[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 2، شماره 3 - ( 1396 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 160-137 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش روش الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی در پیش بینی دین داری دانش آموزان دختر شهر تهران
طیبه محمدی شوره1 ، مهران فرج اللهی* 2
1- فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب. ایران.
2- برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب. ایران. ، farajollahim@yahoo.com
چکیده:   (4920 مشاهده)
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش روش الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی(مدیران، معاونان پرورشی و دبیران پیام های آسمانی) در پیش بینی دین داری دانش آموزان دختر شهر تهران است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبســتگی است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر  نفر به روش 280 )1970 دوره متوسطه شهر تهران بود که براســاس جدول کرجسی و مورگان( خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شــدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه ) در سه فرم(مدیر آموزشگاه، معاون 1382 تربیت الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی فضائلی( ) بود که 1384 پرورشــی و دبیر پیام های آسمانی) و پرسش نامه سنجش دین داری شجاعی زند( روایی و پایایی آن توسط ملا کهای روان سنجی مورد تایید قرار گرفت. داده های حاصل توسط ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل گرفت. یافته های پژوهش حاکی از این است که بین روش الگویی مدیران مدارس، دبیران پیام های آسمانی و دین داری دانش آموزان همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و روش الگویی مدیران مدارس و دبیران پیام های آسمانی از قدرت پیش بینی دین داری دانش آموزان برخوردارند. دیگر یافته این پژوهش وجود رابطه بین روش الگویی معاون پرورشی مدرسه و دین داری دانش آموزان دختر بود که علی رغم وجود رابطه بین این متغیرها تحلیل رگرسیون نشان داد که روش الگویی معاون پرورشی مدرسه از قدرت پیش بینی دین داری دانش آموزان برخوردار نیست.
 
واژه‌های کلیدی: دین داری، دانش آموزان دوره متوســطه، کارگزاران نظام آموزشگاهی(مدیران، واژگان کلیدی: معاونان پرورشی و دبیران پیام های آسمانی)، روش الگویی.
متن کامل [PDF 479 kb]   (2635 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1395/12/10 | ویرایش نهایی: 1397/5/13 | پذیرش: 1396/9/12 | انتشار: 1396/11/29 | انتشار الکترونیک: 1396/11/29
فهرست منابع
1. Krejcie, R.V., & Morgan, D.W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610. [DOI:10.1177/001316447003000308]
2. Line, C.R. (2005). The relationship between personal religiosity and academic performance among LDS college students at Brigham Young University. Doctoral Dissertation, Purdue University.
3. Mooney, M. (2010). Religion, college grades, and satisfaction among students at elite colleges and universities. Sociology of Religion, 71(2), 197-215. [DOI:10.1093/socrel/srq035]
4. Schubmehl, J., Cubbellotti, S., & Van Ornum, W. (2009). The effect of spirituality and campus ministry on academic accomplishment in college students. Adolescence, 44(174), 499-502.



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi Shoreh T, Farajollahi M. (2017). he Role of Modeling Method of School Systems’ Staff and Administrators in Predicting Tehrani Female Students’ Religiosity . qaiie. 2(3), 137-160. doi:10.29252/qaiie.2.3.137
URL: http://qaiie.ir/article-1-99-fa.html

محمدی شوره طیبه، فرج اللهی مهران. بررسی نقش روش الگویی کارگزاران نظام آموزشگاهی در پیش بینی دین داری دانش آموزان دختر شهر تهران مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1396; 2 (3) :160-137 10.29252/qaiie.2.3.137

URL: http://qaiie.ir/article-1-99-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 3 - ( 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)