1. ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور و صلصالی، مهوش .(1390). روشهای تحقیق کیفی، تهران: نشر و تبلیغ بشری. 2. امیدوار، شبنم.(1395). دستورات خود مراقبتی از منظر قرآن و آموزههای اسلامی و تطبیق آن با دستورات بهداشتی در دانش پزشکی نوین. نشریه اسلام و سلامت. ۳ (۱) :۴۶-۳۸ 3. ایمان زاده، علی .(1399). پساساختارگرائی و تعلیم و تربیت، تبریز : انتشارات دانشگاه تبریز. 4. باقری نوع پرست، خسرو.(1386). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی(رویاروئی با مسائل نظری و عملی تعلیم و تربیت)، جلد دوم. چاپ دوم. تهران: انتشارات مدرسه. 5. راغب اصفهانی.(1388). مفردات. ترجمه حسین خداپرست و عبدالرحیم عقیقی بخشایشی. قم: انتشارات نوید اسلام. 6. رفیعی فر، شهرام (1384).زندگی بهتر: ارتقاء سلامت و تغییر عادت ها. چاپ اول. تهران: انتشارات مهر راوش. 7. رام، سمیه؛ مهرمحمدی، محمود؛ صادق زاده قمصری، علیرضا و طلایی، ابراهیم.(1396). آموزش خویشتنبانی به کودکان سنین ۷ تا ۱۴ سال؛ با کدام منطق و رویکرد؟ تحلیل نتایج یک مطالعه پدیدارنگارانه. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. ۲ (۳) :۱۱۶-۸۷. 8. زارع، الهام؛ سمیر، معصومه و شاه حسینی ، زهره.(1394). "تبیین مفهوم خود مراقبتی در نوجوانان" . مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، (4)4: 395-405. 9. ساروخانی، باقر.(1389). دایره المعارف علوم اجتماعی، تهران: کیهان. 10. سعیدی رضوانی محمود، غلامی فاطمه.(1400). بررسی پدیدارشناسانۀ پیشرانها و چالشهای رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. ۶ (۳) :۶۰-۳۷ 11. غباریبناب, باقر, فقیهی, علینقی, قاسمیپور, یداله. (1386). آثار صلهرحم از دیدگاه اسلام و روانشناسی و کاربردهای تربیتی آن. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 3(5), 81-114. 12. معماریان، ربابه.(1392). کاربرد مفاهیم و نظریه های پرستاری. تهران: انتشارات حیدری. 13. مفتون، فرزانه؛ شریفان، مژگان و نقی زاده موغاری، فاطمه.(1397). تبیین محورهای اصلی خود مراقبتی به تفکیک سطوح پیشگیری و تعیین ابعاد مدیریتی آن. نشریه پایش، (17)4: 361-370. 14. نبوی، سید صادق.(1399). بررسی میزان عمل به هنجارهای اسلامی توسط دانشآموزان پسر دوره متوسطه از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس و ارایه راهکارهای عملی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. ۵ (۱) :۱۲۸-۹۳ 15. نمکی، زهرا؛ اژه ای، جواد و دلاور، علی.(1376). مقایسه ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دبیرستانی دختر و پسر تیزهوش و عای. مجله استعدادهای درخشان. (2)6: ص 125-151. 16. نوحی، عصمت و عباس زاده، عباس.(1395). فرایند آموزش بیمار و تئوری خودمراقبتی Orem، یک مدل ادغام یافته در برنامه درسی: مطالعه ای کیفی. فصلنامه تحقیقات کیفی در علوم سلامت. (5)4: 419-431. 17. وزارت بهداشت(1394). یک عمر سلامت، با خود مراقبتی. آئین نامه معاونت بهداشت. دفتر آموزش و ارتقای سلامت 18. ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور و صلصالی، مهوش .(1390). روشهای تحقیق کیفی، تهران: نشر و تبلیغ بشری. 19. امیدوار، شبنم.(1395). دستورات خود مراقبتی از منظر قرآن و آموزههای اسلامی و تطبیق آن با دستورات بهداشتی در دانش پزشکی نوین. نشریه اسلام و سلامت. ۳ (۱) :۴۶-۳۸ 20. ایمان زاده، علی .(1399). پساساختارگرائی و تعلیم و تربیت، تبریز : انتشارات دانشگاه تبریز. 21. باقری نوع پرست، خسرو.(1386). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی(رویاروئی با مسائل نظری و عملی تعلیم و تربیت)، جلد دوم. چاپ دوم. تهران: انتشارات مدرسه. 22. راغب اصفهانی.(1388). مفردات. ترجمه حسین خداپرست و عبدالرحیم عقیقی بخشایشی. قم: انتشارات نوید اسلام. 23. رفیعی فر، شهرام (1384).زندگی بهتر: ارتقاء سلامت و تغییر عادت ها. چاپ اول. تهران: انتشارات مهر راوش. 24. رام، سمیه؛ مهرمحمدی، محمود؛ صادق زاده قمصری، علیرضا و طلایی، ابراهیم.(1396). آموزش خویشتنبانی به کودکان سنین ۷ تا ۱۴ سال؛ با کدام منطق و رویکرد؟ تحلیل نتایج یک مطالعه پدیدارنگارانه. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. ۲ (۳) :۱۱۶-۸۷. 25. زارع، الهام؛ سمیر، معصومه و شاه حسینی ، زهره.(1394). "تبیین مفهوم خود مراقبتی در نوجوانان" . مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، (4)4: 395-405. 26. ساروخانی، باقر.(1389). دایره المعارف علوم اجتماعی، تهران: کیهان. 27. سعیدی رضوانی محمود، غلامی فاطمه.(1400). بررسی پدیدارشناسانۀ پیشرانها و چالشهای رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. ۶ (۳) :۶۰-۳۷ 28. غباریبناب, باقر, فقیهی, علینقی, قاسمیپور, یداله. (1386). آثار صلهرحم از دیدگاه اسلام و روانشناسی و کاربردهای تربیتی آن. فصلنامه علمی تربیت اسلامی, 3(5), 81-114. 29. معماریان، ربابه.(1392). کاربرد مفاهیم و نظریه های پرستاری. تهران: انتشارات حیدری. 30. مفتون، فرزانه؛ شریفان، مژگان و نقی زاده موغاری، فاطمه.(1397). تبیین محورهای اصلی خود مراقبتی به تفکیک سطوح پیشگیری و تعیین ابعاد مدیریتی آن. نشریه پایش، (17)4: 361-370. 31. نبوی، سید صادق.(1399). بررسی میزان عمل به هنجارهای اسلامی توسط دانشآموزان پسر دوره متوسطه از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس و ارایه راهکارهای عملی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. ۵ (۱) :۱۲۸-۹۳ 32. نمکی، زهرا؛ اژه ای، جواد و دلاور، علی.(1376). مقایسه ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دبیرستانی دختر و پسر تیزهوش و عای. مجله استعدادهای درخشان. (2)6: ص 125-151. 33. نوحی، عصمت و عباس زاده، عباس.(1395). فرایند آموزش بیمار و تئوری خودمراقبتی Orem، یک مدل ادغام یافته در برنامه درسی: مطالعه ای کیفی. فصلنامه تحقیقات کیفی در علوم سلامت. (5)4: 419-431. 34. وزارت بهداشت(1394). یک عمر سلامت، با خود مراقبتی. آئین نامه معاونت بهداشت. دفتر آموزش و ارتقای سلامت 35. Acker, G. M. (2018). Self–care practices among social workers: do they predict job satisfaction and turnover intention?. Social Work in Mental Health, 16(6), 713-727. 36. Ahmad Sharoni, S. K., Abdul Rahman, H., Minhat, H. S., Shariff-Ghazali, S., & Azman Ong, M. H. (2018). The effects of self-efficacy enhancing program on foot self-care behaviour of older adults with diabetes: A randomised controlled trial in elderly care facility, Peninsular Malaysia. PloS one, 13(3), e0192417. 37. Alftberg, Å., & Hansson, K. (2012). Introduction: Self-care translated into practice. Culture Unbound, 4(3), 415-424. 38. Bressi, S. K., & Vaden, E. R. (2017). Reconsidering self care. Clinical Social Work Journal, 45(1), 33-38. 39. Choi, S. A., & Hastings, J. F. (2019). Religion, spirituality, coping, and resilience among African Americans with diabetes. Journal of Religion & Spirituality in Social Work: Social Thought, 38(1), 93-114. 40. Cook-Cottone, C. P., & Guyker, W. M. (2018). The development and validation of the Mindful Self-Care Scale (MSCS): An assessment of practices that support positive embodiment. Mindfulness, 9(1), 161-175. 41. Crane, P. J., & Ward, S. F. (2016). Self-healing and self-care for nurses. AORN journal, 104(5), 386-400. 42. Dennison, R. A., Ward, R. J., Griffin, S. J., & Usher‐Smith, J. A. (2019). Women's views on lifestyle changes to reduce the risk of developing type 2 diabetes after gestational diabetes: a systematic review, qualitative synthesis and recommendations for practice. Diabetic Medicine, 36(6), 702-717. 43. Denyes, M. J., Orem, D. E., & Bekel, G. (2001). Self-care: A foundational science. Nursing science quarterly, 14(1), 48-54. 44. Coaston, S. C. (2017). Self-Care through Self-Compassion: A Balm for Burnout. Professional Counselor, 7(3), 285-297. 45. FitzGerald, M. (2019). The core of care ethics. International Journal of Care and Caring, 3(3), 471. 46. Grise-Owens, E., Miller, J. J., Escobar-Ratliff, L., & George, N. (2018). Teaching note—Teaching self-care and wellness as a professional practice skill: A curricular case example. Journal of Social Work Education, 54(1), 180-186. 47. Gupta, S. K., Lakshmi, P. V. M., Kaur, M., & Rastogi, A. (2020). Role of self-care in COVID-19 pandemic for people living with comorbidities of diabetes and hypertension. Journal of family medicine and primary care, 9(11), 5495. 48. Horn, D. J., & Johnston, C. B. (2020). Burnout and self care for palliative care practitioners. Medical Clinics, 104(3), 561-572. 49. King, N., Horrocks, C., & Brooks, J. (2018). Interviews in qualitative research. sage. 50. Lewis, M. L., & King, D. M. (2019). Teaching self-care: The utilization of self-care in social work practicum to prevent compassion fatigue, burnout, and vicarious trauma. Journal of Human Behavior in the Social Environment, 29(1), 96-106. 51. London ML, Ladewig PW, Davidson MC, Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. Maternal & child nursing care. New York, NY: Pearson; 2015. 52. Marciano, L., Camerini, A. L., & Schulz, P. J. (2019). The role of health literacy in diabetes knowledge, self-care, and glycemic control: a meta-analysis. Journal of general internal medicine, 34(6), 1007-1017. 53. Miller, K., & Flint-Stipp, K. (2019). Preservice Teacher Burnout: Secondary Trauma and Self-Care Issues in Teacher Education. Issues in Teacher Education, 28(2), 28-45. 54. Murrell, A. J., Jones, R., & Petrie-Wyman, J. (2020). Developing inclusive ethical leaders: an experiential service-learning approach to leadership development among millennials. In Inclusive Leadership (pp. 354-362). Routledge. 55. Narasimhan, M., & Kapila, M. (2019). Implications of self-care for health service provision. Bulletin of the World Health Organization, 97(2), 76. 56. Pieren, J. A., & Bowen, D. M. (2019). Darby and Walsh Dental Hygiene E-Book: Theory and Practice. Elsevier Health Sciences. 57. Streubert, H. J., & Carpenter, D. (2011). Designing data generation and management strategies. Qualitative Research in Nursing: Advancing the Humanistic Imperative. 5ta ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 33-55. 58. Todres, L. & Holloway, I. (2016). Phenomenology. In K. Gerrish & A. Lacey(Eds.). The Research Process in Nursing(pp. 224–38). Oxford, Blackwell. 59. Tsima, B. M., Masupe, T., & Setlhare, V. (2020). Service-learning in response to the coronavirus disease 2019 pandemic: Emerging lessons from the Department of Family Medicine and Public Health at the University of Botswana. African journal of primary health care & family medicine, 12(1), 1-3. 60. Van Manen, M. (2016). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy. Routledge. 61. Watkins, Y. J., Quinn, L. T., Ruggiero, L., Quinn, M. T., & Choi, Y. K. (2013). Spiritual and religious beliefs and practices and social support’s relationship to diabetes self-care activities in African Americans. The Diabetes Educator, 39(2), 231-239. 62. Wilkinson, A., & Whitehead, L. (2009). Evolution of the concept of self-care and implications for nurses: a literature review. International Journal of nursing studies, 46(8), 1143-1147. 63. Zahniser, E., Rupert, P. A., & Dorociak, K. E. (2017). Self-care in clinical psychology graduate training. Training and Education in Professional Psychology, 11(4), 283.
|