 |
آرزوها
نقش جهتگیریهای مذهبی درونی و بیرونی بر اهداف و آرزوهای زندگی دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی) [دوره 4، شماره 4] |
 |
آسیبهای موجود در فعالیتهای پرورشی
ادراک دانشآموزان دبیرستانی شهر شیراز نسبت به فعالیتهای پرورشی مدارس و بررسی رابطه آن با متغیرهای زمینهای [دوره 2، شماره 1] |
 |
آموزش و پرورش
طراحی و تبیین مدل عدالت سازمانی با رویکرد ارزشهای اسلامی درسازمان آموزش و پرورش ایران [دوره 6، شماره 2] |
 |
آموزش و پرورش رسمی
جایگاه و نقش تزکیه در گفتمانهای تربیتی (گفتمان سعادت، گفتمان سلامت، گفتمان ریاضت و گفتمان قرآنی) [دوره 2، شماره 3] |
 |
آموزش و پرورش رسمی
ارائه الگوی نظری تربیت عقلانی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی براساس مبانی معرفتشناختی قرآنکریم [دوره 2، شماره 2] |
 |
آموزههای اسلامی
شناسایی ابعاد و مؤلفههای رهبری آموزشی در آثار منتشرشده مبتنی برآموزه های اسلامی: مرور نظام مند [دوره 9، شماره 3] |
 |
آموزههای اسلام.
رفتار فرانقشی در سازمانهای آموزشی، تحلیل تطبیقی مولفه ها با تاکید بر آموزه های تربیتی اسلام [دوره 4، شماره 1] |
 |
آنتروپی شانون
تبیین ابعاد و مؤلفه های رشد معنوی انسان و تحلیل آن در محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران [دوره 1، شماره 1] |
 |
آنتروپی شانون.
نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 4، شماره 1] |
 |
آنتروپی شانون.
تحلیل محتوای کتابهای پیامهای آسمانی و دین و زندگی دوره متوسطه بر اساس مؤلفههای هوش اخلاقی میشل بوربا: مدل آنتروپی شانون [دوره 8، شماره 2] |
 |
آیت الله جوادی آملی
واکاوی آموزه های تربیتی سوره یوسف در ساحت های شش گانه تربیت با تاکید بر دیدگاه آیت الله جوادی آملی [دوره 8، شماره 4] |
 |
اردوی زیارتی و حرم مطهر امام رضا (ع)
تجربه دانشآموزان زائر دبیرستانی از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع): مطالعهای پدیدارشناسی [دوره 2، شماره 1] |
 |
ارزش های اخلاقی
اثر بخشی الگوی مدیریت مدرسه محوری و شرایط محیطی بر عملکرد محتوای آموزشی دانش آموزان با نقش تعدیلگری ارزش های اخلاقی [دوره 8، شماره 2] |
 |
ارومیه
روابط ساختاری اخلاق کاری و هدفمندی در زندگی با بهزیستی معنوی معلمان: نقش میانجی درگیری در کار [دوره 7، شماره 3] |
 |
اسناد بالادستی
شناسایی مولفه های تربیت اقتصادی در قرآن کریم و میزان انعکاس آن در اسناد بالادستی [دوره 7، شماره 1] |
 |
اسناد بالادستی نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران
مقایسه ابعاد و مولفههای حقوق کودک در پیمان نامه جهانی با اسناد بالا دستی نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران [دوره 7، شماره 4] |
 |
اسناد تحولی آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران
تبیین ایده دانشگاه ایرانی- اسلامی در اسناد تحولی آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران [دوره 5، شماره 4] |
 |
اصول و روش های تربیتی
تحلیل مبانی تربیتی کانون های فرهنگی - آموزشی مساجد [دوره 8، شماره 4] |
 |
اضطراب تحصیلی؛ تاب آوری تحصیلی؛ معنویت و آموزه های اسلامی؛ دانش آموزان
اثربخشی آموزش برنامه مبتنی بر معنویت وآموزههای اسلامی بر اضطراب و تابآوری تحصیلی دانشآموزان [دوره 5، شماره 1] |
 |
اعتبار یابی
تدوین و اعتباریابی پرسشنامه «سنجش میزان گرایش به خطرپذیری در دانشآموزان نوجوان ایرانی» در راستای تحقق اهداف تربیت دینی [دوره 3، شماره 3] |
 |
اعتباریابی
واکاوی مولفههای شادی در اسلام و اعتباریابی آن با هدف ایجاد و گسترش مدارس شاد [دوره 4، شماره 3] |
 |
اعمال
مبانی، اهداف و اصول تربیتدینی دانشآموزان مبتنی بر پذیرش دورهرمنوتیک میان افکار، احوال و اعمال در حکمت متعالیه [دوره 5، شماره 4] |
 |
افکار خودکشی
اثربخشی روان درمانی مثبت گرا با تأکید بر آموزه های دینی بر بهبود سازگاری روانشناختی دانش آموزان دارای افکار خودکشی [دوره 5، شماره 2] |
 |
الگوی تعالی انسانی
الگوی تربیت اخلاق فردی و اجتماعی زمینهساز ظهور (الگوی تعالی انسان) [دوره 9، شماره 1] |
 |
الگوی سهم گذاری؛ مسئولیتپذیری؛ سازگاری
بررسی اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد سهمگذاری مبتنی بر هستیشناسی اسلامی در ارتقاء مسئولیتپذیری و سازگاری دختران جوان [دوره 7، شماره 2] |
 |
الگوی سیپ.
ارزشیابی نظام آموزشی حوزه علمیه کاشان با استفاده از الگوی CIPP (مورد مطالعه: سطح یک حوزه علمیه کاشان) [دوره 3، شماره 4] |
 |
الگوی شایستگی - مدیران فرهنگی - نهج البلاغه - مدیریت اسلامی
ارائه الگوی شایستگی مدیران فرهنگی از دیدگاه نهج البلاغه [دوره 8، شماره 3] |
 |
امام محمد غزالی
تحلیل مضمون کتاب احیاء علوم الدین و ساخت و بررسی اعتبار و پایایی مقیاس هوش اخلاقی براساس دیدگاه امام محمد غزالی [دوره 5، شماره 2] |
 |
انس
تعیین راهبردهای ارتقاء بهرهوری آموزش عمومی قرآن
(روخوانی، حفظ، درک معنا و انس) [دوره 4، شماره 2] |
 |
اوتیسم.
تاثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی با تکیه بر منابع معنوی و اعتقادات دینی اسلامی در تابآوری و بهزیستی روانشناختی مادران دارای فرزند اوتیسم [دوره 3، شماره 2] |
 |
اهداف
رویکرد نواندیشی اسلامی در حوزه زنان، مبانی و اهداف تربیتی آن [دوره 7، شماره 2] |
 |
اهداف تربیتی
شناســایی و تبیین مفهوم سواد رسانه ای و اهداف تربیتی مربوطه با تأکید بر قرآن کریم [دوره 4، شماره 4] |
 |
بازی وارسازی (گیمیفیکیشن).
تحلیل محتوای انواع بازی و بازی وارسازی (گیمیفیکیشن) در کتاب های درسی قرآن و دینی دوره ابتدایی و محتوای رسمی این دروس در اپلیکیشن شاد [دوره 6، شماره 3] |
 |
بانو مجتهده امین؛ تربیت اخلاقی؛ دلالت تربیتی؛ سعادت؛ مبانی فلسفی.
تبیین مبانی فلسفی مفهوم سعادت در نظام تربیت اخلاقی بانو مجتهده امین به منظور تدوین چارچوب نظری و دلالت های تربیتی آن [دوره 7، شماره 3] |
 |
برنامه آموزش فلسفه برای کودکان
بررسی تطبیقی تفکر اجتماعی در اندیشه علامه طباطبایی و لیپمن و استخراج دلالتهای آن در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان [دوره 3، شماره 1] |
 |
برنامهدرسی
طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی [دوره 6، شماره 1] |
 |
برنامههای درسی.
سبک زندگی در آموزههای تربیتی امامرضا(ع) و استخراج دلالتهای آن در برنامههای درسی رسمی و عمومی [دوره 2، شماره 4] |
 |
بعد روانی – اجتماعی ایجابی و سلبی .
واکاوی نمودهای روانی – اجتماعی احسان فضیلت مدارانه به "دیگران" در
اسناد تحولی آموزش و پرورش [دوره 6، شماره 3] |
 |
بهرهمندی عادلانه از منابع
طراحی مدل عدالت آموزشی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی و اعتبار یابی آن [دوره 3، شماره 3] |
 |
پایه ششم ابتدایی
بررسی رابطه روشهای تربیتی مادران با مسئولیتپذیری پسران (با تاکید بر آموزههای تربیت اسلامی) [دوره 2، شماره 2] |
 |
پدیدارشناسی
پیادهنظام اسب تروآ: نفوذ آرام اندیشههای لیبرال و سکولاریسم در دل جامعه دینی مدارس ایران با تأکید بر عفاف و حجاب [دوره 9، شماره 3] |
 |
تئوری زمینهای.
مطالعه چگونگی نهادینه کردن نمازخوانی فرزندان نوجوان توسط والدین: ارائه مدل مطلوب با رهیافت گراندد تئوری [دوره 4، شماره 3] |
 |
تحلیل محتوا
بررسی جایگاه عناصر کلیدی و اصول پایه ای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کتاب های درسـی دوره متوسطه اول [دوره 8، شماره 3] |
 |
تحلیل محتوا
جایگاه سلامت معنوی در کتاب های هدیه های آسمانی دوره ابتدایی [دوره 7، شماره 1] |
 |
تحلیل محتوا
تحلیل محتوای کتاب درسی پیامهای آسمان پایه هفتم بر اساس میزان پرداختن به انواع روشهای تربیت اسلامی [دوره 2، شماره 1] |
 |
تربیت اجتماعی
اصول «ارتباطات میان فردی» بر اساس دیدگاه علامه حلی و استخراج دلالت های تربیتی آن [دوره 4، شماره 2] |
 |
تربیت اخلاقی؛ تبیین فرآیند؛ دانشآموزان؛ نوجوان؛ مدارس؛ نظریه دادهبنیاد
ارائه نظریه داده بنیاد برای تبیین فرایندهای جاری تربیت اخلاقی در مدارس متوسطه شهر تهران [دوره 4، شماره 2] |
 |
تربیت اسلامی
طراحی چارچوب برنامه درسی تربیت جنسی بر اساس مبانی تربیت اسلامی [دوره 3، شماره 3] |
 |
تربیت دینی
ضرورت توجه به "قطب سوم" در تربیت دینی و آثار آن بر فضای تربیتی (مربیان، فراگیران و کلاس درس) [دوره 3، شماره 1] |
 |
تربیت دینی.
برگزاری نماز جماعت در مدارس از منظر فقه تریبتی [دوره 8، شماره 1] |
 |
تعلیم و تربیت اسلامی.
تحلیل محتوای کتابهای درسی هدیههای آسمان دوره ابتدایی از نظر توجه به اخلاق زیست محیطی [دوره 3، شماره 3] |
 |
تعلیم و تربیت رسمی و عمومی
ارائه الگوی نظری عدالت تربیتی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی براساس مبانی معرفتشناختی عدالت فارابی [دوره 3، شماره 4] |
 |
تغییر درونی مطلوب.
الگوی مفهومی تغییر درونی مطلوب بر پایه قرآن کریم: استنتاج اصول تربیتی [دوره 7، شماره 2] |
 |
تغییر نوع اول و دوم و سوم.
مطالعه کیفی الگوی سهم گذاری در مشاوره با رویکرد اسلامی و نقش آن در پایداری تغییرات نوع اول، دوم و سوم مراجعان [دوره 5، شماره 4] |
 |
تمدن اسلامی
بررسی تاریخی - تحلیلی تحول مشارکت در حکمرانی نهاد آموزش ایران با تاکید بر تمدن اسلامی [دوره 7، شماره 3] |
 |
جانبازان و فرزندان شان
بررسی تفاوتهای بین نسلی به لحاظ دینداری و هویت دینی: والدین جانباز و فرزندان ساکن در شهرستان بندر لنگه [دوره 7، شماره 4] |
 |
جمهوری اسلامی ایران
ماهیت گفتمانسازی آموزههای انقلاب اسلامی و ویژگی های آن در برنامههای درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 2، شماره 3] |
 |
جمهوری اسلامی ایران
اعتباریابی مدل مدیریت استعداد معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی ایران براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 6، شماره 1] |
 |
جنسیت
بررسی روابط والد فرزندی با هویت دینی در دانشجویان : نقش تعدیلکننده جنسیت [دوره 6، شماره 1] |
 |
جهتگیری مذهبی.
بررسی اثربخشی آموزش شادی با رویکرد اسلامی بر بهزیستی روانشناختی و جهتگیری مذهبی دانشآموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهر کرمان [دوره 2، شماره 4] |
 |
حساسیت اخلاقی
اثربخشی آموزش ارزش های اخلاقی به شیوه بازی وارسازی بر حساسیت اخلاقی و اخلاق تحصیلی دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی [دوره 9، شماره 3] |
 |
حلقه کندوکاو فلسفی
اثربخشی آموزش فلسفه به نوجوانان بر پرورش باورهای زیبایی شناختی و قضاوت های اخلاقی دانش آموزان دوره متوسطه: به روش حلقه کندوکاو فلسفی [دوره 4، شماره 4] |
 |
حوزه یادگیری فرهنگ و هنر
بررسی مبانی معرفتشناختی حکمت متعالیه و استخراج کارکردهای آن در تربیت زیباییشناختی(حوزه یادگیری فرهنگ و هنر)
[دوره 3، شماره 1] |
 |
حوزههای یادگیری
تدوین چارچوب محتوای اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ورود به حوزه های یادگیری در برنامه درسی ملی [دوره 3، شماره 1] |
 |
حیات طیبه
تبیین نابرخورداری های معنوی (بر گرفته از آموزه های تربیت عرفانی اسلامی) در تربیت و مواجهه با نیازمتربی از دیدگاه مولانا در راستای تحقق حیات طیبه [دوره 4، شماره 3] |
 |
خانواده
بررسی تنگناها و مشکلات اجرایی طرح شهید بهنام محمدی و ارائه راهکارهای ارتقاء آن (مطالعه موردی استان زنجان) [دوره 6، شماره 4] |
 |
خودکارآمدی تحصیلی و آموزه های قرآنی
تاثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزه های قرآنی، بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر [دوره 2، شماره 3] |
 |
خودکارامدی
اعتبارسنجی و هنجاریابی مقیاس فروتنی فکری(CIHS) [دوره 8، شماره 4] |
 |
داده بنیاد
آسیبشناسی آموزش و نهادینهسازی مفهوم حجاب و عفاف در دوره دوم ابتدایی (مورد مطالعه، درس هدیه های آسمان) [دوره 8، شماره 2] |
 |
دانش آموزان
پیش بینی سرسختی روانشناختی وتنظیم هیجان براساس جهت گیری مذهبی وسبک دلبستگی دردانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 9، شماره 1] |
 |
دانش آموزان
بررسی اثربخشی آموزش های پیش دبستانی مکتب القرآن بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان شهرستان میاندوآب [دوره 3، شماره 1] |
 |
دانش آموزان
تاثیر حفظ موضوعی قرآن بر میزان خودکارآمدی دانشآموزان دختر متوسطه اول شهرستان فراهان [دوره 6، شماره 4] |
 |
دانش آموزان
رابطهساختاریجهتگیریمذهبیباسرسختیروانشناختیبامیانجیگریسبکهویتدر دانشآموزان دوره دوم متوسطه [دوره 8، شماره 1] |
 |
دانش آموزان دختر
تاثیر حفظ موضوعی قرآن بر خودتنظیمی دانشآموزان دختر شهرستان فراهان [دوره 6، شماره 1] |
 |
دانش آموزان متوسطه دوم روایی و پایایی
آماده سازی، و بررسی شاخصهای روایی و پایایی مقیاس درجهبندی رفتار اخلاقی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 5، شماره 2] |
 |
دانشآموزان
بررسی رابطه بین التزام به تعالیم اسلامی و سطح افسردگی و اضطراب در بین دانشآموزان مقطع دبیرستان [دوره 1، شماره 1] |
 |
دانشجویان
بررسی مدل معادلات ساختاری بین دینداری با سلامت روان: با آزمون نقش میانجی هوش معنوی در دانشجویان دانشگاه ارومیه [دوره 9، شماره 1] |
 |
دانشجویان
نقش سرمایه روانشناختی وعمل به باورهای مذهبی در پیش بینی استرس ادراک شده در دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان [دوره 9، شماره 2] |
 |
دانشجویان دانشگاه ارومیه
بررسی مدل روابط ساختاری بین هویت دینی و سرمایه اجتماعی با کیفیت زندگی: با آزمون نقش واسطه ای تمایزیافتگی خود در دانشجویان دانشگاه ارومیه [دوره 5، شماره 3] |
 |
دانشجویان.
بررسی اثربخشی آموزش هوش معنوی مبتنی بر آموزههای تربیت اسلامی بر آخرت نگری و جهت گیری مذهبی دانشجویان [دوره 7، شماره 2] |
 |
دانشگاه گیلان
رابطه نگرش دینی با عملکرد تحصیلی؛ نقش میانجی تنیدگی تحصیلی
در دانشجویان دانشگاه گیلان [دوره 5، شماره 4] |
 |
دانشآموزان
تاثیر آموزش با مدل تغییر مفهومی بر میزان درک فلسفی مفهوم معاد در دانشآموزان [دوره 2، شماره 4] |
 |
دانشآموزان دوره متوسطه دوم.
نقش میانجیگری کیفیت زندگی اسلامی در رابطه بین کمالگرایی تحصیلی با هوش معنوی دانشآموزان [دوره 8، شماره 1] |
 |
دانشآموزان.
بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای معنوی(مبتنی برآموزههای قرآن کریم و روایات ائمه(ع)) بر شادکامی و سرمایه روانشناختی دانشآموزان [دوره 3، شماره 2] |
 |
دانشآموزان.
بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری با رویکرد اسلامی بر اضطراب اجتماعی دانشآموزان [دوره 6، شماره 2] |
 |
دبیران و نظام آموزشگاهی.
بررسی دیدگاه دبیران دوره متوسطه پیرامون فرصتها و تهدیدهای تربیت اخلاقی در نظام آموزشگاهی [دوره 3، شماره 1] |
 |
دختران
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی از منظر اسلام و روانشناسی بر بهزیستی روانشناختی [دوره 2، شماره 2] |
 |
دلالتپژوهی.
طراحی الگوی فرایند تصمیمگیری مدیران آموزشی با استراتژی ثبات قدم در رویکرد اسلامی. [دوره 9، شماره 3] |
 |
دلالتهای تربیتی
واکاوی رویکرد «گفتوشنود میان فرهنگی» در اندیشه علامه طباطبایی و ارائه دلالتهای تربیتی آن [دوره 7، شماره 4] |
 |
دوره ابتدایی
طراحی و اعتبار سنجی الگوی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران [دوره 5، شماره 3] |
 |
دوره ابتدایی
تحلیل برداشت اساتید دانشگاه از مولفه های برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی و ارائه الگوی مطلوب [دوره 8، شماره 3] |
 |
دوره اول متوسطه.
بررسی دیدگاه دبیران علوم اجتماعی پیرامون نقش مطالعات اجتماعی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان [دوره 2، شماره 4] |
 |
دوره پیش دبستان.
آسیبشناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دورهی پیشدبستان از دیدگاه مربیان [دوره 9، شماره 2] |
 |
دوره دبیرستان
بررسی نقش گرایش به اقامه نماز و هوش معنوی بر سلامت روانی دانش آموزان دبیرستانی منطقه 7 شهر تهران [دوره 2، شماره 1] |
 |
دوره دوم متوسطه
بازنمائی ادراک و تجربه خود مراقبتی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه: مطالعه ای به روش پدیدارشناختی [دوره 7، شماره 1] |
 |
دوره دوم متوسطه
پدیدارشناسی پرسشهای دینی دانش آموزان و تحلیل کتب درسی دین و زندگی براساس آنها [دوره 8، شماره 3] |
 |
دوره دوم متوسطه.
تحلیل تطبیقی راهنمای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه دوم با مولفههای سبک زندگی اسلامی – ایرانی [دوره 3، شماره 4] |
 |
دوره متوسطه
بررسی محتوای کتابهای درسی قرآن دوره متوسطه اول بر اساس شاخصهای رویکرد اسلامی در تربیت اخلاقی [دوره 6، شماره 2] |
 |
دوره متوسطه
تحلیل محتوای کتابهای درسی دین و زندگی دوره متوسطه بر مبنای اصول و روشهای تربیتی مستخرج از المحجه البیضاء فیالتهذیب الاحیاء (با تأکید بر بخش عادات و منجیات) [دوره 1، شماره 1] |
 |
دوره متوسطه
بررسی میزان عمل به هنجارهای اسلامی توسط دانشآموزان پسر دوره متوسطه از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس و ارایه راهکارهای عملی [دوره 5، شماره 1] |
 |
دیدگاه اسلامی
بررسی محتوای کتابهای درسی دوره دوم ابتدایی بر مبنای تربیت اقتصادی از دیدگاه اسلام [دوره 3، شماره 4] |
 |
دین و زندگی.
تحلیل محتوای کتابهای پیامهای آسمانی و دین و زندگی دوره متوسطه، براساس چارچوب بینشها، گرایشها و کنشهای حِکمی قرآن [دوره 9، شماره 4] |
 |
راهبرد فرهنگپذیری
تبیین فرآیند فرهنگ پذیری بر اساس آموزه های اسلامی با تاکید بر نقش مدارس [دوره 7، شماره 2] |
 |
رضایت زناشویی.
تبیین نگرش والدین نسبت به فرزند معلول براساس باور مذهبی و حمایت اجتماعی: میانجی گری رضایت زناشویی [دوره 6، شماره 1] |
 |
رفتار شهروندی
اثربخشی آموزش مهارتهای شهروندی مبتنی بر رساله حقوق امام سجاد (ع) بر آگاهی از حقوق شهروندی و عمل به آن در دانشآموزان متوسطه اول [دوره 5، شماره 2] |
 |
روایات اسلامی
واکاوی برآیندی آثار فزاینده و کاهنده "علاقه" در تفکر انتقادی از دیدگاه روایات اسلامی [دوره 7، شماره 1] |
 |
روش آنتروپی شانون
بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرروش درکتابهای درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 2] |
 |
روش الگویی
تحلیل سبک زندگی شهید حسین خرازی بر اساس ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت [دوره 9، شماره 4] |
 |
روش الگویی.
بررسی نقش روش الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی در پیش بینی دین داری دانش آموزان دختر شهر تهران [دوره 2، شماره 3] |
 |
روشهای تنبیه.
الگوی تنبیه بر اساس آیات قرآنی و سیره علوی در سازمانهای آموزشی [دوره 4، شماره 3] |
 |
رویکرد اسلامی
آموزش خویشتنبانی به کودکان سنین 7 تا 14 سال؛ با کدام منطق و رویکرد؟ تحلیل نتایج یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 2، شماره 3] |
 |
رویکرد اسلامی
تأثیر آموزش برنامۀ ارتقاء راهبردهای تفکر چندجانبه(PATHS) بر احترام، همدلی و خویشتنداری کودکان پیشدبستانی با رویکرد اسلامی [دوره 2، شماره 4] |
 |
رهبری حکمت محور
الگوی رهبری حکمت محور از منظر اسلام در سازمان های آموزشی [دوره 4، شماره 3] |
 |
سازگاری با مدرسه.
روابط ساختاری سبک زندگی اسلامی و موفقیت تحصیلی با واسطهگری سازگاری با مدرسه در دانش آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 5، شماره 3] |
 |
سبک رهبری هادی.
طراحی الگوی نقش رهبری آموزشی در هدایتپذیری دانشآموزان با تأکید بر قرآن کریم: سبک رهبری هادی [دوره 9، شماره 1] |
 |
سبک زندگی
مقایسه سبک زندگی مادران حافظ قرآن و همتایان آنان در شهر تهران [دوره 2، شماره 2] |
 |
سناریو ویزارد
سناریوهای پیش روی آینده مدارس حمهوری اسلامی ایران در افق 1420 [دوره 8، شماره 4] |
 |
سند تحول آموزش و پرورش
الزامات حمایت سازمانی ادراک شده در مدرسه صالح در سند تحول آموزش و پرورش [دوره 5، شماره 1] |
 |
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
ارائه مدل برنامه درسی تربیت سیاسی بر اساس ساحت تربیت اجتماعی – سیاسی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش برای دانشآموزان دوره متوسطه اول [دوره 5، شماره 1] |
 |
شادکامی دانش آموزان
رابطه بین متغیرهای هوش معنوی والدین و معلمان و شادکامی دانشآموزان دوره ابتدایی: نقش واسطهگری بهزیستی معنوی دانشآموزان [دوره 5، شماره 1] |
 |
شهر قم
تأثیر آموزش هوش معنوی بر مسئولیتپذیری دانشآموزان دختر دوره متوسطه اول شهر قم در سال 99-1398 [دوره 5، شماره 3] |
 |
شهرستان اردبیل
طراحی و اعتبارسنجی الگوی توسعه رهبری معنوی در مدارس ابتدایی شهرستان اردبیل [دوره 9، شماره 4] |
 |
طلاب (دانشجویان علوم دینی)
بررسی میزان و عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی طلاب سطح یک حوزه علمیه مشهد [دوره 6، شماره 3] |
 |
عفاف جنسی؛ روابط جنسی پیش از ازدواج؛ پیشرانِ رعایت عفاف؛ چالشِ رعایت عفاف
بررسی پدیدارشناسانۀ پیشرانها و چالشهای رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 6، شماره 3] |
 |
عمل به باورهای دینی
اثربخشی بسته اموزشی درس دین و زندگی مبتنی برتئوری انتخاب پر مسئولیت پذیری و عمل به باورهای دینی در دانش اموزان [دوره 8، شماره 4] |
 |
عمل و رفتار
بررسی دیدگاه دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه پیرامون تحقق اهداف قلمرو "عمل و رفتار" برنامه درسی دین و زندگی [دوره 2، شماره 1] |
 |
فراتحلیل
فراتحلیل کمی نتایج پژوهش های پیرامون دروس معارف اسلامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور [دوره 8، شماره 2] |
 |
فرهنگ ایرانی– اسلامی
شناسایی مولفههای مدرسه شاد در نظام آموزش ابتدایی ایران بر مبنای فرهنگ ایرانی– اسلامی [دوره 5، شماره 3] |
 |
فرهنگمحور-بوممحور.
مرجعیت علمی و ارزشهای بوممحور در نقشه جامع علمی کشور [دوره 7، شماره 3] |
 |
فضای مجازی؛ تغییرپذیری؛ دانشآموزان دوره متوسطه
فضای مجازی و نقش آن در دگرگونیهای باورهای دینی دانشآموزان: پژوهشی پدیدارشناختی [دوره 8، شماره 1] |
 |
فقدان پدر
مطالعه پدیدارشناسانه مولفه های تربیتی دانش آموزان یتیم از منظر رهبران آموزشی مدارس شاهد [دوره 8، شماره 4] |
 |
فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران
ارائه الگویی نظری در برنامه درسی آموزش حرفهای براساس فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران [دوره 2، شماره 1] |
 |
فهم محافظه-کارانه ارزشها تربیت دینی
مولفههای اثرگذار بر شکاف نسلی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم منطقه چهار شهر تهران از منظر والدین و معلمان
(با تاکید بر تربیت دینی) [دوره 8، شماره 1] |
 |
قرآن
تحلیل محتوای کتابهای درسی به لحاظ میزان توجه به ابعاد زیباییشناسی با تأکید بر زیباییهای قرآنی [دوره 6، شماره 2] |
 |
قرآن کریم
مبانی الگوی مشاوره انتخاب احسن مبتنی بر آیات قران کریم [دوره 9، شماره 2] |
 |
قرآن کریم.
اولویت رویکرد تشویق در تعلیم و تربیت بر اساس تقدیم و تأخیرهای لفظی قرآن و ارائه روشهای قرانی برای تحقق آن در آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور [دوره 4، شماره 1] |
 |
کار و فنّاوری
ارتقاء هوش اخلاقی دانشآموزان متوسطه اول در درس کار و فنّاوری [دوره 4، شماره 4] |
 |
کتاب درسی هدیههای آسمان
واکاوی مولفههای آموزش چندفرهنگی در کتاب های هدیههای آسمان دورهی ابتدایی بر اساس معیارهای برنامه درسی فلسفه برای کودکان [دوره 8، شماره 3] |
 |
کتاب های درسی
بررسی جایگاه مولفه های تربیت جهادی در کتاب های درسی دوره متوسطه اول [دوره 5، شماره 2] |
 |
کشف حجاب
تجارب زیسته دانشآموزان مقطع متوسطه دختر از چالش کشف حجاب در مسیر مدرسه (یک مطالعهی پدیدارشناسانه) [دوره 8، شماره 2] |
 |
کودک
مبانی فلسفی پرورش تفکر وخلاقیت درکودکان با تکیه برسند تحول بنیادین آموزش وپرورش [دوره 9، شماره 3] |
 |
کودکان
اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر امید کودکان [دوره 4، شماره 4] |
 |
کودکی
تعامل بین ساختار و عاملیت و اشارات تربیتی آن برای دوره کودکی؛ با تأکید بر نظریه انسان عامل [دوره 8، شماره 3] |
 |
گرایش به تفکر انتقادی
واسطه گری جهت گیری مذهبی دانشجویان در رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و گرایش به تفکر انتقادی [دوره 1، شماره 1] |
 |
گسست اخلاقی.
طراحی خطوط اصلی بسته آموزشی «اخلاق مبتنی بر شهود اخلاقی با ملاحظات گسست اخلاقی» و اعتباریابی آن برای دانشآموزان متوسطه دوم [دوره 6، شماره 4] |
 |
گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی
نقش آموزش و پرورش در گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی (در چارچوب اقتصاد اسلامی) [دوره 7، شماره 4] |
 |
مادر زمین
مدل ادب محیط زیست و تبیین اهداف آموزش محیط زیست بر اساس دیدگاه اسلامی «مادر بودن زمین» [دوره 4، شماره 4] |
 |
مؤسسه استنادی و پایش علوم و فناوری جهان اسلام (آیاسسی)
روند موضوعی مطالعات حوزه حجاب در پایگاه استنادی و پایش علوم و فناوری جهان اسلام (ISC) به منظور شناسایی حوزههای پژوهشی بالغ و نوظهور [دوره 9، شماره 3] |
 |
مبانی و اصول.
تبیین تربیت زیست محیطی بر اساس فلسفه تربیت جمهوری اسلامی ایران [دوره 2، شماره 4] |
 |
متوسطه دوم .
بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری مادران با پایگاه هویت و دینداری دانش آموزان دختران دوره متوسطه دوم [دوره 5، شماره 3] |
 |
مدارس اسلامی.
شناسایی مؤلفههای ارزیابی آموزشی-رفتاری معلمان و دبیران مدارس اسلامی: مورد مطالعه مدارس طلوع شهر تهران (یک مطالعه کیفی) [دوره 6، شماره 3] |
 |
مدارس اسلامی.
رابطه بین هویت سازمانی و خوشبینی تحصیلی با نقش میانجی تصویر سازمانی در مدارس اسلامی شهر تهران [دوره 6، شماره 3] |
 |
مدرسه.
طراحی و اعتبارسنجی الگوی معلمرهبری در نظام تعلیم و تربیت [دوره 9، شماره 2] |
 |
مدل مفهومی.
شناسایی ابعاد و مؤلفههای تربیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی در دوره ابتدایی و ارائه مدل مفهومی [دوره 3، شماره 2] |
 |
مدلسازی معادلات ساختاری
نقش واسطهای ذهنآگاهی در پیشبینی هوش معنوی براساس ویژگیهای شخصیتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 4] |
 |
مدیران آموزشگاهی.
شناسایی مولفههای مدیریت زمان از منظرآموزههای اسلامی و اعتبار بخشی آن توسط مدیران آموزشگاهی [دوره 3، شماره 3] |
 |
مربیان پرورشی
شناسایی واعتباریابی ویژگی های فضای کالبدی مدارس بر اساس معماری اسلامی و از دیدگاه مربیان پرورشی [دوره 5، شماره 4] |
 |
مرودشت
بررسی رابطه استفاده از اینترنت، برنامههای شبکههای ماهوارهای و هویت دینی دانشآموزان [دوره 1، شماره 1] |
 |
مرور سیستماتیک
مؤلفههای سواد دینی معلمان: مرور سیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 8، شماره 2] |
 |
مشارکت
بررسی رابطه بین استفاده جوانان از شبکههای اجتماعی و شرکت در مراسم مذهبی [دوره 2، شماره 2] |
 |
مشارکت والدین؛ راهبردهای آموزش مذهبی؛ کودکان پیشدبستانی
طراحی مدل راهبردهای آموزش مذهبی کودکان پیش دبستانی در خانواده (پژوهشی آمیخته) [دوره 5، شماره 1] |
 |
معلمان ابتدایی شهرستان سبزوار
روابط ساختاری جهتگیری مذهبی با اخلاق حرفهای معلمان: نقش میانجیگر تحول اخلاقی [دوره 8، شماره 1] |
 |
معلمان ابتدایی.
تاثیر آموزش ذهنیت فلسفی بر نگرش دینی و مهارتهای زندگی معلمان [دوره 3، شماره 2] |
 |
معلمان.
روابط ساختاری هوش اجتماعی و خودمتمایزسازی با واسطهگری دینداری معلمان [دوره 5، شماره 2] |
 |
معلّمان
نقش واسطه ای تصور از خدا در ارتباط با باورهای مذهبی با خوشبینی و اخلاق حرفهای معلمان [دوره 9، شماره 2] |
 |
معیارهای مطلوبیت محتوا
کاربست داستان برای آموزشِ حجاب به دختران دورۀ ابتدایی: مطالعه ارزیابانۀ کیفی [دوره 7، شماره 4] |
 |
مفاهیم دینی
اثر بخشی آموزش مفاهیم دینی به شیوه قصهگویی بر کنترل خشم و رشد اخلاقی دانشآموزان [دوره 9، شماره 4] |
 |
مقابله مذهبی
اثربخشی آموزش راهبرد مقابله مذهبی صبر به شیوه گروهی بر مهارت حل مساله دبیران [دوره 6، شماره 4] |
 |
مکتب اسلام
طراحی الگوی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دوره ابتدایی، برآمده از مؤلفه های مکتب اسلام [دوره 6، شماره 4] |
 |
مکتب اسلامی سبزوار
نسبت اصول برنامه ریزی درسی و تربیتی مدرسه حکمت بنیان با سند برنامه درسی ملی : مطالعه موردی مکتب اسلامی سبزوار [دوره 7، شماره 3] |
 |
ملاصدرا
فهمِ دلالت های تربیتیِ (کاربردی) ایده ی اسفار اربعه ی ملاصدرا [دوره 7، شماره 3] |
 |
مناجات خمسهعشر؛ حقالله؛ حقالمعصوم؛ حقالناس؛ حقالنفس.
شناسایی مولفههای انگیزهبخش مناجات خمسه عشر بر انس دانشآموزان با خدا [دوره 5، شماره 4] |
 |
مهیاسازی دختران
بازنمایی تجربه زیسته مادران در مهیاسازی فرزندان دختر برای انجام تکالیف عبادی [دوره 7، شماره 2] |
 |
نجات
وظیفهمندی و نقشهای آموزش و پرورش در ترویج دوستی و برادری میان مذاهب اسلامی و مبانی آن [دوره 7، شماره 1] |
 |
نظام تربیت رسمی و عمومی.
تحلیل مفهوم مدیریت خشم در آموزههای تعلیمی سعدی نامه به عنوان یکی از راهبردهای تربیت اخلاقی دانشآموزان در نظام تربیت رسمی و عمومی
[دوره 3، شماره 2] |
 |
نظریه اسلامی تعلیم و تربیت هنری؛ ابن عربی؛ ملاصدرا؛ تربیت هنری؛ خداگونگی
تبیین چیستی و چرایی تربیت هنری اسلامی در بستر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت هنری (با تکیه بر آرای ابن عربی و ملاصدرا) [دوره 7، شماره 4] |
 |
نظریه تربیت دینی فضامند بومی- جهانی
ارزیابی تربیت دینی دانش آموزان دوره دوم متوسطه: مطالعه موردی شهر شیراز [دوره 4، شماره 2] |
 |
نظریه داده بنیاد.
الگوی پارادایمی نقش اذان در اغنای نماز جماعت مدارس [دوره 9، شماره 1] |
 |
نقشهای سهگانه آموزشی/ پرورشی/ سازمانی
تبیین عوامل مؤثر بر مسئولیتپذیری دانش آموزان بر اساس رساله حقوق امام سجاد (ع) با تأکید بر نقش مدرسه [دوره 4، شماره 2] |
 |
نگرش
آموزش خداباورانه علم در ساحت نگرش به مثابه راه حلی برای تلفیق تعلیم و تربیت دینی با آموزش علوم تجربی در برنامه درسی ملی [دوره 7، شماره 1] |
 |
نگرش و مرگ
تأثیر آموزش با مدل تغییر مفهومی بر نگرش به مرگ در دانش آموزان دختر پایه دهم دوره متوسطه [دوره 4، شماره 3] |
 |
نوجوانان دانش آموز
نقش جهت گیری مذهبی و وضعیت اقتصادی - اجتماعی در تحول قضاوت اخلاقی نوجوانان دانش آموز [دوره 1، شماره 1] |
 |
نوجوانان.
طراحی چارچوب نظری نظارت اجتماعی نوجوانان براساس اهداف، مبانی، اصول و روشهای منبعث از تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 3] |
 |
نوجوانی
اثربخشی معنویت درمانی مبتنی بر آموزههای اسلامی بر خشم نوجوانان [دوره 4، شماره 2] |
 |
نهج البلاغه.
شناسایی مولفه های سرمایه های روانشناختی دانشجویان از دیدگاه اسلام [دوره 4، شماره 1] |
 |
والدین و کودکان
بازنمایی تجربه زیسته والدین از چگونگی پاسخدهی به سؤالات دینی فرزندان مقطع ابتدایی [دوره 6، شماره 1] |
 |
وزارت آموزشوپرورش
طراحی الگوی مشارکت مردمی در فرآیند خطمشیگذاری تعلیموتربیت رسمی کشور مبتنی بر نظام معرفتی قرآن کریم [دوره 9، شماره 1] |
 |
ویژگیهای علمی اساتید.
بررسی عوامل مؤثر بر تربیت دینی دانشجویان دانشگاه کاشان [دوره 3، شماره 4] |
 |
همسانی درونی.
آزمون ساختار عاملی و سنجش همسانی درونی پرسشنامه عوامل آموزشی مؤثر بر تربیت دینی دانشآموزان [دوره 4، شماره 1] |
 |
هوش اخلاقی
بررسی رابطه هوش اخلاقی با وجدانکاری و تعهد سازمانی با تأکید بر رویکرد اسلامی در مدیران مدارس شهرستان میبد [دوره 2، شماره 3] |
 |
هوش اخلاقی
تدوین برنامه آموزشی ارتقای بلوغ عاطفی مبتنی بر آموزه های اسلامی و ارزیابی اثربخشی آن بر هوش اخلاقی [دوره 9، شماره 2] |
 |
هوش اخلاقی.
اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارتهای زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دانش آموزان دختر [دوره 4، شماره 1] |
 |
هوش معنوی
نقش واسطهای ارزشهای شخصی در پیشبینی خویشتنداری جنسی براساس رابطه مادر- دختر، اخلاق اسلامی و هوش معنوی دانش آموزان دختر شهر اصفهان [دوره 3، شماره 2] |
 |
هویت ایرانی - اسلامی
مدل معادلات ساختاری بین هویت ایرانی - اسلامی با سلامت روان: با آزمون نقش میانجی سرمایه روانشناختی [دوره 9، شماره 4] |
 |
هویت رسانهای
مطالعه تطبیقی و طراحی الگوی مفهومی سواد رسانهای مبتنی بر اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران [دوره 6، شماره 2] |
 |
یادگیرندگان.
تبیین مفهوم انضباط گفتاری در قرآن و استخراج دلالتهای ضمنی آن در تربیت گفتاری یادگیرندگان [دوره 3، شماره 4] |
 |
یادگیری
اثربخشی روش تدریس همتایان برمیزان باورهای انگیزشی و یادگیری درس هدیههای آسمان دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر فراهان [دوره 6، شماره 4] |
 |
یادگیری الکترونیکی.
تبیین تربیت معنوی برای کودکان با تأکید بر مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تربیت رسمی عمومی ایران و بررسی فرصتها و چالشهای یادگیری الکترونیکی برای آن؛ [دوره 6، شماره 2] |