[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 9، شماره 2 - ( 1403 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 46-29 برگشت به فهرست نسخه ها
آسیب‌شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دوره‌ی پیش‌دبستان از دیدگاه مربیان
علیرضا امینی زرین*1 ، نرجس علاقه بند2 ، زهرا ربانی2
1- غیر انتفاعی رفاه ، ar.aminizarrin@gmail.com
2- غیر انتفاعی رفاه
چکیده:   (527 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف آسیب‌شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دوره پیش‌دبستان از دیدگاه مربیان و ارائه راه‌کار انجام شده است.
روش: این پژوهش به شیوه کیفی و روش داده‌بنیاد با رویکرد ظاهرشونده (گلیزری) انجام پذیرفته است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه نیمه‌ساختاریافته بوده و به‌منظور گردآوری اطلاعات، با روش نمونه‌گیری هدف‌مند و به‌کارگیری معیار اشباع نظری با 17 نفر از معلمان دوره پیش‌دبستان شهر تهران به‌عنوان مشارکت‌کنندگان این پژوهش مصاحبه انجام شد. برای به‌دست آوردن اعتبار و روایی داده‌ها از دو روش بازبینی مشارکت‌کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت‌کننده در پژوهش استفاده شد. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان‌دهنده استخراج بالغ بر 104 کد باز از مصاحبه‌ها و نیز احصاء 20 کد محوری است که در 4 کد انتخابی آسیب‌های مرتبط با خانواده (با محوریت شناختی، مهارتی، هم‌سویی، مقتضیات زمانی و آگاهی دینی)، آسیب‌های مرتبط با کودک (با محوریت شناختی، شخصیتی، پرسش‌گری و منابع اطلاعاتی)، آسیب‌های مرتبط با معلم (با محوریت شناختی، مهارتی، بینشی و مقتضیات زمانی) و آسیب‌های مرتبط با محیط (با محوریت محیط فرهنگی، اجتماعی، هم‌سالان و رسانه) دسته‌بندی شده است.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان‌دهنده آسیب‌های مرتبط با کودک، آسیب‌های مرتبط با خانواده، آسیب‌های مرتبط با معلم وآسیب‌های مرتبط با محیط است.
واژه‌های کلیدی: آسیب شناسی، آموزش، مفهوم خدا، دوره پیش دبستان.
متن کامل [PDF 797 kb]   (185 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كيفي
دریافت: 1403/1/12 | ویرایش نهایی: 1403/9/17 | پذیرش: 1403/4/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1403/4/30 | انتشار: 1403/8/27 | انتشار الکترونیک: 1403/8/27



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

amini zarrin A, alaghband N, rabbani Z. (2024). Pathology of Teaching the Concept of Allah to Preschool Children. qaiie. 9(2), 29-46. doi:10.61186/qaiie.9.2.29
URL: http://qaiie.ir/article-1-1112-fa.html

امینی زرین علیرضا، علاقه بند نرجس، ربانی زهرا. آسیب‌شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دوره‌ی پیش‌دبستان از دیدگاه مربیان مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1403; 9 (2) :46-29 10.61186/qaiie.9.2.29

URL: http://qaiie.ir/article-1-1112-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 2 - ( 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4710
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)