1. اسماعیل زاده، حمید(1401). تحقق نظام توحید در ساختار تزکیه و تعلیم. https://rahetamaddon.ir/1398/09/26/1944/ 2. آمدی، عبدالواحد بن تمیمی(1386). غررالحکم و دررالکلم، ج 1،2،3، 6، ترجمه: رسولی محلاتی، سید هاشم. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی 3. الکراجکی، محمدبن علی(1410ق). کنزالفوائد. قم: دارالذخائر 4. اشرفی سلطان احمدی، زینب. کیهان، جواد. ملکی آوارسین، صادق. یاری حج عطالو، جهانگیر(1400). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. 6(1): 7-30 5. امانی طهرانی، محمد(1396). هدف از تغییر برنامه های درسی در راستای سند برنامه درسی ملی. رشد معلم. 307: 4-9 6. آقازاده، احمد(1389). آموزش و پرورش تطبیقی. تهران: سمت 7. بهرامیان، سمیه. نادی، محمدعلی. کریمی، فریبا(1399). شناسایی مولفه های مدرسه شاد در نظام آموزش ابتدایی ایران بر مبنای فرهنگ ایرانی- اسلامی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. 5(3): 33-60 8. بینش، مرتضی. کشتی آرای، نرگس. یوسفی، علیرضا. یارمحمدیان، محمدحسین(1393). تجربه زیسته دانش آموزان از مدرسه: راهنمای عمل برنامه درسی. پژوهش های برنامه درسی.4(1): 84-61 9. رحمانی، نیره(1398). طراحی الگوی رهبری حکمت محور از منظر آموزه های اسلامی در مدارس. رساله دکتری رشته مدیریت آموزشی. دانشکده علوم تربیتی. دانشگاه امام صادق(ع)- پردیس خواهران- 10. رحمانی، نیره. دیالمه، نیکو(1398).الگوی رهبری حکمت محور از منظر اسلام در سازمان های آموزشی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. 3(4): 53 – 78 11. شورای عالی آموزش و پرورش(1391). سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. تهران 12. گروهی از علمداران(1396). مکتب اسلامی، تحقق نظام توحیدی در ساختار تزکیه و تعلیم 13. گروهی از علمداران(1397). بسته راهبردی علمداران 14. مبشری، محمدتقی. صفری، محمود. اسفینی فراهانی، مهدیه(1400). تاثیر حفظ موضوعی قرآن بر میزان خودکارآمدی دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان فراهان. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی.6(4): 103-122 15. متقی، علی بن حسام الدین(1419). کنزالعمال فی سنن القوال و الاحوال. بیروت. لبنان 16. عباسی، لطف اله. فضلی خانی، منوچهر(1394). بررسی تطبیقی برنامه درسی ملی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: مطالعات اجتماعی آموزش و پرورش 17. نوروزیان امیری، سیدمحمد. خلخالی، علی. شکیبایی، زهره(1398). مفهوم سازی مدیریت حکمت بنیان مدرسه. مدیریت مدرسه.7(1): 1-22. 18. Adams,A(2007)."Developing Leadership Wisdom", International Journal of Leadership in Public Services, 3 (2), 39 – 50 19. Castner.A, Schneider,J & Henderson.J(2020). Curriculum Wisdom and Educational Leadership.Oxford university, 5(2), 159-172. 20. Harms.B(2014). Reflections on Wisdom in Education. 21. Huisheng.T(2007). Educational wisdom and intellectual teachers are called on by the times. Front. Educ, 2(1), 119–132. 22. Kaur,K(2013). Leadership Wisdom: from the annals of History. IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM) e-ISSN: 2278-487X, p-ISSN: 2319-7668 12( 3).1-13 23. Kunzmann, U., & Baltes, P. B. (2005). The psychology of wisdom: Theoretical and empirical challenges. In A handbook of wisdom: Psychological perspectives (pp. 110-135). Cambridge University Press. 24. Sternberg, R. J. (2001). Why schools should teach for wisdom: The balance theory of wisdom in educational settings. Educational psychologist, 36(4), 227-245 25. Sternberg, R. J. (2009). Academic Intelligence is not Enough! WICS: An Expanded Model for Effective Practice in School and in Later Life. A paper commissioned for the conference on Liberal Education and Effective Practice 26. Rowley, J.(2006). “What do we need to know about wisdom?. Management Decision”, 44(9), 1246-1257
|