن، مجموعه مقالات برگزیده دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی، قم: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم. https://www.civilica.com/Paper-QURANIC10- _006.html 19. رشید، غلامعلی، ادریسیان، محمد(1397). تبیین آموزه های جهادی قرآنی مؤثر بر روحیه ی جهادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژی، سال شانزدهم، شماره27 ،تابستان، 5-26. 20. رضوی، عبدالحمید(1394). ﺗﺤﻠﻴل ﻣﺤﺘﻮای ﻛﺘﺎبﻫﺎی درﺳﻲ «دﻳﻨﻲ» و «ادﺑﻴﺎت ﻓﺎرﺳﻲ» دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی دﻓﺎع ﻣﻘﺪس، نشریه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 7(1):91-112. 21. رهنمایی، سید احمد(2396). ظرفیتهای تربیت ولایی – جهادی؛ زمینه ساز تمدن اسلامی. معرفت سیاسی، 9(2) : 93 - 110. 22. رئیس دانا، فرخ لقا (1374). تحقیق و بررسی محتوای برنامه درسی ریاضی دوره راهنمایی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 21 (1و2)، 86-106. 23. زین الدین بن علی شهیدثانی (1396). شرح لمعه، جلد اول: کتاب طهارت، مترجم علی شیروانی، قم: موسسه انتشارات دارالعلم. 24. سلمانی، عباسعلی، سلمان پورسیاوشی، غلام رضا (1394). تدوین الگوی جهادی تربیت جهادی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، فصلنامه علمی- پژوهشی پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 5(11) : 139 - 185. 25. شبیری، سید محمد، عبدالهی، سهراب(1390). نظریه ها و کاربردهای آموزش محیط زیست، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور. 26. قاسمی ، حامد، طاهری خدیو، زهره(1393). واکاوی رابطه ایمان با جهاد در سوره صف، 3(7): 91 - 109. 27. قران کریم (1386).( ترجمه ناصر مکارم شیرازی)، مشهد: آستان قدس رضوی. 28. قرشی، سیدعلیاکبر(1386). قاموس قرآن، ج 2، چاپ یازدهم، تهران: دارالکتب الاسلامیه. 29. کریپندورف، کلوس(1394). تحلیل محتوا، مبانی و روش شناسی، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران : نشر نی. 30. کوشکی، امین(1393). مدیریت جهادی چیست؟( با تاکید بر منظومه فکری مقام معظم رهبری)، سایت خبری سلام سربدار، پایگاه خبری تحلیل شهرستان سبزوار، بخش سیاست. 31. گال، مردیت و بورگ، والتر(1384). روش تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی، ترجمه نصر و همکاران، تهران: سمت. 32. محمدی ری شهری، محمد(1391). میزان الحکمه، جلد دوم، مترجم حمید رضا شیخی، قم: موسسه فرهنگی دارالحدیث. 33. محمودی، سیروس (1397). تحلیل محتوای کتابهای درسی هدیههای آسمان دوره ابتدایی از نظر توجه به اخلاق زیست محیطی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی.۳ (۳) :۱۳۱-۱۶۲. 34. مصباح یزدی، محمدتقی (1383). جنگ و جهاد در قرآن. قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). 35. معدنی، جواد؛ حسینپور، داود ، یاری، معصومه یاری (1395). طراحی مدل فرهنگ جهادی مبتنی بر مبانی دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی در دانشگاه اسلامی (مورد مطالعه دانشگاه علامه طباطبایی) ، مدیریت در دانشگاه اسلامی ،5(1): 49 -70. 36. موسوی، سید مهدی(1392). تربیت حماسی، الگوی تربیت مهدوی، فصلنامه علمی- پژوهشی مشرق موعود، 7(2): 91-114 37. موسویان، عباسعلی(1397). شاخصههای روحیه جهادی. فصلنامه علمی – تخصصی اسلام پژوهان، 5(7): 67 - 82. 38. نجفی، حسن، جعفری هرندی، رضا، سبحانی نژاد، مهدی(1394). تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دوره متوسطه از لحاظ میزان توجه به مباحث سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سوره مبارکه حجرات؛ فصلنامه علمی اندیشه های نوین تربیتی،11(1): 97-101. 39. نقش، علی، پارچه باف دولتی، محمد (1394). مفهوم شناسی و اهمیت تربیت جهادی از نگاه قرآن و نهج البلاغه. نشریه کتاب و سنت، دانشگاه قرآن و حدیث، مرکز آموزش الکترونیکی، 7(2): 93-116. 40. نقش، علی، پارچه باف دولتی، محمد(1394). مفهوم شناسی و اهمیت تربیت جهادی از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه، مجله کتاب و سنت،شماره7. 41. نهج البلاغه(1387).(ترجمه محمد دشتی)، قم: نشرجمال. 42. نوروزی، زینب (1389). شهادتطلبی و خودشکوفایی شخصیتی (بر اساس نظریهی آبراهام مزلو)، همایش ملی ایثار و شهادت ، دانشگاه رازی، 393-278. 43. نوشادی، محمودرضا، شمشیری، بابک، احمدی، حبیب (1391). نقش و کارکرد کتابهای تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان و سوم راهنمایی در شکل گیری هویت ملی. پژوهشهای برنامه درسی، 1(1): 139-167. 44. نیک نفس، سعید، علی آبادی، خدیجه (1392). نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزش و طراحی کتابهای درسی. مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی،8(2). 45. هولستی، ال، آر(1374). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمه نادر سالار زاده، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی. 46. واشقی فراهانی، سمانه (1390). چگونگی بسط و گسترش فرهنگ جهادی در سازمانها، مدیریت امور سازمان و برنامهریزی اداره تحقیقات و کنترل ریسک. 47. وفایی رضا، فضلالهی قمشی سیفاله، طالعیفرد احمد(1396). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرروش درکتابهای درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی . مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. ۲ (۲) :۱۳۱-۱۵۴
|