[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 6، شماره 1 - ( 1400 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 52-31 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی روابط والد فرزندی با هویت دینی در دانشجویان : نقش تعدیل‌کننده جنسیت
نسرین پاکوفته1 ، صادق نصری* 2، بیتا نصرالهی1 ، نورعلی فرخی3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ، sadegh_nasri@yahoo.com
3- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (1343 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه والد فرزندی با هویت­ دینی در دانشجویان با نقش تعدیل کننده جنسیت انجام شد. روش: طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه­آماری پژوهش شامل تمام دانشجویان دانشگاه­های تهران (68800 دانشجو) در سال 98-1397 بود که با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله ای 400 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر پرسشنامه هویت دینی سلگی، دلاور و برجعلی(1394)، پرسشنامه روابط والد فرزندی Fine, Moreland & Schwebel(1983) بود. جهت تحلیل داده­ها از روش رگرسیون سلسله مراتبی و آزمونZ استفاده شد. تحلیل داده­ها با استفاده از نرم افزار  SPSS-25انجام شد.
یافته­ها: نتایج نشان داد که میانگین نمرات زنان در روابط با پدر و روابط با مادر بالاتر از مردان بوده و بین هویت­ دینی با روابط با پدر و روابط با مادر همبستگی معناداری وجود دارد. متغیرهای پیش بین همراه با اثر تعاملی جنسیت با روابط والدفرزندی 12 درصد واریانس هویت دینی را تبیین می­کنند. در روابط والد فرزندی با هویت­ دینی­، جنسیت مرد نقش تعدیل کننده بیشتری داشته است. نتیجه­گیری: بنابراین به نظر می­رسد جنسیت می­تواند رابطه روابط والدفرزندی با هویت دینی را تحت تاثیر قرار دهد.  .
واژه‌های کلیدی: روابط والد فرزندی، هویت دینی، دانشجویان، جنسیت
متن کامل [PDF 1442 kb]   (599 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1399/3/22 | ویرایش نهایی: 1400/4/5 | پذیرش: 1400/3/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1400/3/29 | انتشار: 1400/3/10 | انتشار الکترونیک: 1400/3/10



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

pakoofteh N, nasri S, nasrolahii B, farokhi N. (2021). Relation between parent-child relationships with religious identities in students: The moderating role of gender. qaiie. 6(1), 31-52. doi:10.52547/qaiie.6.1.31
URL: http://qaiie.ir/article-1-560-fa.html

پاکوفته نسرین، نصری صادق، نصرالهی بیتا، فرخی نورعلی. بررسی روابط والد فرزندی با هویت دینی در دانشجویان : نقش تعدیل‌کننده جنسیت مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1400; 6 (1) :52-31 10.52547/qaiie.6.1.31

URL: http://qaiie.ir/article-1-560-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 1 - ( 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)