Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Applied Issues in Islamic Education

فصلنامه علمی پژوهشی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی



Volume 3, Number 1 (2018-4)


A Comparative Study of Social Thinking in Allameh Tabataba'i and Lipman’s Views and its Implications for Philosophy for Children (P4C)
بررسی تطبیقی تفکر اجتماعی در اندیشه علامه طباطبایی و لیپمن و استخراج دلالت‌های آن در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of the Epistemological Foundations of Transcendent Theosophy and Extracting its Implications for Aesthetic Education (Cultural and Art Domains)
بررسی مبانی معرفت‌شناختی حکمت متعالیه و استخراج کارکردهای آن در تربیت زیبایی‌شناختی(حوزه یادگیری فرهنگ و هنر)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing Resistance Economy Content Framework to be Included in the Learning Areas of the National Curricula Based on the Guidelines of Islamic Revolution Leader Ayatollah Khamenei
تدوین چارچوب محتوای اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ورود به حوزه های یادگیری در برنامه درسی ملی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Necessity of Paying Attention to the "Third Pole" in Religious Education and its Impacts on Educational Settings (Instructors, Learners and Classroom)
ضرورت توجه به "قطب سوم" در تربیت دینی و آثار آن بر فضای تربیتی (مربیان، فراگیران و کلاس درس)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Maktabalquran Preschool Educational Programs in Terms of Promoting Students’ Social Skills in Miandoab
بررسی اثربخشی آموزش های پیش دبستانی مکتب القرآن بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان شهرستان میاندوآب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying Opportunities and Threats of Moral Education in High Schools from Teachers’ Perspective
بررسی دیدگاه دبیران دوره متوسطه پیرامون فرصت‌ها و تهدیدهای تربیت اخلاقی در نظام آموزشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles