[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 2، شماره 4 - ( 1396 ) ::
جلد 2 شماره 4 صفحات 142-123 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی دیدگاه دبیران علوم اجتماعی پیرامون نقش مطالعات اجتماعی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان
لطف‌اله عباسی سروک* 1، ایرج هاشمی2
1- گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران. ایران. ، Lot.Abasi_sarook@iauctb.ac.ir
2- مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران. ایران.
چکیده:   (3903 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه دبیران علوم اجتماعی پیرامون نقش مطالعات اجتماعی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است. روش پژوهش پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیۀ‌ دبیران علوم اجتماعی شهر تهران در مدارس دولتی و غیردولتی دوره اول متوسطه بودند که از این جامعه تعداد 155 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای و با استفاده از معادله نمونه‌گیری کوکران انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش‌نامه محقق‌ساخته بود که روایی آن با استفاده از روایی محتوایی با استفاده از قضاوت متخصصان و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ مورد بررسی و تایید قرار گرفت. داده‌های حاصل با استفاده از آمار توصیفی(میانگین‌، انحراف معیار) و آمار استنباطی(آزمون مجذور خی) تجزیه و تحلیل شد. یافته‌های حاصل حاکی از این است که حوزه مطالعات اجتماعی می‌تواند در درونی نمودن ارزش‌های ایثار و شهادت، باور به ارزش‌های دفاع مقدس‌، تبلیغ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی با خصوصیات و ویژگی‌ شهدا در دانش‌آموزان ایفای نقش کند. از این رو لازم است برنامه‌ریزان درسی در تدوین کتاب‌های درسی مطالعات اجتماعی به گسترش و ترویج این فرهنگ(ایثار و شهادت) اهتمام ویژه داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: فرهنگ ایثار و شهادت، کتاب درسی، حوزه مطالعات اجتماعی، دوره اول متوسطه.
متن کامل [PDF 4857 kb]   (1664 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1396/8/10 | ویرایش نهایی: 1397/5/27 | پذیرش: 1396/12/13 | انتشار: 1396/12/13 | انتشار الکترونیک: 1396/12/13



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbasi Sarouk L, hashemi I. (2017). The Viewpoints of Social Studies Teachers on the Role of Social Studies Education in Promoting the Culture of Self-Sacrifice and Martyrdom among Students. qaiie. 2(4), 123-142. doi:10.29252/qaiie.2.4.123
URL: http://qaiie.ir/article-1-116-fa.html

عباسی سروک لطف‌اله، هاشمی ایرج. بررسی دیدگاه دبیران علوم اجتماعی پیرامون نقش مطالعات اجتماعی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1396; 2 (4) :142-123 10.29252/qaiie.2.4.123

URL: http://qaiie.ir/article-1-116-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 4 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)