[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 8، شماره 2 - ( 1402 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 100-81 برگشت به فهرست نسخه ها
آسیب‌شناسی آموزش و نهادینه‌سازی مفهوم حجاب و عفاف در دوره دوم ابتدایی (مورد مطالعه، درس هدیه های آسمان)
علیرضا امینی زرین*1 ، زهرا ربانی2
1- دانشگاه غیر انتفاعی رفاه ، ar.aminizarrin@gmail.com
2- -دانشگاه غیر انتفاعی رفاه
چکیده:   (1441 مشاهده)
هدف  این پژوهش آسیب شناسی آموزش و نهادینه سازی مفهوم حجاب و عفاف در دوره دوم ابتدایی است، که از نظر هدف کاربردی است .
روش:روش این پژوهش کیفی می باشد و با استفاده از راهبرد مبتنی بر نظریه داده بنیان انجام پذیرفته است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده و به‌ منظور گردآوری اطلاعات، با روش نمونه‌گیری هدفمند و بکار گیری معیار اشباع نظری با 39 نفر از ﻣﻌﻠﻤﺎن دوره اﺑﺘﺪاﻳﻲ شهر تهران، کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺸﺎرﻛﺖﻛﻨﻨﺪﮔﺎن اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ مصاحبه انجام شد. برای بدست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در سه مرحله کد گذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. نتایج پژوهش حاضر، نشان دهنده‌ی استخراج بالغ بر 298 کد باز از مصاحبه‌ها و نیز احصاء 50 کد محوری و 7 کد انتخابی است.
یافته ها:نتایج نشان دهنده آسیب های آموزشی-درسی، عرفی-اجتماعی، پرورشی- تربیتی، روانی-عاطفی، حاکمیتی-قانونی، فرهنگی-هویتی و فلسفی - اعتقادی می باشد که لازم است مورد توجه سیاستگذاران این حوزه قرار گیرد. 
نتیجه گیری : لازمه مواجهه با آسیب ها توجه به آسیب ها و راهکارهای احصاء شده است .
واژه‌های کلیدی: آسیب شناسی، حجاب، عفاف، آموزش ابتدایی، نهادینه سازی حجاب، داده بنیاد
متن کامل [PDF 1146 kb]   (430 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كيفي
دریافت: 1402/2/20 | ویرایش نهایی: 1402/12/8 | پذیرش: 1402/5/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1402/5/29 | انتشار: 1402/10/2 | انتشار الکترونیک: 1402/10/2



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

aminizarin A, Rabani Z. (2023). Pathology of teaching methods of religious concepts with emphasis on the concept of hijab and chastity in schools. qaiie. 8(2), 81-100. doi:10.61186/qaiie.8.2.81
URL: http://qaiie.ir/article-1-977-fa.html

امینی زرین علیرضا، ربانی زهرا. آسیب‌شناسی آموزش و نهادینه‌سازی مفهوم حجاب و عفاف در دوره دوم ابتدایی (مورد مطالعه، درس هدیه های آسمان) مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1402; 8 (2) :100-81 10.61186/qaiie.8.2.81

URL: http://qaiie.ir/article-1-977-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 2 - ( 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4710
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)