@article{ author = {Pakmehr, Hamideh and AminKhandaghi, Maghsoud and Ghandili, Seyed Javad and SaeidiRezvani, Mahmoo}, title = {The Nature of Discourse Making of the Islamic Revolution’s Doctrines and Its Characteristics in the Curricula of the Educational System of the Islamic Republic of Iran}, abstract ={The present study was undertaken to investigate the nature of discourse making of the Islamic revolution’s doctrines and its characteristics in the curricula of the educational system of the Islamic Republic of Iran. The method of this qualitative inquiry was analytical. The population of the study comprised all relevant databases that were identified at first, then were studied purposefully and deeply as well as analyzed continuously. At first, the nature of discourse making was probed and the findings indicated ten basic characteristics with an emphasis on ideology, identifying floating and contradicting signifiers with ideology, paying attention to human nature, social acceptability, planning, hegemony, demandingness, accessibility, discourse making as technology of soft power and attention to political-social requirements. In addition, the theoretical consequences of discourse making approach in curricula were studied in terms of macro/basic and technical/special perspectives and also practical consequences were examined in terms of the aforementioned approach, according to three areas of knowledge, attitude and performance of learners in facing with the Islamic revolution’s doctrines and enhancing soft power of the Islamic Republic of Iran through the curricula}, Keywords = {discourse making, ideology, doctrine, Islamic revolution, curriculum, education, Islamic Republic of Iran }, volume = {2}, Number = {3}, pages = {7-40}, publisher = {ministry of education islamic republic of iran}, title_fa = {ماهیت گفتمان‌سازی آموزه‌های انقلاب اسلامی و ویژگی های آن در برنامه‌های درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa ={مطالعه حاضر با هدف بررسی چیستی گفتمان­سازی آموزه­های انقلاب اسلامی در برنامه­ های درسی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و ویژگی های آن صورت گرفته است. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیلی است. جامعه تحلیلی کلیه پایگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با موضوع تحقیق بوده که ابتدا شناسایی و سپس به صورت هدفمند و عمیق مطالعه و به طور مستمر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های حاصله حاکی از این است که در این پژوهش ابتدا ماهیت و چیستی گفتمان­سازی تبیین و ده ویژگی اساسی با تأکید بر ایدئولوژی، شناسایی دال‌های شناور نما و متناقض با ایدئولوژی، توجه به فطرت، دارا بودن وجهه اجتماعی، برنامه‌ریزی، هژمونی سازی، مطالبه گری، قابل دسترس سازی، گفتمان‌سازی به مثابه فناوری قدرت نرم و توجه به اقتضائات سیاسی-اجتماعی احصا گردید. علاوه بر این پیامدهای نظری حاصل از رویکرد گفتمان‌سازانه در برنامه‌های درسی از دو منظر کلان/اساسی و فنی/ویژه و همچنین پیامدهای عملیِ آن از حیث تأثیر رویکرد مذکور بر سه حوزه شناخت، نگرش و عملکرد فراگیران در مواجهه با آموزه‌های انقلاب اسلامی و افزایش قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق برنامه‌های درسی بررسی گردید.   }, keywords_fa = {گفتمان‌سازی, ایدئولوژی, آموزه,انقلاب اسلامی, برنامه درسی, آموزش و پرورش, جمهوری اسلامی ایران}, doi = {10.29252/qaiie.2.3.7}, url = {http://qaiie.ir/article-1-41-en.html}, eprint = {http://qaiie.ir/article-1-41-en.pdf}, journal = {Journal of Applied Issues in Islamic Education}, issn = {2588-3151}, eissn = {2588-4077}, year = {2017} } @article{ author = {Davoudi, Mohamm}, title = {The Position and Role of Purification in Educational Discourses (Happiness Discourse, Health Discourse, Austerity Discourse and Quranic Discourse)}, abstract ={The present research sought to investigate the role and position of purification in educational discourses, namely, happiness, health and austerity discourse in comparison to Quranic discourse. The research method is qualitative focusing on inferential-analytic and comparative-analytic methodology. The population of the study consisted of the books, documents, and educational databases related to purification and discourse making. The sources which covered research parameters were purposefully selected and deeply studied. The findings revealed that in all three discourses, purification enjoys the highest position. In the happiness discourse the education process is twofold: a section on purification and a section on instruction. The position and role of purification equals that of instruction. In health discourse, purification is the whole process of education and enjoys an irreplaceable and invaluable position. In austerity discourse, instruction does not enjoy any position in the process of education since this perspective believes that purification is knowledge-inducer and does not need instruction. In this view the process of education is twofold: a section on purification and a section on tahlieh (decorate oneself with moral virtues); purification is both a precondition for actualization of tahlieh and aim of education. In Quranic discourse, the process of education is twofold: instruction and purification. Such discourse disagrees with discourse of austerity and that of health while close to that of happiness. Ultimately, in formal education, purification should equal instruction in terms of position and the necessary compatible plans should be provided.  }, Keywords = {purification, educational discourse, austerity discourse, happiness discourse, health discourse, Quranic discourse, formal education}, volume = {2}, Number = {3}, pages = {41-66}, publisher = {ministry of education islamic republic of iran}, title_fa = {جایگاه و نقش تزکیه در گفتمان‌های تربیتی (گفتمان سعادت، گفتمان سلامت، گفتمان ریاضت و گفتمان قرآنی)}, abstract_fa ={هدف از انجام این پژوهش بررسی جایگاه و نقش تزکیه در سه گفتمان تربیتی سعادت، ریاضت و سلامت و مقایسه آن با گفتمان تربیتی قرآنی است. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیلی- استنباطی و تحلیل تطبیقی است. جامعه تحلیلی کلیه کتاب‌ها، اسناد و پایگاه‌های تربیتی مرتبط با موضوع تزکیه و گفتمان‌سازی بوده که به‌طور هدفمند از این جامعه بخش‌هایی که مولفه‌های پژوهشی را پوشش می­داده است فیش‌برداری و به‌طور عمیق مورد مطالعه قرار گرفته است. همزمان با جمع‌آوری داده­ها، اطلاعات جمع‌آوری شده به‌طور مستمر و پیوسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های حاصل حاکی از این است که در هر سه گفتمان، تزکیه از جایگاهی رفیع برخوردار است. در گفتمان سعادت فرایند تربیت دو بخشی است: بخشی از آن تزکیه و بخش دیگر آن تعلیم است. جایگاه و نقش تزکیه در فرایند تربیت هم ارز تعلیم است. در گفتمان سلامت، تزکیه همه فرایند تربیت است و نقش و جایگاه آن بی‌بدیل و بی‌نظیر است. در گفتمان ریاضت، تعلیم در فرایند تربیت جایگاهی ندارد. زیرا این دیدگاه معتقد است تزکیه معرفت آفرین است و نیازی به تعلیم نیست. در این گفتمان (ریاضت) فرایند تربیت دو بخشی است: بخشی از آن تزکیه و بخش دیگر تحلیه است. تزکیه هم شرط لازم برای تحقق تحلیه است و هم شرط لازم برای تحقق هدف تربیت. در گفتمان تربیتی قرآن، فرایند تربیت دو بخش دارد: تعلیم و تزکیه. گفتمان تربیتی قرآن با گفتمان ریاضت و گفتمان سلامت مخالف و به گفتمان سعادت بسیار نزدیک است. و نهایتاً این که در آموزش و پرورش رسمی تزکیه باید جایگاهی هم ارز آموزش داشته باشد و متناسب با آن برنامه‌های لازم تدارک دیده شود.  }, keywords_fa = {تزکیه, گفتمان تربیتی, گفتمان ریاضت, گفتمان سعادت, گفتمان سلامت, گفتمان تربیتی قرآن, آموزش و پرورش رسمی}, doi = {10.29252/qaiie.2.3.41}, url = {http://qaiie.ir/article-1-102-en.html}, eprint = {http://qaiie.ir/article-1-102-en.pdf}, journal = {Journal of Applied Issues in Islamic Education}, issn = {2588-3151}, eissn = {2588-4077}, year = {2017} } @article{ author = {DehghanManshadi, Mansoor}, title = {Investigating the ethical intelligence relationship with work conscience and organizational commitment with Emphasizing the Islamic approach of Meybod city school principals}, abstract ={The purpose of the present study was to investigate the relationship between ethical entelligence, work ethics, and organizational commitment among school principals in Meybod with an emphasis on the Islamic approach. This study had a descriptive-correlational design. The statistical population of the study comprised all school principals at different stages of education in Meybod in academic year 2016-2017. The sample size was determined based on Krejcie and Morgan ‌Table (1970) and 108 indiviuals were selected through random stratified sampling method. The instruments included Lennick and Kiel's Ethical Intelligence Questionnaire ‌(2005), Costa and McCrae Work Ethics Questionnaire‌(1992), and Organizational Commitment Questionnaire (Mowday, Porter & Steers, 1992). The reliabililty and validity of the instruments were approved by psychometric criteria. The obtained data were analyzed by using Pearson correlation coefficient and stepwise multivariate regression analysis. Results indicated that moral intelligence had the predicitive power for work ethics and organizational commitment. More specifically, among the components of moral intelligence, the best predictors of work ethics were standing up for what is right‌ in the first stage and standing up for what is right as well as admitting mistakes and failures‌ in the second stage. Furthermore, among the components of moral intelligence, the best predictors of organizational commitment were actively caring about others in the first stage, telling the truth‌ in the second stage, and admitting mistakes and failures‌ in the third stage  }, Keywords = {Ethical Intelligence, Islamic‌ approach, Organizational Commitment, Work Conscience}, volume = {2}, Number = {3}, pages = {67-86}, publisher = {ministry of education islamic republic of iran}, title_fa = {بررسی رابطه هوش اخلاقی با وجدان‌کاری و تعهد سازمانی با تأکید بر رویکرد اسلامی در مدیران مدارس شهرستان میبد}, abstract_fa ={هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش اخلاقی با وجدان‌کاری و تعهد سازمانی با تاکید بر رویکرد اسلامی در مدیران مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان میبد است که به روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران مدارس دوره‌های تحصیلی شهرستان میبد در سال تحصیلی 96-95 می‌باشند که از این جامعه با استفاده از جدول نمونه‌گیری کرجسی و مورگان(1970)، نمونه‌ای معادل 108 نفر تعیین گردید. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه هوش اخلاقی لنیک و کیل‌(2005)، پرسش‌نامه وجدان‌کاری کاستا و مک‌کری‌(1992) و پرسش‌نامه تعهد سازمانی مؤدی، پورتر و استیرز‌(1992) بود که روایی و پایایی هر سه پرسش‌نامه با استفاده از ملاک‌های روان‌سنجی احراز گردید. داده‌های حاصل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد هوش اخلاقی توان پیش‌بینی وجدان‌کاری و تعهد سازمانی را دارد. از مولفه‌های هوش اخلاقی بهترین پیش‌بینی‌کننده وجدان‌کاری، درگام اول مولفه استقامت و پافشاری برای حق‌ و در گام دوم مولفه استقامت و پافشاری برای حق و اقرار به اشتباهات و شکست‌ها‌ بوده است. همچنین از مولفه‌های هوش اخلاقی بهترین پیش‌بینی‌کننده‌های تعهد سازمانی در گام اول مولفه فعالانه علاقه‌مند بودن به دیگران‌، در گام دوم مولفه راستگویی ‌و در گام سوم مولفه اقرار به اشتباهات و شکست‌ها‌ بوده است.}, keywords_fa = {تعهد سازمانی, رویکرد اسلامی, وجدان کاری, هوش اخلاقی }, doi = {10.29252/qaiie.2.3.67}, url = {http://qaiie.ir/article-1-72-en.html}, eprint = {http://qaiie.ir/article-1-72-en.pdf}, journal = {Journal of Applied Issues in Islamic Education}, issn = {2588-3151}, eissn = {2588-4077}, year = {2017} } @article{ author = {Ram, Somayyeh and Mehrmohammadi, Mahmoud and Sadeqzadeh, Alireza and Talaee, Ebrahim}, title = {Curriculum Rationales and Approaches for Self-Control Education of 7 to 14-Year-Old Students: A Phenomenograghic Study}, abstract ={The aim of this study was to explore, through a phenomenographic study, the rationales and approaches of selected implemented curriculums for “selfcontrol”. This is an important area to investigate because a central value in the field of religious education is a radical shift from external control to an internal self-control. Moreover, recently there have been various attempts to plan and carry out some educational interventions in the country which are worth investigating. To do so, educational experiences about this subject were considered and semi-structured interviews with teachers were carried out. It is worth mentioning that the participants of this qualitative research were selected via purposive sampling and the obtained data were analyzed through analytic, inductive method. Findings of this phenomenographic research are: In the main category of “rationale of self-control curriculum” there were two subcategories, i.e., “religious rationale” and “pre-religious or anthropological rationale”. In the main category of “curriculum approaches about freedom or obedience of learners” three subcategories were identified: “maximum freedom irrespective of learners’ age”, “maximum obedience regardless of learners’ age” and “freedom and obedience in accordance with learners’ age and conditions”.}, Keywords = {self-control education, phenomenography, religious and moral education, 7 to 14- year-old students, Islamic approach }, volume = {2}, Number = {3}, pages = {87-116}, publisher = {ministry of education islamic republic of iran}, title_fa = {آموزش خویشتن‌بانی به کودکان سنین 7 تا 14 سال؛ با کدام منطق و رویکرد؟ تحلیل نتایج یک مطالعه پدیدارنگارانه}, abstract_fa ={نظر به اهمیت چرخش نظام تربیت رســمی و عمومی از کنتــرل بیرونی و ایجاد محدودیت به خویشــتن بانی(تقوا)، ارزش مداری عقلانی، مسئولیت پذیری و اهمیت مداخلات تربیتی، هدف پژوهش حاضر، شناسایی، بررســی منطق و رویکردهای برنامه درسی عملیاتی شده آموزش خویشتن بانی به مدد یک مطالعه پدیدارنگاری است. برای دست یابی به این هدف، از میان تجارب سال با روش نمونه گیری 14 تا 7تربیتی موجود در فضای آموزش رسمی و غیررسمی در سنین هدفمند، با اســتفاده از ابزار مصاحبه نیمه ســاختار یافته، تجارب تربیتی که برنامه درســی عملیاتی شده در حوزه خویشتن بانی مورد توجه قرار گرفت. داده های حاصل با استفاده از روش کیفی(استقرای تحلیلی) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های حاصل از تحلیل محتوای کیفی داده های جمع آوری شده از معلمان دارای تجربه آموزش خویشتن بانی نشان می دهد در مقوله «منطق برنامه آموزش خویشتن بانی» دو زیرمقوله «آموزش براساس منطق درون دینی» و «آموزش براســاس منطق انسان نگرانه» قابل شناسایی است. هم چنین در زمینه رویکردهای آموزش خویشــتن بانی نیز مقوله «انــواع رویکردها در قبال حــدود آزادی و اطاعت پذیری یادگیرندگان» با ســه زیرمقوله «رویکرد آزادی حداکثری فارغ از سن یادگیرندگان»، «رویکرد اطاعت پذیری حداکثری فارغ از سن یادگیرندگان» و «رویکرد آزادی و اطاعت پذیری وابسته به سن و شرایط یادگیرندگان» شناسایی شد.}, keywords_fa = {آموزش خویشتن‌بانی, پدیدارنگاری, تربیت دینی و اخلاقی, کودکان هفت تا چهارده سال, رویکرد اسلامی}, doi = {10.29252/qaiie.2.3.87}, url = {http://qaiie.ir/article-1-53-en.html}, eprint = {http://qaiie.ir/article-1-53-en.pdf}, journal = {Journal of Applied Issues in Islamic Education}, issn = {2588-3151}, eissn = {2588-4077}, year = {2017} } @article{ author = {saba, Bahman and aslefatahi, bahram}, title = {The Impact of Spiritual Intelligence Training - with an Emphasis on the Quranic Teachings- on Reactions to Academic Stress and Academic Self-Efficacy among High School Boys in Shabestar}, abstract ={The aim of this study was to examine the impact of spiritual intelligence training - with an emphasis on the Quranic teachings - on reactions to academic stress and academic self-efficacy among students. This quasi-experimental research had a pretest-posttest control group design. The population of the study included all tenth-grade boys in Shabestar in academic year 20152016. The sample was drawn via convenience sampling and 40 students were selected and randomly assigned to experimental and control groups. The experimental group received eight sessions of spiritual intelligence training. The research instruments comprised Gadzella’s Student-Life Stress Inventory(SLSI, 1991) and the Morgan-Jinks Student Efficacy Scale(MJSES, 1999). The content validity of the questionnaires was confirmed by experts and the overall reliability coefficients obtained for SLSI and MJSES were 0.83 and 0.85, respectively. The research hypotheses were analyzed through covariance analysis. Results demonstrated that spiritual intelligence training had a significant impact on students’ reactions to academic stress. In addition, spiritual intelligence training had a significant effect on students’ academic self-efficacy . Due to the fact that stress is a prevailing problem among students, it is recommended that a number of initiatives be designed to familiarize teachers, students as well as families with spiritual intelligence.     }, Keywords = {spiritual intelligence, reactions to academic stress, academic self-efficacy }, volume = {2}, Number = {3}, pages = {117-136}, publisher = {ministry of education islamic republic of iran}, title_fa = {تاثیر آموزش هوش معنوی با تاکید بر آموزه های قرآنی، بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر}, abstract_fa ={هدف از پژوهش حاضر، بررســی تأثیر آموزش هوش معنوی با تاکیــد بر آموزه های قرآنی، بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان است. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش، کلیه  شهرستان شبستر بودند که از 1394-95 دانش آموزان پســر پایه دوم متوسطه سال تحصیلی  نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند 40 بین آن ها تعداد  8 و آزمودنی ها به طور تصادفی به دو گروه آزمایشــی و کنترل تقسیم شدند و گروه آزمایشی جلسه آموزش هوش معنوی را دریافت کرد. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسش نامه های استرس ) بود. روایی ابزارها به 1999) و خودکارآمدی تحصیلی(جینکس و مورگان، 1991تحصیلی(گادزلا، روش روایی محتوایی به تائید صاحب نظران رسید و ضریب اعتبار بدست آمده برای پرسش نامه  محاسبه شد. فرضیه های 0/85 و برای پرسش نامه خودکارآمدی تحصیلی 0/83استرس تحصیلی پژوهش با استفاده از روش تحلیل کوواریانس، مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش هوش معنوی بر واکنش به اســترس تحصیلی دانش آموزان موثر می باشد. همچنین آمــوزش هوش معنوی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان نیز موثر می باشــد. بنابر این از آن جایی که استرس تحصیلی در دانش آموزان، شیوع بالایی دارد، پیشنهاد می شود در آموزش و پرورش طرحی برای آشنایی مربیان، معلمان، دانش آموزان و خانواده ها با محتوای هوش معنوی در نظر گرفته شود  }, keywords_fa = {هوش معنوی, واکنش به استرس تحصیلی, خودکارآمدی تحصیلی و آموزه های قرآنی }, doi = {10.29252/qaiie.2.3.117}, url = {http://qaiie.ir/article-1-34-en.html}, eprint = {http://qaiie.ir/article-1-34-en.pdf}, journal = {Journal of Applied Issues in Islamic Education}, issn = {2588-3151}, eissn = {2588-4077}, year = {2017} } @article{ author = {MohammadiShoreh, Tayyebeh and Farajollahi, Mehr}, title = {he Role of Modeling Method of School Systems’ Staff and Administrators in Predicting Tehrani Female Students’ Religiosity}, abstract ={The present study was carried out to investigate the role of modeling method of school systems’ staff and administrators [principals, vice-principals for extracurricular programs, and heavenly messages (Payamhay-e-Asemani) instructors] in predicting Tehrani female students’ religiosity. The research method was descriptive and correlational. The statistical population of the study comprised high school girls in Tehran. The sample size was determined based on Krejcie and Morgan Table (1970) and 280 students were selected through multi-stage cluster sampling method. The instruments included Fazaeli’s Questionnaire on the Modeling Method of School Systems’ Staff and Administrators (2003) in three forms (principals, vice-principals for extracurricular programs, and heavenly messages instructors) as well as Religiosity Questionnaire (Shojaeezand, 2005) whose validity and reliability were confirmed by psychometric criteria. The obtained data were analyzed by using correlation coefficient and multiple regression. Results indicated that there was a significant, positive correlation between the modeling method of principals and heavenly messages instructors and students’ religiosity. Moreover, the modeling method of principals and religious teachings instructors could predict students’ religiosity. Furthermore, there was a relationship between the modeling method of vice-principals for extracurricular programs and students’ religiosity; nevertheless, results of regression analysis showed that the aforementioned modeling method did not have the power of predicting students’ religiosity.  }, Keywords = {religiosity, high school students, school systems’ staff and administrators (principals, vice-principals for extracurricular programs, and heavenly messages instructors), modeling method}, volume = {2}, Number = {3}, pages = {137-160}, publisher = {ministry of education islamic republic of iran}, title_fa = {بررسی نقش روش الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی در پیش بینی دین داری دانش آموزان دختر شهر تهران}, abstract_fa ={هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش روش الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی(مدیران، معاونان پرورشی و دبیران پیام های آسمانی) در پیش بینی دین داری دانش آموزان دختر شهر تهران است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبســتگی است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر  نفر به روش 280 )1970 دوره متوسطه شهر تهران بود که براســاس جدول کرجسی و مورگان( خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شــدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه ) در سه فرم(مدیر آموزشگاه، معاون 1382 تربیت الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی فضائلی( ) بود که 1384 پرورشــی و دبیر پیام های آسمانی) و پرسش نامه سنجش دین داری شجاعی زند( روایی و پایایی آن توسط ملا کهای روان سنجی مورد تایید قرار گرفت. داده های حاصل توسط ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل گرفت. یافته های پژوهش حاکی از این است که بین روش الگویی مدیران مدارس، دبیران پیام های آسمانی و دین داری دانش آموزان همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و روش الگویی مدیران مدارس و دبیران پیام های آسمانی از قدرت پیش بینی دین داری دانش آموزان برخوردارند. دیگر یافته این پژوهش وجود رابطه بین روش الگویی معاون پرورشی مدرسه و دین داری دانش آموزان دختر بود که علی رغم وجود رابطه بین این متغیرها تحلیل رگرسیون نشان داد که روش الگویی معاون پرورشی مدرسه از قدرت پیش بینی دین داری دانش آموزان برخوردار نیست.  }, keywords_fa = {دین داری, دانش آموزان دوره متوســطه, کارگزاران نظام آموزشگاهی(مدیران, واژگان کلیدی: معاونان پرورشی و دبیران پیام های آسمانی), روش الگویی.}, doi = {10.29252/qaiie.2.3.137}, url = {http://qaiie.ir/article-1-99-en.html}, eprint = {http://qaiie.ir/article-1-99-en.pdf}, journal = {Journal of Applied Issues in Islamic Education}, issn = {2588-3151}, eissn = {2588-4077}, year = {2017} }