[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 7، شماره 4 - ( 1401 ) ::
جلد 7 شماره 4 صفحات 32-7 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش آموزش و پرورش در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی (در چارچوب اقتصاد اسلامی)
عبدالله انصاری*
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ، abd_ansari@yahoo.com
چکیده:   (1568 مشاهده)
هدف: اهداف این پژوهش تبیین نقش آموزش و پرورش در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن در کشور است.
روش: برای این منظور روش تحلیل محتوای اسنادی به کار گرفته و جهت اولویت‌بندی از الگوی برخاسته از رویکرد مبتنی بر آرای خبرگان بسط یافته و به صورت چندگانه استفاده شده است. در بخش آرای خبرگانی، جامعه تحقیق اساتید دانشگاهی مرتبط، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش و مدیران و کارشناسان نهادهای مرتبط بودند که به طور هدفمند بر اساس میزان دانش، تخصص و علاقمندی به شرکت در مطالعه انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل یافته‌ها از آزمون فریدمن، تجزیه واریانس دوطرفه و تحلیل واریانس یک‌طرفه کروسکال- والیس به کار گرفته و استقلال گروه‌های نمونه از جوامع آماری مختلف آزمون شد.
یافته‌ها: نتایج اولویت‌بندی راهبردها و برنامه‌ها بر اساس میانگین رتبه‌ها نشان داد راهبرد"گسترش مشارکت آموزش و پرورش در تحقق اهداف‌ اقتصاد مقاومتی در کشور"، در میان راهبردهای چهارگانه دارای اولویت دوم است. همچنین برنامه "گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و تبیین سیاست‌های مربوطه مانند جهاد اقتصادی به همراه ترویج فرهنگ حفظ بیت‌المال و حقوق مردم، قانون‌گرائی و مسئولیت ‌پذیری در برابر محیط‌زیست " در میان مجموعه برنامه‌های مربوط به راهبرد گسترش مشارکت آموزش و پرورش در جامعه، اولویت نخست را دارد.
نتیجه‌گیری: با وجود تنوع در آرای صاحبنظران پیرامون تعریف اقتصاد مقاومتی و رابطه آن با اقتصاد اسلامی و تفاوت دیدگاه گروه‌های سه‌گانه اساتید، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش و مدیران و کارشناسان نهادهای مرتبط با آن، نزدیک شدن به توافق برای گفتمان‌سازی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور توصیه می‌شود.
واژه‌های کلیدی: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی
متن کامل [PDF 1385 kb]   (658 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1401/9/16 | ویرایش نهایی: 1402/2/19 | پذیرش: 1401/12/20 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/12/22 | انتشار: 1402/1/28 | انتشار الکترونیک: 1402/1/28



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ansari A. (2022). The Role of Education System in Creating the Discourse of Resistance Economy (within the Framework of Islamic Economy). qaiie. 7(4), 7-32. doi:10.52547/qaiie.7.4.7
URL: http://qaiie.ir/article-1-902-fa.html

انصاری عبدالله. نقش آموزش و پرورش در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی (در چارچوب اقتصاد اسلامی) مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1401; 7 (4) :32-7 10.52547/qaiie.7.4.7

URL: http://qaiie.ir/article-1-902-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 4 - ( 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4660
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)