1. بوربا، میکله. (2005). پرورش هوش اخلاقی. چاپ اول. ترجمه فیروزه کاووسی، (1390). تهران: رشد. 2. جعفری، محمدحسین. (1393). بررسی اثربخشی آموزش آموزههای اخلاق اسلامی مرتبط با خانواده و مؤلفههای هوش اخلاقی بر کیفیت زندگی زناشویی زنان متاهل شهر کوهپایه. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر اصفهان. 3. حافظ، ستوده؛ شاکری نیا، ایرج؛ خیراتی، مریم؛ درگاهی، شهریار و قاسمی جوبنه، رضا. (1395). رابطه بین هوش معنوی و هوش اخلاقی با بهزیستی روانشناختی پرستاران. مجله اخلاق و تاریخ پزشکی. ۹ (۱) :۶۳-۷۳. 4. حکیمی، پرویز. (1395). طراحی آموزشی راهکارهای کنترل خشم بارویکرد اسلامی و اثربخشی آن برکنترل خشم. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه علوم قرآنی میبد. 5. حیدرپور، حسن؛ صادقزاده قمصری، علیرضا و سجادی، سیدمهدی. (1397). تحلیل تطبیقی راهنمای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه دوم با مولفههای سبک زندگی اسلامی – ایرانی. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۳ (۴)، ۳۵-۶۶. 6. دهقان منشادی، منصوره. (1396). بررسی رابطه هوش اخلاقی با وجدانکاری و تعهد سازمانی با تأکید بر رویکرد اسلامی در مدیران مدارس شهرستان میبد. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(3)، 86-67. 7. رشیدی، شیرین؛ کشاورز، سوسن؛ بهشتی، سعید و صالحی، اکبر. (1396). ارائه الگوی نظری تربیت عقلانی جهت نظام آموزش و پرورش رســمی و عمومی براساس مبانی معرفتشــناختی قرآن کریم. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(2)، 36-7. 8. سیدی، طیبه. (1389). تاثیر قصه گویی در درمان پرخاشگری، اولین همایش بین المللی روان پزشکی کودک و نوجوان. 154، 110. 9. سیگل ،دانیل جی. (1393). ذهن در حال رشد (چگونه تعامل روابط و مغز ما را شکل می دهد) مترجم : مهرناز شهرآرای .ناشر: آسیم.سال انتشار: ۱۳۹۳. 10. علی اکبری دهکردی، مهناز؛ علیپور، احمد و درنجفی شیرازی، مهناز. (1393). اثربخشی قصه گویی برمولفه های هوش اخلاقی کودکان دختر پیش دبستانی در شهر اصفهان. دو فصلنامه شناخت اجتماعی. 3(2)، 33-43. 11. علی اکبری دهکردی، علیپور، احمد؛ مهناز؛ گلپایگانی، الهه و محتشمی، طیبه. (1394). ارائه مدلی برای سنجش هوش اخلاقی در کودکان. فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 6(23)، 22-35. 12. علی اکبری دهکردی، مهناز؛ گلپایگانی، الهه و محتشمی، طیبه. (1394). ارائه مدلی برای سنجش هوش اخلاقی در کودکان. کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و اجتماعی، تهران، 1-19. 13. کرباسیان، فرزانه. (1394). بررسی آموزش هوش اخلاقی بر بهبود کیفیت مهارتهای ارتباطی و کاهش پرخاشگری. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد خمینی شهر. 14. کیاکمال، بهروز. (1390). قصه و داستان در کتاب های درسی وکمک درسی آلمان. پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. شماره 42. 98-87. 15. لطیفی، زهره. صادقی هسنیجه، اکرم و حیدری، علی. (1394). بررسی شیوه های پرورش هویت اخلاقی کودکان. چاپ اول. اصفهان: انتشارات موسسه علمی دانش پژوهان برین. 16. محمودیان، مهدی؛ خوش کنش، الهه و صالح صدق پور، بردیا. (1387). بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی با رویکرد قرآنی بر افسردگی دانشجویان. پژوهش های میان رشته ای قرآن کریم. 1(1)، 42-30. 17. مختاریپور، مرضیه و ســیادت، سیدعلی. (1388). بررسی مقایسهای ابعاد هوش اخلاقی از دیدگاه دانشمندان با قرآن کریم و ائمه معصومین(ع). مطالعات اسلام و روانشناسی، 2(4)، 118-97. 18. مشرقی کاویجانی، سمانه؛ خدابخشی کولایی، آناهیتا؛ حمیدی پور، رحیم؛ مصلی نژاد، لیلی. (1394). رابطه بین هوش اخلاقی و سازگاری اجتماعی با شیوه های مقابله استرس در دستیاران تخصصی پزشکی دانشگاه های تهران در سال ۱۳۹۴. آموزش و اخلاق در پرستاری. ۴ (۴): ۳۳-۴۱. 19. مرحمتی ، زهرا ، فولادچنگ ، محبوبه (1396)، اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی بر بهزیستی روان شناختی یادگیرندگان، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2( 2 پیاپی 3) 91-112. 20. میرشاهی، مهری؛ قادری، علیرضا و معینی زاده، مجید. (1394). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر علائم بالینی شخصیت قربانیان سوءاستفاده جنسی . مجله پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره. 5(2): 25-38. 21. یاوری ، فریبا. (1392). تاثیر قصه گویی و نمایش خلاق مبتنی بر قصه های قرآنی بر هوش اخلاقی دانش آموز دختر دبستانی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خمینی شهر. 22. یوسفی افراکتی، ربابه و صمدی، پروین. (1396). میزان موفقیت برنامه درسی آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) برکسب مهارت حل مساله دانش آموزان. نشریه پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 2(52): 151-141.
|