1. افشانی، سیدعلیرضا؛ خرمپور، یاسمن و ممبینی، سجاد (1393). بررسی رابطه دینداری و خودشکوفایی، فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی-فرهنگی، دوره 3، شماره 1 صص: 21-52. 2. پاسالاری، اعظم و ذاکری، حمیدرضا (1394). اثربخشی آموزش حفظ قرآن بر عزت نفس و پرخاشگری نوجوانان شهر شیراز، دومین کنگرهی سراسری روانشناسی کودک و نوجوان، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران. 3. پاشا، رضا و گل شکوه، فرزانه(1396). تاثیرآموزش هوش هیجانی بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی- عاطفی دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی و رفتاری، مجله مطالعات ناتوانی، دوره 7، شماره13، ص 27-34. 4. پاک نیا تبریزی، عبدالکریم(1391). قصه های قرآن از آدم علیه السلام تارحلت خاتم (صل الله علیه و آل وسلم)، آوای منجی، قم. 5. پورموحد، زهرا؛ یاسینی اردکانی، سید مجتبی؛ روزبه، بهزاد؛ یاسینی اردکانی، سید علیرضا و راعی عزآباد، اکرم (1399). تاثیر آوای قرآن کریم بر اختلال استرس پس از سانحه در مادران نوزادان نارس. مجله قرآن و طب، 5 (1)، 50-57 6. حجازی، الهه؛ فارسی نژاد، معصومه و عسگری، علی(1386). سبک های هویت و پیشرفت تحصیلی نقش خودکارآمدی تحصیلی روانشناسی، دوره11، شماره4، ص394-413. 7. حسین خانی، هادی( 1385). نگاهی به تحولات دوران نوجوانی، ماهنامه علمی ترویجی معرفت، دوره15، شماره104، ص26-32 . 8. حمیدی پور، رحیم (۱۳۷۷). رابطه جو مدرسه با کارآمدی شخصی مشاوران مدرسه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران. 9. خالدیان، محمد؛ صالحی، اکبر و شاکری، رضا(1394). تاثیر قصههای قرآن بر عزت نفس دانشجویان، فصلنامه علمی ترویجی اخلاق، دوره5، شماره19،ص82-65. 10. خلیلی، شیوا و بختیاری، آمنه(1387). نگرش روانشناختی به بلوغ دختران، فصلنامه مطالعات راهبردی زنان، دوره11، شماره41، ص 197-218. 11. دبیری، جمال (1396). نقش واسطه گری خودکارآمدی در رابطه بین فراشناخت و انگیزش تحصیلی در دانش آموزان متوسطه بخش سده، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرو دشت. 12. رضایی، محمد؛ فرخی، نورعلی؛ دارابی، فردین و محمدی جواد (1397). تاثیر تلاوت قرآن کریم بر میزان خطرپذیری نوجوانان در مقابل رفتارهای پرخطر، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، سال نهم، شماره 35: صص 79-98. 13. زرافشانی، محمدکیان؛ رضایی، آذرمیدخت و زرافشانی، غزل (1396). مقایسهی شاخص های سلامت عمومی زنان حافظ قرآن و زنان غیر حافظ شهر کرمانشاه، مجلهی پژوهش در دین و سلامت، (3)2: 52-43. 14. سراجزاده، حسین؛ جواهری، فاطمه و ولایتیخواجه، سمیه (1392). آزمون اثر دینداری بر سلامت در میان نمونهای از دانشجویان. فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، سال 24، شماره 1، صص: 55-77. 15. سلطانی مجد، امیرهوشنگ؛ تقی زاده، محمد احسان و زارع، حسین(1393). اثر بخشی آموزش گروه مهارت های تحصیلی بر خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پسرسال اول دبیرستان، فصلنامه پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، دوره ی 4، شماره2،ص 31-44. 16. صیفوری، ویدا و اسماعیلی، میترا(1388). سلامت روان از دیدگاه قرآن، مجله بینات، دوره16، شماره3،ص188-214. 17. طباطبایی شهرآباد، زهرا (1395).تدوین برنامه حفظ قرآن کریم مبتنی بر راهبردهای شناختی و مقایسه اثربخشی آن با شیوه سنتی ،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشکده الهیات، دانشگاه فردوسی مشهد. 18. عزیزی ابرقویی، محسن (1387). رابطهی بین خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی 19. تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران. 20. فیاض، فاطمه؛ سلگی، مریم و نبوی، زهره سادات (1399). اثربخشی مداخله درمانی قرآنی برای افسردگی؛ یک مطالع موردی. مجله قرآن و طب، 5 (2)، 11-19 21. قائد رحمتی، معصومه؛ بختیاری، لیلا و فرزاد ، ولی الله (۱۳۹۵). فراتحلیل و بررسی عوامل موثر در نقش خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی، فصلنامه نوآوری آموزشی، سال۱۶، شماره۶۳، صص:۱۴۴-۱۳۴ 22. کاشی، عصمت(1391). بررسی اهمیت و آثارحفظ قرآن بر شخصیت و امنیت روانی فرد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه کاشان، دانشکده علوم انسانی،ص 245-1. 23. کرامتی، هادی(1380). بررسی رابطه خودکارآمدی ادراک شده دانشآموزان سال سوم راهنمایی شهر تهران و نگرش آنها نسبت به درس ریاضی با پیشرفت ریاضی آنها، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم. 24. لکزایی، جواد، ثناگو، اکرم؛ کاوسی، علی؛ جویباری، لیلا؛ کاوسی، ابوالفضل؛ حقدوست، زینب و نصیری، حسین (1397). بررسی مقایسهای سلامت روان در بین حافظان قرآن و غیرحافظان شهر گرگان، مجله پژوهش در دین و سلامت، دوره 4، شماره 5، صص: 57-66. 25. متقی، شکوفه و فلاح، منوچهر(۱۳۹۵). رابطه خودکارآمدی و تجربه های یادگیری با عوامل بافتی و موفقیت تحصیلی، مجله سلامت اجتماعی، دوره۴، شماره۴، صص: ۳۵۷-۳۴۹ 26. مفاخری، عبدالله و معتمدی، عبدالله(1390). بررسی میزان یادگیری خود تنظیمی در بین حافظان قرآن و غیرحافظان قرآن، مجله روانشناسی و دین، دوره چهارم، شماره2، ص 99-112. 27. میرعرب رضی، رضا؛ طالبی، مریم و بادله علیرضا(۱۳۹۹). موسیقی قرآن: راهبردی اثربخش در کاهش علائم افسردگی و افزایش خودکارامدی تحصیلی، فصلنامه فرهنگ مشاور و روان درمانی، سال ۱۱، شماره۴۲، ص۹۶-۷۳ 28. نصرتی کبری (1393). نقش حفظ قرآن درحافظه رویدادی ومعنایی دانش آموزان دخترشهر تهران، تحقیقات علوم رفتاری. ۱۲ (۲) ص:۲۴۴-۲۵۳. 29. هاشمی، نصرت سادات(1388). بررسی مقایسه ای ویژگی های شخصیتی و راه های حل مسئله اجتماعی در حافظان قرآن و غیر حافظان، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحدمرودشت. 30. هوی، وین ک، میسکل، سیسیل (۱۳۹۷). مدیریت آموزشی، ترجمه سلیمانی، نادر؛ صفری، محمود؛ نظری، سید مرتضی، چاپ سوم، انتشارات سمت، تهران.
|