1. احمدآبادی، زهرا و اعزازی، مهری. (۱۳۹۲). تغییر مفهومی با استفاده از دیدگاههای چندگانه شناختی: از طریق مطالعه انفرادی در آموزش شیمی. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران، دانشکده شیمی سمنان، ۱۰-۱. 2. احمدی، روشن؛ احمدی، فاطمه و عسگری، مریم. (۱۳۹۷). استفاده از الگوی تغییر مفهومی در یادگیری و رفع کجفهمی مفاهیم فیزیک. نشریه علمی-پژوهشی یادگیری و حافظه، 1 (1)، ۸۳-۶۹. 3. باقری، ندا. (۱۳۹۰). بررسی اثر مدل تغییر مفهومی بر میزان یادگیری و نگرش دانش آموزان در مبحث الکتروشیمی. پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته آموزش فیزیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. 4. بشرپور، سجاد؛ حسینی کیاسری، سیده طیبه؛ سلیمانی، اسماعیل و مساح، امید. (1397). نقش نگرش به مرگ و باورهای غیرمنطقی در کیفیت زندگی سالمندان. سالمند: مجله سالمندی ایران، 19-1. 5. بشیرپور، سجاد؛ وجودی، بابک و عطارد، نسترن. (۱۳۹۲). ارتباط جهتگیری مذهبی و نگرش نسبت به مرگ با کیفیت زندگی و علائم سازی در زنان. فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی سلامت، 3 (2)، ۹۷-۸۱. 6. بیگی، رضا محمد؛ فقیهی، علیرضا و ناطقی، فائزه. (۱۳۹۶). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت جنسی در دوره ابتدایی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، 13 (45)، ۳۹-۲۱. 7. پیراسته مطلق، علیاکبر؛ حکومتی اصل، گلباد؛ تقوایی نیا، علی و درخش، علی. (۱۳۹۵). نقش معنویت و عاطفه مثبت در نگرش نسبت به مرگ سالمندان شهر یاسوج. سالمندشناسی، 1 (3)، ۲۰-۱۱. 8. جمشیدی، کلثوم. (۱۳۹۲). بررسی رابطه نگرش به مرگ و جهتگیری مذهبی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد. 9. جواهری، فاطمه و یزدانی، مرجانه. (۱۳۹۵). نگرش به مرگ: نمونهای منتخب از سالمندان شهر تهران. مجله مطالعات اجتماعی ایران، 10 (2 و 3)، ۱۰۱-۷۲. 10. حافظی، علیرضا و پورسالچی، حسام. (۱۳۹۵). بررسی و مقایسه درک مؤلفههای مفهوم مرگ در بین دانش آموزان ۱۰ و ۱۱ ساله عادی و دانش آموزان ۱۷ و ۱۸ ساله کمتوان ذهنی دارای سطح تفکر عملیات عینی. اولین کنفرانس سراسری پژوهشهای نوین در روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، شرکت هم اندیشان نوآور علم. 11. خسرو شیری، محمدعلی و احمدی، فاطمه. (۱۳۹۲). مقایسه تأثیر الگوی تدریس تغییر مفهومی با رویکرد سنتی در یادگیری مفاهیم فیزیکی کار و انرژی. نشریه مطالعات برنامه درسی، علمی-پژوهشی وزارت علوم، شماره ۲۹، ۸۸-۷۳. 12. دادفر، محبوبه؛ لستر، دیوید؛ اصغرنژاد فرید، علی اصغر؛ عاطف وحید، محمدکاظم و بیرشک، بهروز. (۱۳۹۶). مدل مفهومی 8A برای آموزش مرگ. فصلنامه شفای خاتم، 5 (4)، ۱۰۹-۹۸. 13. زندی دره غریبی، تاج محمد. (۱۳۸۶). تأثیر نگرش دینی برسلامت روان و اضطراب مرگ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ایذه درسال تحصیلی ۸۶-۸۵. دومین همایش سراسری نقش دین در بهداشت روان، ۲۲۴-۲۱۶. 14. سلحشوری، احمد. (1390). حدود و ثغور تربیت اخلاقی، تربیت معنوی و تربیت دینی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2 (2)، 56-41. 15. سلحشوری، احمد؛ اضلی، افشین؛ برهمن، مریم و دولتیاری، محمدحسن. (۱۳۹۶). تأثیر آموزش با مدل تغییر مفهومی بر میزان درک فلسفی مفهوم معاد در دانش آموزان. فصلنامه علمی–پژوهشی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2 (4)، ۱۲۲-۹۹. 16. سیدفاطمی، سیدعبدالهادی. (۱۳۹۳). رابطه نگرش به مرگ و باورهای شناحتی با سبک زندگی در میانسالان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی. 17. سیف نراقی، مریم؛ شریفی درآمدی، پرویز و ولی زاده، معصومه. (۱۳۸۸). بررسی و مقایسه تحولی درک مؤلفههای مفهوم مرگ در دانش آموزان نابینای پایههای چهارم ابتدایی، دوم راهنمایی و سوم دبیرستان در سال تحصیلی 88-1387. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی. 18. عبدالحسینی، احمد؛ نادری، عزتالله و سیف نراقی، مریم. (۱۳۹۴). طراحی الگوی برنامه درسی تربیت دینی و اخلاقی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه براساس رویکرد ترکیبی عقل و ایمان از منظر قرآن کریم. پژوهشهای اخلاقی، 6 (2)، ۱۱۶-۱۰۱. 19. کرمی، آزادالله و بابا مرادی، افشین. (۱۳۹۶). تأثیر روش تدریس مدل مفهومی بر خودتنظیمی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان. دوقصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 6 (16)، ۱۲۴-۱۰۶. 20. گلچین، سمیه. (۱۳۹۵). نقشه مفهومی، ابزاری کارآمد برای آموزش مفاهیم ریاضی. چهاردهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران (شیراز)، وابسته به اتحادیه انجمنهای معلمان ریاضی کشور.
|