Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Applied Issues in Islamic Education

نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی



Volume 5, Number 2 (2020-10)


The Structural Relationship between Social Intelligence and Self-Differentiation Mediated by the Teachers’ Religiosity
روابط ساختاری هوش اجتماعی و خودمتمایزسازی با واسطه‌گری دین‌داری معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Positive Psychotherapy on Improving Psychological Adjustment of the Students with Suicidal Ideation: With an Emphasis on Religious Teachings
اثربخشی روان درمانی مثبت گرا با تأکید بر آموزه های دینی بر بهبود سازگاری روانشناختی دانش آموزان دارای افکار خودکشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Preparation and Evaluation of Validity and Reliability Indices of High School Students’ Ethical Behavior Rating Scale
آماده سازی، و بررسی شاخص‌های روایی و پایایی مقیاس درجه‌بندی رفتار اخلاقی دانش آموزان دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of the Citizenship Skills Training on the Citizenship Rights Awareness and Practice on These Rights in the First-Grade Junior High School Students according to Law Thesis of Imam Sajjad (as)
اثربخشی آموزش مهارت‌های شهروندی مبتنی بر رساله حقوق امام سجاد (ع) بر آگاهی از حقوق شهروندی و عمل به آن در دانش‌آموزان متوسطه اول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Place of the Components of the Jihadi Education in the First-Grade Junior High School Textbooks
بررسی جایگاه مولفه های تربیت جهادی در کتاب های درسی دوره متوسطه اول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Thematic Analysis of Iḥyā’ ‘Ulūm al-Dīn and Developing and Investigating the Validity and Reliability of the Islamic-Iranian Moral Intelligence Scale from the Viewpoint of Imam Mohammed al-Ghazali
تحلیل مضمون کتاب احیاء علوم الدین و ساخت و بررسی اعتبار و پایایی مقیاس هوش اخلاقی براساس دیدگاه امام محمد غزالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles