1. قرآن کریم 2. آلوسی، محمودبنعبدالله. (۱۴۱۵). روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم. بیروت: دار الکتب العلمیه. 3. ابنابیالحدید، عبدالحمیدبنهبهالله. (۱۴۰۴). شرح نهج البلاغه. قم: کتابخانه عمومی حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره). 4. ابنابیالدنیا، عبداللهبنمحمد. (۱۴۲۰). الزهد. دمشق: دار ابنکثیر. 5. ابنبابویه، محمدبنعلی. (۱۳۶۲). الخصال. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفتر انتشارات اسلامی. 6. ابنبابویه، محمدبنعلی. (۱۴۱۳). من لا یحضره الفقیه. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفتر انتشارات اسلامی. 7. ابنحنبل، احمدبنمحمد. (۱۴۲۱). مسند الإمام أحمدبنحنبل. بیروت: الرساله. 8. ابنفارس، احمدبنفارس. (۱۴۰۴). معجم مقاییس اللغه. قم: الاعلام الاسلامی. 9. ابنمنظور، محمدبنمکرم. (۱۴۱۴). لسان العرب. بیروت: دار الصادر. 10. ابوداود، سلیمانبناشعث. (۱۴۳۰). سنن أبی داود. بیروت: دار الرساله العالمیه. 11. ازهری، محمدبناحمد. (۱۴۲۱). تهذیب اللغه. بیروت: دار إحیاء التراث العربی. 12. الیس اورمراد، جین. (۱۳۹۲). یادگیری انسان (نظریهها و کاربرد). (یحیی سیدمحمدی، مترجم). تهران: ارسباران. 13. باقری، خسرو؛ و حیدری، سمیرا. (۱۳۹۵). ارائه الگویی نظری در برنامه درسی آموزش حرفهای براساس فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 1(2)، 75-98. 14. بخاری، محمدبناسماعیل. ( بیتا). التاریخ الکبیر. بیچا، دیار بکر: المکتبه الاسلامیه. 15. بلاذری، احمدبنیحیی. (۱۳۹۴). أنساب الأشراف. (محمدباقر محمودی، محقق). قم: موسسه الاعلمی. 16. بیهقی، أحمدبنحسین. (۱۴۲۳). شعب الإیمان. بمبئی: مکتبه الرشد. 17. تمیمی آمدی، عبدالواحدبنمحمد. (۱۴۱۰). غرر الحکم ودرر الکلم. قم: دار الکتاب الاسلامی. 18. ثعالبی، عبدالملکبنمحمد. (۱۴۱۴). فقه اللغه. بیروت: دار الکتب العلمیه. 19. جوهری، اسماعیلبنحماد. (۱۳۷۶). الصحاح: تاج اللغه و صحاح العربیه (ج ۱–6). بیروت: دار العلم للملایین. 20. حسنزاده، رمضان؛ و ساداتی کیادهی، مرتضی. (۱۳۸۸). هوش هیجانی: مدیریت احساس، عاطفه و قلب. تهران: روان. 21. حسینزاده، محمد. (۱۳۸۷). درآمدی بر معرفتشناسی و مبانی معرفت دینی. قم: موسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). 22. حلوانی، حسینبنمحمد. (۱۴۰۸). نزهه الناظر وتنبیه الخاطر. قم: مدرسه الإمام المهدی (عج). 23. خسروپناه، عبدالحسین. (۱۳۸۵). فلسفههای مضاف. قم: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. 24. دلاور، علی. (۱۳۸۸). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: ویرایش. 25. دوبونو، ادوارد. (۱۳۸۴). درسهای درستاندیشیدن. (ملکدخت قاسمی نیکمنش، مترجم). تهران: اختران. 26. دیلمی، حسنبنمحمد. (۱۴۰۸). أعلام الدین فی صفات المؤمنین. قم: موسسه آل البیت (ع) لإحیاء التراث. 27. راغب اصفهانی، حسینبنمحمد. (۱۴۱۲). مفردات ألفاظ القرآن. بیروت: دار القلم. 28. رشیدی، شیرین؛ کشاورز، سوسن؛ بهشتی، سعید؛ و صالحی، اکبر. (۱۳۹۶). ارائه الگوی نظری تربیت عقلانی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی براساس مبانی معرفتشناختی قرآنکریم. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(2)، 7-36. 29. ریو، جانمارشال. (۱۳۸۰). انگیزش و هیجان. (یحیی سیدمحمدی، مترجم). تهران: ویرایش. 30. سانتراک، جان. (۱۳۹۳). زمینۀ روانشناسی سانتراک. تهران: رسا. 31. شریفالرضی، محمدبنحسین. (۱۴۲۲). المجازات النبویه. قم: دار الحدیث. 32. شریفالرضی، محمدبنحسین. (۱۳۹۳). نهج البلاغه. (محمد دشتی، مترجم). قم: کوثر. 33. صدرالدین شیرازی، محمدبنابراهیم. (۱۳۶۶). تفسیر القرآن الکریم. قم: بیدار. 34. صفار، محمدبنحسن. (۱۴۰۴). بصائر الدرجات. قم: مکتبه آیه الله العظمی المرعشی النجفی (ره). 35. طباطبایی حکیم، محمدسعید. (۱۴۱۴). المحکم فی أصول الفقه. قم: موسسه المنار. 36. طریحی، فخرالدینبنمحمد. (۱۳۷۵). مجمع البحرین. تهران: مرتضوی. 37. طوسی، محمدبنحسن. (۱۴۱۴). الأمالی. قم: دار الثقافه. 38. طوسی، محمدبنحسن. (۱۴۰۷). تهذیب الأحکام. (حسن موسوی خرسان، محقق). تهران: دار الکتب الإسلامیه. 39. عسکری، حسنبنعبدالله. (۱۴۰۰). الفروق فی اللغه. بیروت: دار الآفاق الجدیده. 40. علیپور، مهدی؛ و حسنی، حمیدرضا. (۱۳۸۹). پاردایم اجتهادی دانش دینی (پاد). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. 41. علیدوست، ابوالقاسم. (۱۳۹۴). صراط اندیشه و عمل. تهران: کانون اندیشۀ جوان. 42. غزالی، محمدبنمحمد. ( بیتا). إحیاء علوم الدین. بیروت: دار الکتاب العربی. 43. فخر رازی، محمدبنعمر. (۱۴۲۰). مفاتیح الغیب. بیروت: دار إحیاء التراث العربی. 44. فراهیدی، خلیلبناحمد. (۱۴۰۹). کتاب العین. قم: هجرت. 45. فروغی، محمدعلی. (۱۳۴۴). سیر حکمت در اروپا. تهران: زوار. 46. فیض کاشانی، محمدمحسن. (۱۴۰۶). الوافی. اصفهان: کتابخانه امیرالمؤمنین علی (ع). 47. فیومی، احمدبنمحمد. (۱۴۱۴). المصباح المنیر. قم: مرتضوی. 48. قائمی نیک، محمدمهدی؛ و سعیدی، علی. (۱۴۰۰). بررسی میزان و عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی طلاب سطح یک حوزه علمیه مشهد. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 6(3)، 61-80. 49. کانوی، دیوید. (۱۳۹۱). مبانی استدلال. (تورج قانونی، مترجم). تهران: ققنوس. 50. کراجکی، محمدبنعلی. (۱۴۱۰). کنز الفوائد. قم: دار الذخائر. 51. کرمی، ناصر؛ کچوئیان جوادی، رضا؛ قدمی، مجید؛ و محبی، علی. (۱۴۰۰). طراحی الگوی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دوره ابتدایی، برآمده از مؤلفه های مکتب اسلام. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 6(4)، 31-52. 52. کلینی، محمدبنیعقوب. (۱۴۰۷). الکافی. تهران: دار الکتب الإسلامیه. 53. گلمن، دانیل. (۱۳۸۰). هوش هیجانی. (نسرین پارسا، مترجم). تهران: رشد. 54. لطفآبادی، حسین. (۱۳۹۳). روانشناسی تربیتی. تهران: سمت. 55. لیثی واسطی، علیبنمحمد. (۱۳۷۶). عیون الحکم والمواعظ. قم: دار الحدیث. 56. مبرد، محمدبنیزید. (۱۴۰۹). الکامل فی اللغه والأدب. بیروت: دار الکتب العلمیه. 57. مبینی، محمدعلی. (۱۳۹۰). نقش معرفتشناختی عواطف در پیدایش اعتقادات. نقد و نظر، (16)، 2 تا 29. 58. مجلسی، محمدباقر. (۱۴۰۴). مرآه العقول. تهران: دار الکتب الإسلامیه. 59. مجلسی، محمدتقی. (۱۴۰۶). روضه المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه. قم: کوشانبور. 60. محمدی ریشهری، محمد. (۱۳۸۷). موسوعه العقائد الإسلامیه فی الکتاب والسنه. قم: دار الحدیث. 61. مدنی شیرازی، علیخانبناحمد. (۱۳۸۴). الطراز الأول والکناز لما علیه من لغه العرب المعول. مشهد: موسسه آل البیت (ع) لإحیاء التراث. 62. مسعودی، عبدالهادی. (۱۳۸۵). روش فهم حدیث. تهران: سمت. 63. مشکینی، علی. (۱۳۸۱). ترجمۀ قرآن کریم. قم: الهادی. 64. مصباح، مجتبی؛ و محمدی، عبدالله. (۱۳۹۶). معرفتشناسی. قم: موسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). 65. مصباح یزدی، محمدتقی. (۱۳۸۸). بهترینها و بدترینها در نهجالبلاغه. قم: موسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). 66. مظفر، محمدرضا. (۱۳۹۲). اصول الفقه. (عباسعلی زارعی سبزواری، محقق). قم: بوستان کتاب. 67. معدندار آرانی، عباس. (۱۳۹۴). مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش: کاربست روشهای جدید تحقیق. خانواده و پژوهش، 27(12)، 69-90. 68. مغنیه، محمدجواد. (۱۳۸۷). در سایه سار نهج البلاغه. قم: دار الکتاب الإسلامی. 69. مکارم شیرازی، ناصر. (۱۳۹۰). پیام امام امیرالمؤمنین (ع). قم: الإمام علیبنأبیطالب (ع). 70. نجاتی، محمدعثمان. (۱۳۸۱). قرآن و روانشناسی. مشهد: بهنشر. 71. نقیبی، سیدابوالقاسم. (۱۳۸۹). روش تحقیق در علوم اسلامی. تهران: دانشگاه پیام نور. 72. نوری، حسینبنمحمدتقی. (۱۴۰۸). مستدرک الوسائل ومستنبط المسائل. قم: موسسه آل البیت (ع) لإحیاء التراث. 73. نویری، احمدبنعبدالوهاب. (۱۴۲۳). نهایه الأرب فی فنون الأدب. قاهره: دار الکتب والوثائق القومیه. 74. ورام، مسعودبنعیسی. (۱۴۱۰). تنبیه الخاطر ونزهه الناظر. قم: الفقیه. 75. یزدانی، نجف. (۱۳۹۲). رابطۀ عواطف و معرفت از منظر ملاصدرا. جستارهای فلسفی، (23)، 27 تا 52. 76. Anderson, L.; & Krathwohl, D. (2001). Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman. 77. Bailin, S. (2002). Critical thinking and science education. Science & Education, (11 (4)), 361-375. 78. Baron, Robert A; & Branscombe, Nyla R. (2011). Social Psychology (13th ed.). New Jersey: Pearson. 79. Bloom, Benjamin. (1956). Taxonomy of Educational Objectives. New York: David McKay Company Inc. 80. Bonk, C. J.; & Smith, G. S. (1998). Alternative instructional strategies for creative and critical thinking in the accounting curriculum. Journal of Accounting Education, (16 (2)), 261-293. 81. Cross, D. R.; & Paris, S. G. (1988). Developmental and instructional analyses of children’s metacognition and reading comprehension. Journal of Educational Psychology, (80 (2)). 82. Ennis, R. H. (1985). A logical basis for measuring critical thinking skills. Educational Leadership, ((2) 43), 44-48. 83. Facione, P. A. (1990). Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Millbrae, CA: The California Academic Press. 84. Facione, P. A. (2000). The disposition toward critical thinking: Its character, measurement, and relation to critical thinking skill. Informal Logic, (20 (1)), 61-84. 85. Feist, Gregory J. (2006). The Psychology of Science and the Origins of the Scientific Mind. New Haven: Yale University Press. 86. Halpern, D. F. (1998). Teaching critical thinking for transfer across domains: Dispositions, skills, structure training, and metacognitive monitoring. American Psychologist, (53 (4)), 449-455. 87. Hennessey, M. G. (1999). Probing the dimensions of metacognition: Implications for conceptual change teaching-learning. Boston: Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching. 88. Kennedy, M.; Fisher, M. B.; & Ennis, R. H. (1991). Critical thinking: Literature review and needed research. In Educational values and cognitive instruction: Implications for reform (pp. 11-40). New Jersey: Lawrence Erlbaum & Associates. 89. Kunda, Ziva. (1999). Social Cognition: Making Sense of People. United States of America: MIT Press. 90. Lewis, A.; & Smith, D. (1993). Defining higher order thinking. Theory into Practice, (32 (3)), 131-137. 91. Lipman, M. (1988). Critical thinking—What can it be? Educational Leadership, (46 (1)), 38-43. 92. McPeck, J. E. (1990). Critical thinking and subject specificity: A reply to Ennis. Educational Researcher, (19 (4)), 10-12. 93. Paul, R. W. (1992). Critical thinking: What, why, and how? New Directions for Community Colleges, (1992 (77)), 3-24. 94. Paul, R. W.; & Elder, L. (2006). Critical thinking: The nature of critical and creative thought. Journal of Developmental Education, (30 (2)), 34-35. 95. Ragin, Charles. (2014). The Comparative Method: Moving Beyond Qualitative and Quantitative Strategies (First). California: University of California. 96. Sternberg, R. J. (1986). Critical thinking: Its nature, measurement, and improvement. Washington, DC: National Institute of Education. 97. Thayer-Bacon, B. J. (2000). Transforming critical thinking: Thinking constructively. New York, NY: Teachers College Press. 98. Turner, J. C. (1995). The influence of classroom contexts on young children’s motivation for literacy. Reading Research Quarterly, (30 (3)), 410-441. 99. Willingham, D. T. (2007). Critical thinking: Why is it so hard to teach? American Educator, (31), 8-19.
|