1. ابوالحسنی، زهرا؛ صفایی موحد، سعید(1398). ارائه چارچوب پیشنهادی برای برنامه درسی کار و فناوری مقطع متوسطه اول با تأکید بر الگوی کلاس معکوس، پژوهش در برنامه ریزی درسی، ۱۶(۶۱)، ۱-۱۳. 2. ابوالمعالی، خدیجه (1390). پژوهش کیفی از نظریه تا عمل. تهران: نشر علم. 3. انصاری، مریم؛ محسنی پور، محمدصادق(1397). بررسی دیدگاه دبیران دوره متوسطه پیرامون فرصتها و تهدیدهای تربیت اخلاقی در نظام آموزشگاهی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۳ (۱)، ۷-۳۰. 4. بازرگان، عباس (1398). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: نشر دیدار. 5. بدری گرگری، رحیم؛ واحدی، زهرا(1394). تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر رشد هوش اخلاقی دانشآموزان دختر، نشریه تفکر و کودک، 6(1)، 1-17. 6. جهانیان، رمضان؛ ساعی ارسی، ایرج؛ طیبا، مونا(1392). بررسی وضعیت هوش اخلاقی و ابعاد و مولفههای آن در دانشجویان (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه خوارزمی)، فصلنامه علوم رفتاری، 5(15)، 55-72. 7. چراغیان، حدیث؛ خانی، محمدحسین؛ زارعی توپخانه، محمد؛ مرادیان گیزه رود، سیده خدیجه(1394). رابطه بهزیستی معنوی با هوش اخلاقی و هدف در زندگی، فصلنامه اسلام و پژوهشهای روانشناختی، 1(2)، 107-120. 8. خالقی، نرگس؛ چناری، مهین(1394). رابطه هوش اخلاقی با نوعدوستی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 10(4)، 55-64. 9. دهقان منشادی، منصور(1396). بررسی رابطه هوش اخلاقی با وجدانکاری و تعهد سازمانی با تأکید بر رویکرد اسلامی در مدیران مدارس شهرستان میبد، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی،۲ (۳)، ۶۷-۸۶. 10. رام، سمیه؛ مهرمحمدی، محمود؛ صادقزاده قمصری، علیرضا؛ طلایی، ابراهیم(1396). آموزش خویشتنبانی به کودکان سنین ۷ تا ۱۴ سال؛ با کدام منطق و رویکرد؟ تحلیل نتایج یک مطالعه پدیدارنگارانه. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی،۲ (۳)، ۸۷-۱۱۶. 11. رمضان زاده، رشید؛ یزدانی، شهرام؛ خطیبی، راز(1388). آیا خلاصه نویسی در کلاس درس مزایایی دارد؟، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(4)، 396-397. 12. زارع، حسین؛ طالبی، سعید؛ صیف، محمدحسن(1389). آمار استنباطی پیشرفته، تهران: دانشگاه پیام نور. 13. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی(1398). کار و فنّاوری پایۀ نهم، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران. 14. سعدیپور، اسماعیل؛ ابراهیمی قوام، صغری؛ خباز،هاجر؛ درتاج، فریبرز؛ خامسان، احمد(1396). تأثیر آموزش برنامۀ ارتقاء راهبردهای تفکر چندجانبه(PATHS) بر احترام، همدلی و خویشتنداری کودکان پیشدبستانی با رویکرد اسلامی، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۲ (۴)، ۶۷-۹۸. 15. سیف اللهی، وجه اله (1387). راهنمای اقدام پژوهی در آموزش و پرورش، رشت: انتشارات گیلان. 16. صالحی، کیوان؛ بازرگان، عباس؛ صادقی، ناهید و شکوهی یکتا، محسن (1394)و بازنمایی ادراکات و تجارب زیسته معلمان از آسیبهای احتمالی ناشی از اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی. فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 5(9)، 59-99. 17. عسگری، محمد؛ علیزاده، حمید؛ کاظمی، مریم(1395). تاثیر آموزش بخشش درمانی بر کنترل خشم دانشآموزان، دانشگاه شهید چمران اهواز، 23(1)، 155-174. 18. علیاکبری، مهناز؛ علیپور، احمد؛ درنجفیشیرازی، مهناز(1393). اثربخشی قصه گویی بر مولفههای هوش اخلاقی کودکان دختر پیش دبستانی در شهر اصفهان، فصلنامه شناخت اجتماعی، 3(2)، 33-43. 19. فتوحی، محمود(1380). تحلیل تصویر دریا در مثنوی، پژوهشنامه علوم انسانی، 31، 1- 24. 20. فرهادینژاد، محسن؛ خانی، فاطمه (1397). مطالعۀ مؤلفههای هوش اخلاقی در پرتو اندیشههای امام علی(ع) در نهجالبلاغه. فصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغه، 6(24)، 51-70. 21. قاسمیپویا، اقبال (1381). راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت. 22. کوشی، زهر؛ موسیپور، نعمت الله؛ محبی، علی؛ آرمند، محمد(1397). شناسایی ابعاد و مؤلفههای تربیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی در دوره ابتدایی و ارائه مدل مفهومی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۳ (۲)، ۱۱۷-۱۴۲. 23. محمودی، محمدتقی؛ سیادت، سیدعلی؛ شادان فر، فائزه(1391). رابطه مؤلفه های هوش اخلاقی و رهبری تیمی مدیران گرو ههای آموزشی دانشگاههای شهر زاهدان. آموزش و ارزشیابی(علوم تربیتی)، 5(19)، 107-126. 24. مشفقی، مریم؛ لطیفی، زهره(1398). اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارتهای زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دانشآموزان دختر، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۴ (۱)، 145-162. 25. ملکی، مهدی؛ لیاقتدار، محمد جواد؛ نیلی، محمدرضا (1398). کاوشی پدیدارشناسانه بر تعیین مهارتهای اساسی برنامه درسی کار و فنّاوری. فنّاوری آموزش، 14(3)، 671-684. 26. مکیلانی، حسین؛ درانی، کمال؛ صالحی، کیوان. (1397). تحلیل پدیدارشناسانه باورهای دینی دانشآموزان و ارائه راهکارهایی برای کاهش چالشها و آسیبهای موجود. دین و ارتباطات. 25(1)، 157-192. 27. وزیری، شهرام؛ لطفی عظیمی؛ افسانه(1390). تاثیر آموزش همدلی در کاهش پرخاشگری نوجوانان، روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 8(30)، 167-175. 28. یادگاری، مطهره؛ صالحی، کیوان؛ سجادیه، نرگسسادات(1398). ارائه نظریه داده بنیاد برای تبیین فرایندهای جاری تربیت اخلاقی در مدارس متوسطه شهر تهران، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی،۴ (۲)، ۱۴۷-۱۸۶. 29. یوسفی مشهور، مریم؛ سیف، علی اکبر(1385). تاثیر راهبردهای سازماندهی، علامت گذاری و حاشیه نویسی و خلاصه کردن بر یادگیری مطالب، فصلنامه تعلیم و تربیت، 86، 125-137.
|