Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Applied Issues in Islamic Education

نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی



Volume 6, Number 1 (2021-5)


The Effect of the Thematic Memorization of the Qur’an on the Students’ Self-Regulation in Farahan
تاثیر حفظ موضوعی قرآن بر خودتنظیمی دانش‌آموزان دختر شهرستان فراهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Representing the Lived Parents’ Experience of How to Answer the Religious Questions of Their Primary School Children
بازنمایی تجربه زیسته والدین از چگونگی پاسخ‌دهی به سؤالات دینی فرزندان مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validating the Talent Management Model of Elementary School Teachers in the Formal and Public Education System of Iran Based on the Fundamental Reform Document of Education in the Islamic Republic of Iran
اعتباریابی مدل مدیریت استعداد معلمان ابتدایی در نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی ایران براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Parents’ Attitudes toward the Children with Disabilities Based on Religious Belief and Social Support: the Mediation of Marital Satisfaction
تبیین نگرش والدین نسبت به فرزند معلول براساس باور مذهبی و حمایت اجتماعی: میانجی گری رضایت زناشویی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relation between parent-child relationships with religious identities in students: The moderating role of gender
بررسی روابط والد فرزندی با هویت دینی در دانشجویان : نقش تعدیل‌کننده جنسیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an Optimal Pattern for Religious Education Curriculum at a Preschool
طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles