Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Applied Issues in Islamic Education

نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی



Volume 8, Number 3 (2023-12)


Phenomenology of Students’ Religious Questions and Analysis of ‘Religion and Life’ Textbooks Based on Them
پدیدارشناسی پرسش‌های دینی دانش آموزان و تحلیل کتب درسی دین و زندگی براساس آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the Competency Model of Cultural Managers from the Perspective of Nahj al-Balagha
ارائه الگوی شایستگی مدیران فرهنگی از دیدگاه نهج البلاغه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Components of Multicultural Education in Hediye-Haye Aseman (Gifts of Heaven) Textbooks in Elementary School Based on the Criteria of Philosophy for Children Curriculum
واکاوی مولفه‌های آموزش چندفرهنگی در کتاب ‌های هدیه‌های آسمان دوره‌ی ابتدایی بر اساس معیارهای برنامه درسی فلسفه برای کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interaction between structure and agency in the theory of the human as an agent and its educational implications for childhood
تعامل بین ساختار و عاملیت و اشارات تربیتی آن برای دوره کودکی؛ با تأکید بر نظریه انسان عامل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the perceptions of university professors about the components of the moral education curriculum in the elementary school and presenting the ideal model
تحلیل برداشت اساتید دانشگاه از مولفه های برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی و ارائه الگوی مطلوب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the position of the key elements and basic principles of the Iranian Islamic model of progress in textbooks First high school
بررسی جایگاه عناصر کلیدی و اصول پایه ای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کتاب های درسـی دوره متوسطه اول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles