نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی- درباره نشریه
دربارۀ نشریه

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1399/7/12 | 
     نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به زبان فارسی به همراه چکیده انگلیسی مبسوط منتشر می‌شود. این فصلنامه یک مجله علمی دسترسی آزاد است که زمینه انتشار مقالات علمی، پژوهشی، و مروری در حوزه‌های تعلیم و تربیت (فلسفه تعلیم و تربیت، مدیریت آموزشی، روان‌شناسی تربیتی و... ) با رویکرد اسلامی به منظور رشد و ارتقای هرچه بیشتر و بهتر آموزش و پرورش رسمی کشور را فراهم می‌نماید.
     فایل متن کامل مقالات به صورت
PDF در وبگاه نشریه قرار دارد و مراجعه‌کنندگان می‌توانند به صورت رایگان آنها را مطالعه و بارگیری کرده و در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. فصلنامه بر اساس مجوز شماره ۱۰۲۷۳۶/۱۸/۳ مورخ ۱۵/۵/۱۳۹۶وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری موفق به کسب رتیه علمی پژوهشی شده است. اولین شماره آن در زمستان ۱۳۹۴ به چاپ رسیده است.
 
ویژگی‌های برجسته نشریه
 - کلیه نویسندگان نسخه‌ای از گواهی و نامه پذیرش مقاله را دریافت می‌کنند.
 - کلیه مقاله‌های پذیرفته شده در قالب پی.دی.اف. قابل مشاهده، بارگیری و چاپ هستند.
 - مجله داوری تخصصی و همترازخوانی به صورت دو سر کور و گمنام می‌شود.
- نویسنده ظرف ۲-۳ ماه از ارسال مقاله، اعلان پذیرش یا رد آن را دریافت می‌کند.
 - مجله پشتوانه سازمانی و آرشیو کامل مقاله‌‌ها را دارد.
 - هیئت تحریریه معروف دارد.
 - مجله از شمار خوانندگان خیلی خوبی برخوردار است و جزو مجله‌های طراز اول حوزه علوم تربیتی در ایران است.
 - مجله از ضریب استنادی و ضریب تأثیر بالایی برخوردار است.
 - مجله در پایگاه‌های اطلاعاتی ملی و بین‌المللی نمایه‌سازی می‌شود.
 - مقاله‌های پذیرفته شده خیلی زود به صورت دسترسی آزاد منتشر می‌شوند.
 - به نامه‌های نویسندگان ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده می‌شود.
 
  
اطلاعات کتابشناختی مجله
عنوان فارسی مجله  مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
عنوان انگلیسی مجله Applied Issues in Islamic Education
عنوان تحت‌اللفظی مجله Masā̓il-i kārburdī-i ta̒līm va tarbiyyat-i islāmī
شاپا چاپی (ISSN)  شاپا چاپی        : ۳۱۵۱ - ۲۵۸۸
 شاپا الکترونیکی :  ۴۰۷۷ - ۲۵۸۸
حوزه موضوعی مجله  تعلیم و تربیت (فلسفه تعلیم و تربیت، مدیریت آموزشی، روان‌شناسی تربیتی و...)
زبان  فارسی (به همراه عنوان، مآخذ و چکیده انگلیسی مبسوط برای هر مقاله)
سال شروع انتشار  ۱۳۹۴، سال ۱، شماره ۱
فاصله انتشار  فصلنامه
محل انتشار  ایران،  تهران
ناشر  پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
صاحب امتیاز  وزارت آموزش و پرورش
مدیر مسئول  دکتر علی لطیفی
سردبیر  دکتر معصومه صمدی
وضعیت انتشار  فعال
نوع انتشار  چاپی و الکترونیکی
نوع و سیاست داوری  دو سو ناشناس (محرمانه و گمنام برای نویسنده و داور)؛ حداقل ۲ داور دو سو ناشناس)
مدت زمان بررسی اولیه مقاله  حداقل ۱۰ روز
مدت زمان داوری  حداکثر سه ماه؛ میانگین ۸ هفته.
شماره رده‌بندی کنگره (LC)  L۱۱ 
شماره رده‌بندی دیویی (DDC)  ۳۷۰.۷۲ 
شماره OCLC  ۱۲۲۳۹۹۹۴۳۰
نوع ماده  پیایند (ادواری)
آدرس وبگاه http://qaiie.ir 
نوع دسترسی  دسترسی آزاد، عمومی
نوع مجوز انتشار  CC-BY-NC
نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی  مقاله‌های ارسالی به مجله مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی با استفاده از نرم‌افزارهای همانندجو ایرانداک و سمیم‌نور و نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی iThenticate چک می‌شوند. در صورت تشخیص سرقت ادبی در متن فارسی یا چکیده انگلیسی، بلافاصله دفتر مجله مقاله دریافتی را رد کرده و نام نویسندگان را برای مدت پنج سال در لیست سیاه قرار می‌دهد. بنابراین، به همه نویسندگان پیشنهاد می‌شود که قبل از ارسال مقاله خود، متن کامل آن را با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی چک کنند.
نوع انتشار (هزینه‌های داوری و هزینه‌های چاپ و انتشار)  رایگان، دسترسی آزاد
نوع دسترسی به مقالات  دسترسی آزاد و رایگان (تمام‌متن)
مالک حق‌مؤلف / دارنده حق حق‌مؤلف  نویسندگان دارندۀ حق‌مؤلف مقالۀ خود بدون محدودیت هستند. نویسنده کنترل کاملی بر اثر علمی خود دارد (به عنوان مثال، حق استفاده مجدد، توزیع، انتشار مجدد و غیره را حفظ می‌کند).
منبع درآمد مجله  پشتیبانی سازمان مادر، کمک‌های مالی خیریه
توصیف  مجله مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به زبان فارسی به همراه چکیده انگلیسی مبسوط منتشر می‌شود. این فصلنامه یک مجله علمی دسترسی آزاد است که زمینه انتشار مقالات علمی، پژوهشی، و مروری در حوزه‌های تعلیم و تربیت (فلسفه تعلیم و تربیت، مدیریت آموزشی، روان‌شناسی تربیتی و... ) با رویکرد اسلامی به منظور رشد و ارتقای هرچه بیشتر و بهتر آموزش و پرورش رسمی کشور را فراهم می‌نماید.
بیانیه دسترسی آزاد
 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به عنوان ناشر مجله مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، بیانیه دسترسی آزاد بوداپست را به طور کامل می‌پذیرد و از آن پیروی می‌کند. این مجله، یک نشریه ادواری کاملاً دسترسی آزاد است. به این معنا که تمامی مقاله‌ها پس از پذیرش (به صورت زودآیند) و پس از چاپ (به صورت دسترسی آزاد و رایگان) بلافاصله از طریق اینترنت در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. استفاده، توزیع و به‌اشتراک‌گذاری مقاله در هر رسانه، شبکه و وبگاهی مجاز است، مشروط بر اینکه به نویسنده و مجله به درستی استناد و ارجاع داده شود. مزایای دسترسی آزاد برای نویسندگان عبارتند از:
- حفظ حق‌مؤلف توسط نویسندگان مقاله؛
- دسترسی رایگان و آزاد برای کلیه خوانندگان و کاربران در سراسر جهان؛
- افزایش دسترس‌پذیری، رؤیت‌پذیری، مشاهده‌پذیری و خوانایی مقاله‌ها؛
- افزایش استناد به مقاله‌ها؛
- فقدان محدودیت مکانی برای دسترسی؛ و
- انتشار سریع و به‌موقع.
رضایت آگاهانه  مشارکت‌کنندگان در پژوهش  در مجله مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، کلیه مشارکت‌کنندگان در مطالعه و پژوهش موضوعات انسانی حق حفظ حریم خصوصی را دارند و پژوهشگران نباید بدون رضایت آگاهانه آن را نقض کنند. اطلاعات هویتی و شناسایی مشارکت‌کنندگان، مانند نام و نام خانوادگی، و غیره، نباید به صورت نوشتاری، عکس یا شجره‌نامه منتشر شود؛ مگر اینکه این اطلاعات برای مقاصد علمی ضروری باشد و مشارکت‌کنندگان (یا والدین یا سرپرست) رضایت آگاهانه کتبی برای انتشار را ارائه کرده باشند. رضایت‌نامه مشارکت‌کنندگان باید مطابق مقررات ملی یا قوانین محلی در دفتر مجله، در محل کار پژوهشگران یا در هر دو جا مکتوب، مضبوط و بایگانی شود.
آدرس وبگاه نشریه http://www.qaiie.ir
رایانامه eduislamicyahoo.com
آدرس مکاتبه  نشانی: تهران، خیابان سپهبد قرنی، نرسیده به پل کریم­خان زند، نبش کوچه شهید قصرالدشتی، پلاک ۱۸۱، طبقه ششم، دفتر فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، کد پستی ۱۵۸۴۷۴۳۵۱۷
تلفن دفتر نشریه ۰۲۱-۸۸۸۴۳۲۵۳ داخلی ۲۴۹
 
 
   
نشانی مطلب در وبگاه نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی:
http://qaiie.ir/find-1.40.23.fa.html
برگشت به اصل مطلب