[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 6، شماره 3 - ( 1400 ) ::
جلد 6 شماره 3 صفحات 102-81 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مؤلفه‌های ارزیابی آموزشی-رفتاری معلمان و دبیران مدارس اسلامی: مورد مطالعه مدارس طلوع شهر تهران (یک مطالعه کیفی)
لیلا قرائیان1 ، اصغر زمانی* 2
1- دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی، تهران، ایران
2- عضو هیئت علمی، گروه مدیریت آموزش عالی، استادیارموسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران، ایران
چکیده:   (1961 مشاهده)
هدف: این پژوهش باهدف شناسایی مؤلفه‌های ارزیابی آموزشی- رفتاری معلمان و دبیران مدارس اسلامی طلوع انجام شد.
روش: مطالعه‌ای حاضر پژوهشی کاربردی است که به روش کیفی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه صاحب نظران، اعم از خبرگان نظری در حوزه ارزیابی آموزشی- رفتاری معلمان  و خبرگان تجربی در حوزه ارزیابی آموزشی- رفتاری معلمان  مدارس اسلامی طلوع بودند که  به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده‌اند. ابزار پژوهش  مصاحبه نیمه ساختار‌یافته‌ بود.  اعضای نمونه در این پژوهش پس از مصاحبه با  10نفر، اشباع نظری در پاسخ‌ها به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش کدگذاری تماتیک استفاده گردید.
یافتهها:  بر اساس نتایج مؤلفه‌های مؤثر در رابطه با ارزیابی آموزشی- رفتاری معلمان و دبیران مدارس اسلامی طلوع ، 69 مولفه  به صورت ویژگی‌های : اخلاقی و شخصیتی، ویژگی‌های تخصصی، مهارت‌های تدریس، ارزیابی آموزشی، کنش روانشناسانه و مدیریت کلاس استخراج شد. 19راهکار،  نیز به صورت راهکارهای آموزشی و راهکارهای رفتاری استخراج و تقسیم‌بندی شدند.
نتیجه گیری:  از پیامدهای مهم شناسایی مؤلفه‌های ارزیابی آموزشی- رفتاری معلمان و دبیران ؛  نوآوری آموزشی، کنترل و نظارت و ارزشیابی است.
واژه‌های کلیدی: آموزش، رفتار، ارزیابی معلمان، ارزیابی آموزشی-رفتاری، مدارس اسلامی.
متن کامل [PDF 1423 kb]   (920 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي- كيفي
دریافت: 1400/5/4 | ویرایش نهایی: 1400/9/15 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1400/9/9 | انتشار: 1400/9/15 | انتشار الکترونیک: 1400/9/15



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghoraian L, Zamani A. (2021). Identifying the Components of the Islamic Schools Teachers’ Educational-Behavioral Evaluation: A Case study of Tollou Schools in Tehran (a Qualitative Study). qaiie. 6(3), 81-102. doi:10.52547/qaiie.6.3.81
URL: http://qaiie.ir/article-1-784-fa.html

قرائیان لیلا، زمانی اصغر. شناسایی مؤلفه‌های ارزیابی آموزشی-رفتاری معلمان و دبیران مدارس اسلامی: مورد مطالعه مدارس طلوع شهر تهران (یک مطالعه کیفی) مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1400; 6 (3) :102-81 10.52547/qaiie.6.3.81

URL: http://qaiie.ir/article-1-784-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 3 - ( 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)