[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 5، شماره 4 - ( 1399 ) ::
جلد 5 شماره 4 صفحات 126-109 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مولفه‌های انگیزه‌بخش مناجات خمسه عشر بر انس دانش‌آموزان با خدا
محمدتقی مبشری* 1، محمود صفری2، مریم ملکی فارمد2
1- دانشگاه فرهنگیان ، mt_mobasheri@yahoo.com
2- دانشگاه فرهنگیان
چکیده:   (1935 مشاهده)
هدف از این تحقیق شناسایی مولفه‌های انگیزه‌بخش مناجات خمسه­عشر بر انس دانش‌آموزان با خدا بود. جامعه آماری پژوهش دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه تبادکان مشهد در سال تحصیلی 1398-1399 به تعداد حدود 6150  دانش‌آموز بود که بر اساس جدول مورگان 360 دانش‌آموز بهعنوان نمونه از طریق نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا آمیخته (کیفی-کمی) بود. به‌منظور گردآوری داده‌ها در بخش کیفی، متن مناجات خمسه­عشر با بهره‌گیری از نرم‌افزار کیفی NVivo10 مورد مطالعه قرار گرفت و سپس از طریق کدگذاری باز و محوری، مولفه‌های موثر بر انس با خدا شناسایی گردید. همچنین، براساس مولفه‌های استخراج شده پرسشنامه محقق‌‌ساخته 32 گویه‌ای با طیف 5 ارزشی لیکرتی(خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد) تدوین گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط اساتید صاحب‌نظر تایید شد. پایایی پرسشنامه 935/0 آلفای کرونباخ محاسبه گردید. در بخش کمی، برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیز از مجموعه آمار توصیفی و استنباطی شامل آلفای کرونباخ، میانگین واریانس استخراج‌شده، جذر میانگین واریانس استخراج‌شده، کولموگروف-اسمیرنف، تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تأییدی، آزمون t تک نمونه‌ای از طریق نرم‌افزارهای NVivo10، SPSS24، Smart-PLS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که مولفه­های مستخرج از مناجات خمسه­عشر (حق‌الله، حق‌المعصوم، حق‌الناس و حق‌النفس) تاثیر به‌سزایی در انس دانش‌آموزان دختر با خدا دارد.
واژه‌های کلیدی: مناجات خمسه‌عشر، حق‌الله، حق‌المعصوم، حق‌الناس، حق‌النفس‌.
متن کامل [PDF 621 kb]   (1281 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1399/10/14 | ویرایش نهایی: 1400/1/21 | پذیرش: 1399/11/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1399/11/29 | انتشار: 1400/1/10 | انتشار الکترونیک: 1400/1/10



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mobasheri M. (2020). Identifying the Motivating Components of the Khamsa ʻAshar Supplication on Students’ Intimate Relationship with Allah. qaiie. 5(4), 109-126. doi:10.52547/qaiie.5.4.109
URL: http://qaiie.ir/article-1-692-fa.html

مبشری محمدتقی، صفری محمود، ملکی فارمد مریم. شناسایی مولفه‌های انگیزه‌بخش مناجات خمسه عشر بر انس دانش‌آموزان با خدا مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1399; 5 (4) :126-109 10.52547/qaiie.5.4.109

URL: http://qaiie.ir/article-1-692-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 4 - ( 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)