[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 8، شماره 4 - ( 1402 ) ::
جلد 8 شماره 4 صفحات 72-55 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی بسته اموزشی درس دین و زندگی مبتنی برتئوری انتخاب پر مسئولیت پذیری و عمل به باورهای دینی در دانش اموزان
مرضیه رضایی سلطان آبادی1 ، پروین کدیور* 2، اسماعیل سعدی پور (بیابانگرد)3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
2- دانشگاه خوارزمی ، kadivar220@yahoo.com
3- دانشگاه علامه
چکیده:   (387 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر، با هدف سنجش اثربخشی بسته آموزشی درس دین و زندگی مبتنی بر نظریه انتخاب بر مسئولیت‌پذیری و عمل به باورهای دینی در دانش‌آموزان دختر پایه دهم در سال تحصیلی 1403-1402 بود.
روش: طرح پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و به‌صورت پیش‌آزمون و پس‌آزمون همراه با گروه کنترل به تفکیک جنسیت بود. جامعه آماری شامل 360 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه دهم منطقه 18 تهران بودند، که نمونه آماری شامل دو گروه 30 نفره انتخاب شد. ابزار پژوهش، بسته آموزشی و پرسش‌نامه مسئولیت‌پذیری کردلو و پرسش‌نامه عمل به باورهای دینی معبد بود. روش تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر بود.
یافته‌ها: بسته آموزشی بر مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان دختر در سطح اطمینان 95% اثر معنادار است. (266/15F=، 01/0P<) و مقدار اندازه اثر نشان می‌دهد که میزان اندازه اثر آموزش بر مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان دختر نوجوان برابر 35 درصد بوده است، هم‌چنین این آموزش برعمل به باورهای دینی دانش‌آموزان دختر نوجوان در سطح اطمینان 95 درصد اثر معنادار ندارد. (117/0F=، 05/0P>) و میزان اندازه اثر آموزش برعمل به باورهای دینی دانش‌آموزان دختر نوجوان کم‌تر از 1 درصد بوده است.
نتیجه‌گیری: مداخله پژوهش‌گر منجر‌به افزایش میزان مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در نمونه آماری شد و با فراگیری اصول نظریه انتخاب، دانش‌آموزان دست به انتخاب‌های مسئولانه و مؤثر می‌زنند، این روش آموزش و مداخله منجر به افزایش میزان عمل به باورهای دینی دانش‌آموزان در نمونه آماری نشد.
واژه‌های کلیدی: بسته اموزشی، درس دین و زندگی، تئوری انتخاب، مسئولیت پذیری، عمل به باورهای دینی
متن کامل [PDF 1125 kb]   (99 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1402/2/25 | ویرایش نهایی: 1403/2/31 | پذیرش: 1402/6/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1402/7/10 | انتشار: 1403/3/1 | انتشار الکترونیک: 1403/3/1



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

rezaee soltan abadi M, kadivar P, sadipour E. (2023). the effectiveness of the teaching package of "Religionn and Life" based on "Choice Theory" on responsibility and practice of religious beliefs among students .. qaiie. 8(4), 55-72. doi:10.61186/qaiie.8.4.5
URL: http://qaiie.ir/article-1-1128-fa.html

رضایی سلطان آبادی مرضیه، کدیور پروین، سعدی پور (بیابانگرد) اسماعیل. اثربخشی بسته اموزشی درس دین و زندگی مبتنی برتئوری انتخاب پر مسئولیت پذیری و عمل به باورهای دینی در دانش اموزان مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1402; 8 (4) :72-55 10.61186/qaiie.8.4.5

URL: http://qaiie.ir/article-1-1128-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 4 - ( 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4652
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)