Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Applied Issues in Islamic Education

نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی



Volume 5, Number 3 (2020-11)


Designing and validating the moral education model in the elementary of the educational system of the Islamic Republic of Iran
طراحی و اعتبار سنجی الگوی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Structural Relationships of the Islamic Lifestyle and the Academic Success with the Mediation through Adaptation to School
روابط ساختاری سبک زندگی اسلامی و موفقیت تحصیلی با واسطه‌گری سازگاری با مدرسه در دانش آموزان دوره‌ متوسطه‌ دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Mothers’ Parenting Styles and the Identity Base and Religiosity of Female Students in Senior High School
بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری مادران با پایگاه هویت و دینداری دانش آموزان دختران دوره متوسطه دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Model of the Structural Relationships between Religious Identity and Social Capital with the Quality of Life: the Mediating Role of Self-Differentiation
بررسی مدل روابط ساختاری بین هویت دینی و سرمایه اجتماعی با کیفیت زندگی: با آزمون نقش واسطه ای تمایزیافتگی خود در دانشجویان دانشگاه ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Providing an Iranian-Islamic Model for a Happy School in the Elementary Education System in Iran
شناسایی مولفه‌های مدرسه شاد در نظام آموزش ابتدایی ایران بر مبنای فرهنگ ایرانی– اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Training Spiritual Intelligence on Responsibility among the Junior High School Female Students in Qom in School Year 2019-2020
تأثیر آموزش هوش معنوی بر مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه اول شهر قم در سال 99-1398
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles