Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Applied Issues in Islamic Education

فصلنامه علمی پژوهشی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی



Volume 4, Number 1 (2019-3)


The Effectiveness of an Educational Package for an Islamic and Activity-based Method of Training Life Skills on the Moral Intelligence of Elementary School Girls
اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارت‌های زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دانش آموزان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of University Students’ Psychological Capital Components from Islamic Perspective
شناسایی مولفه های سرمایه های روانشناختی دانشجویان از دیدگاه اسلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Analysis of the Components of Extra-Role Behavior in Educational Organizations with an Emphasis on the Educational Teachings of Islam
رفتار فرانقشی در سازمان‌های آموزشی، تحلیل تطبیقی مولفه ها با تاکید بر آموزه های تربیتی اسلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factor Structure Test and Internal Consistency Measurement of a Questionnaire about the Educational Factors Affecting Religious Education of Students
آزمون ساختار عاملی و سنجش همسانی درونی پرسشنامه عوامل آموزشی مؤثر بر تربیت دینی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Priority of the Encouragement Approach in Education Based on the Verbal Prioritization and Postponement in the Quran and Providing Quranic Methods for its Application in the Official and Public Education of Iran
اولویت رویکرد تشویق در تعلیم و تربیت بر اساس تقدیم و تأخیرهای لفظی قرآن و ارائه روشهای قرانی برای تحقق آن در آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Evaluation of the Dimensions and Components of Soft Power of the Islamic Republic of Iran in the Fundamental Reform Document of Education
نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles