Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Applied Issues in Islamic Education

نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی



Volume 9, Number 2 (2024-10)


The Mediating Role of the Concept of God in the Relationship Between Religious Beliefs, and Teachers' Optimism and Professional Ethics
نقش واسطه ای تصور از خدا در ارتباط با باورهای مذهبی با خوش‌بینی و اخلاق حرفه‌ای معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing an Educational Program to Enhance Emotional Maturity Based on Islamic Teachings, and Evaluating Its Effectiveness on Moral Intelligence
تدوین برنامه آموزشی ارتقای بلوغ عاطفی مبتنی بر آموزه های اسلامی و ارزیابی اثربخشی آن بر هوش اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Psychological Capital and Adherence to Religious Beliefs in Predicting Perceived Stress among Students at Islamic Azad University, Kashan Branch
نقش سرمایه روانشناختی وعمل به باورهای مذهبی در پیش بینی استرس ادراک شده در دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing and Validating a Teacher-Leadership Model in the Education System Using a Mixed-Methods Approach
طراحی و اعتبارسنجی الگوی معلم‌رهبری در نظام تعلیم و تربیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology of Teaching the Concept of Allah to Preschool Children
آسیب‌شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دوره‌ی پیش‌دبستان از دیدگاه مربیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Foundations of the Counseling Model of Optimal Choice based on Quranic Verses
مبانی الگوی مشاوره انتخاب احسن مبتنی بر آیات قران کریم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles