[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
اصول اخلاقی انتشار مقالات::
مقالات آماده انتشار::
نکات قابل توجه نویسندگان::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها

پایگاه مرکز اطلاعات جهاددانشگاهی
بانک مجلات تخصصی نور

بانک اطلاعات نشریات کشور

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فن آوری
سامانه جامع رسانه های کشور

پایگاه مرجع دانش (سیویلیکا)

 پرتال جامع علوم انسانی 

سامانه اطلاعات پژوهشی ایران 

..
شبکه های اجتماعی

لینکدین 

..
سامانه مشابهت یاب متون



 
 نه به سرقت علمی و ادبی 
..
:: دوره 6، شماره 3 - ( 1400 ) ::
جلد 6 شماره 3 صفحات 36-7 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل محتوای انواع بازی و بازی وارسازی (گیمیفیکیشن) در کتاب های درسی قرآن و دینی دوره ابتدایی و محتوای رسمی این دروس در اپلیکیشن شاد
علیه رضاداد1 ، منیره صالحی* 2، مهسا موسوی1
1- دانشگاه فرهنگیان ، تهران ، ایران
2- دانشگاه فرهنگیان ، تهران ، ایران ، Salehi1380@gmail.com
چکیده:   (2590 مشاهده)
یکی از چالش­های مهم تربیت دینی، عدم پویایی و بی­انگیزگی یادگیرندگان است. از این­رو، ضروری است با بهره­گیری از شیوه­های خلاقانه نظیر بازی و بازی­وارسازی (گیمیفیکیشن)، پویایی لازم در آموزش مفاهیم دینی و قرآن را به وجود آورد. جامعه پژوهشی حاضر، شامل محتوای کتاب­های قرآن و هدیه­های آسمان دوره ابتدایی چاپ 1400- 1399 و همچنین محتوای رسمی شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) این دروس در سال تحصیلی1400- 1399 است. نمونه پژوهش حاضر برابر با جامعه آماری می­باشد و از روش سرشماری استفاده شده است. واحد ضبط پژوهش شامل تمامی انواع محتوای کتاب­های درسی و فیلم­های اموزشی (تمرین، متن، پرسش تصویر) می­باشد و داده­ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شده­اند.
عمده­ترین یافته­های پژوهش عبارتند از: کتاب­های هدیه­های آسمان با داشتن 100 فراوانی مرتبط با مولفه­های بازی، (45/85%) در مقایسه با کتاب­های قرآن، توجه بیشتری به مولفه­های بازی داشته است. نتایج بررسی و مقایسه محتوای رسمی اپلیکیشن شاد دروس قرآن و هدیه­های آسمان نیز بیانگر این است که محتوای رسمی شاد درس هدیه­های آسمان با داشتن 102  فراوانی (28/84 %) توجه بیشتری به مولفه­های بازی داشته است. همچنین در این دروس به مولفه­های گیمیفیکیشن توجهی نشده است و به­طورکلی، در این زمینه، محتوای آموزشی بسیار ضعیف عملکرده است.
واژه‌های کلیدی: تحلیل محتوا، کتاب‌های هدیه‌های آسمان، کتاب‌های درسی قرآن، اپلیکیشن شاد، بازی، بازی وارسازی (گیمیفیکیشن).
متن کامل [PDF 1454 kb]   (1222 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي- كمي
دریافت: 1400/6/18 | ویرایش نهایی: 1400/9/15 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1400/9/9 | انتشار: 1400/9/15 | انتشار الکترونیک: 1400/9/15



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezadad A, Salehi M, Musavi M. (2021). Analyzing the Content of the Amozesh Qur’an (Qur’an Teaching) and Hadiye Asemani Textbooks, and the Content on the SHAD (software) for Game and Gamification. qaiie. 6(3), 7-36. doi:10.52547/qaiie.6.3.7
URL: http://qaiie.ir/article-1-809-fa.html

رضاداد علیه، صالحی منیره، موسوی مهسا. تحلیل محتوای انواع بازی و بازی وارسازی (گیمیفیکیشن) در کتاب های درسی قرآن و دینی دوره ابتدایی و محتوای رسمی این دروس در اپلیکیشن شاد مسائل كاربردي تعليم و تربيت اسلامي 1400; 6 (3) :36-7 10.52547/qaiie.6.3.7

URL: http://qaiie.ir/article-1-809-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط مجوز کریتیو کامانز Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 3 - ( 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی Journal of Applied Issues in Islamic Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)