1. ارشاد حسینی، هادی؛ میردریکوندی، رحیم؛ احمدی، محمدرضا (1394). هوش اخلاقی و ساخت آزمون اولیه آن براساس منابع اسلامی، اسلام و پژوهش های روان شناختی، 1(3)، 7-26. 2. اعوانی، شهین (1388). کیمیای اخلاق در غزالی، جاویدان خرد، شماره 2: 5-23. 3. امینی مقدم، یاسمین؛ محمدرضایی، علی و مکوندحسینی، شاهرخ (1397). ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش اخلاقی کودکان مبتنی بر نظریه بوربا، فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 9 (34)، 27-45. 4. ایزدی طامه، احمد؛ برجعلی، احمد؛ دلاور، علی و اسکندری، حسین. (1387). صبر، مبانی نظری و کارکردهای روانی – اجتماعی، تعلیم و تربیت اسلامی، 17 (78)، 101-128. 5. بطحایی گلپایگانی، سید حسن. (1392). جستاری در مفهوم شناسی و گستره اخلاص در قرآن، پژوهشنامه معارف قرآنی،4(12)، 97-116. 6. بهرامی، محمد امین؛ اصمی، مریم؛ فاتح پناه، آزاده؛ دهقانی تفتی، عارفه و احمدی تهرانی، غلامرضا (1391). سطح هوش اخلاقی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 5(6)، 75-88. 7. پازوکی، شهرام (1388). احیاء علوم الدین غزالی و ضرورت احیاء آن در روزگار ما، جاویدان خرد دوره جدید، شماره چهار: 37-49. 8. پورجمشیدی، مریم و بهشتی راد، رقیه (1394). تاثیر هوش اخلاقی و سلامت روان بر شادکامی دانشجویان، پژوهش نامه روانشناسی مثبت، سال اول، 1 (4)، 55-66. 9. تمیمی آمدی، عبدالواحد (1366). غررالحکم و دررالکلم. قم: دفتر تبلیغات اسلامی. 10. حسنزاده، رمضان. (1392). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر ساوالان. 11. حسنی، محمد (1395). بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی، تربیت اسلامی، 11 (22)، 25-51. 12. خواجه پور، لیلا؛ یوسفی، علیرضا و کشتی آرای، نرگس (1397). تحلیل مفهوم مدیریت خشم در آموزه های تعلیمی سعدی نامه به عنوان یکی از راهبردهای تربیت اخلاقی دانش آموزان درنظام تربیت رسمی و عمومی، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 3(2)، 29-58. 13. دهقان منشادی، منصور (1396). بررسی رابطه هوش اخلاقی با وجدان کاری و تعهد سازمانی با تاکید بر رویکرد اسلامی در مدیران مدارس شهرستان میبد مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2 (3)،67-86 14. زرین کوب، عبدالحسین (1369). فرار از مدرسه: درباره زندگی و اندیشه ابوحامد غزالی، تهران: انتشارات امیرکبیر. 15. سیادت، علی؛ مختاری پور، مرضیه وکاظمی، ایرج (1388). رابطه بین هوش اخلاقی و رهبری تیمی در مدیران آموزشی و غیر آموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مدیریت سلامت، 12(36) :61-69. 16. شبر، عبدالله. (1395). الاخلاق، قم: مکتبه بصیرتی. 17. غزالی، ابوحامد محمد. (1368). کیمیای سعادت. 2 جلدی. به کوشش حسین خدیوجم. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی. 18. غفوری، آرزو و صالحی، کیوان (1398). ارتقاء هوش اخلاقی دانش آموزان متوسطه اول دردرس کار و فناوری، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(4)، 107-136. 19. فتحی آشتیانی، علی (1388). آزمون های روان شناختی ، ارزشیابی شخصیت و سلامت روان. تهران: بعثت 20. فرهادی نژاد، محسن و خانی، فاطمه (1397). مطالعه مولفه های هوش اخلاقی در پرتو اندیشه های امام علی (ع) در نهج البلاغه، پژوهش نامه نهج البلاغه، 6 (24): 51-70. 21. فقهی زاده، عبدالهادی؛ واعظی، محمود و خطیریان، سمانه (1393). کارکردهای معنوی توکل به خدا در قرآن و روایات، بصیرت و تربیت اسلامی، 11(30)، 1-18. 22. فیض کاشانی، ملا محسن. (1417ق.). المحجه البیضاء فی تهذیب الاحیاء. تصحیح و تعلیق علی اکبر غفاری. چاپ چهارم. قم: موسسه انتشارات اسلامی جامعه مدرسین قم. 23. کاویانی، محمد؛ فصیحی رامندی، مهدی. (1391). بررسی تطبیقی دیدگاه های غزالی و بندورا درتربیت اخلاقی، مطالعات اسلام و روانشناسی، 6(11)، 95-124. 24. کرامتی، میسره و عمادیان، سیده علیا (1395). رابطه رشد اخلاقی، اعتیاد به پیامک و افت تحصیلی دانش آموزان، فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6 (4): 111-126. 25. مختاری پور، مرضیه و سیادت، علی (1388). بررسی مقایسه ای ابعاد هوش اخلاقی ازدیدگاه دانشمندان با قرآن کریم و ائمه معصومین (ع). مطالعات اسلام و روانشناسی،3(4): 97-118. 26. مشفقی، مریم و لطیفی، زهره. (1398). اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارت های زندگی (مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال) بر هوش اخلاقی دانش آموزان دختر، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(1)، 145-162. 27. مکارم شیرازی، ناصر. (1378). اخلاق در قم، مدرسه امام علی بن ابیطالب (ع)، قم : زهیر 28. نراقی، ملااحمد (1386). معراج السعاده، قم، زهیر. 29. یعقوبی، ابوالقاسم؛ فتحی، فتانه و محمد زاده، سروه (1397). فراتحلیل مطالعات هوش اخلاقی، مطالعات روانشناسی تربیتی، شماره 32 ، 247-270. 30. یعقوبی، ابوالقاسم؛ عروتی موفق، اکبر و دلفان بیرانوند، آرزو (1398). مبنا و ابعاد هوش اخلاقی براساس فرهنگ نهج البلاغه: یک بررسی تطبیقی، پژوهشنامه نهج البلاغه، 7(28)، 1-21.
|